Ämne: Moppen ryker

  1. #1

    Moppen ryker

    Ja, moppen ryker som fan när den är kall eller har stått på tomgång och man varvar upp den, det låter också konstigt då. Röken är vit då då måste det väl vara vatten? Kan det vara kondens?

  2. #2
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Drar den nå kylarvatten?
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Drar den nå kylarvatten?
    Nope

  4. #4

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936
    Lite så här?


  5. #5

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Kolla topplocks packingen!

  6. #6
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Kolla topplocks packingen!
    Men den drog ju inte nå vatten?
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  7. #7

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Men den drog ju inte nå vatten?
    Aha, läste inte så noga

  8. #8
    du har la lagt en schorv i kylaren!
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    En EPA pojke som är född 97 trodde han kunde mer om min S60 än jag kan.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    rifat eller?
    Bäver som gillar lennarts svettiga <3

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    du har la lagt en schorv i kylaren!
    Nah, jag tror jag råkade lägga i en schuk :p

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av RifatTV Visa inlägg
    Lite så här?

    nej, det kommer ur röret.

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Nah, jag tror jag råkade lägga i en schuk :p
    asså en bajsschorv!
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    En EPA pojke som är född 97 trodde han kunde mer om min S60 än jag kan.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    rifat eller?
    Bäver som gillar lennarts svettiga <3

  12. #12
    precis som min gjorde förra veckan, den drog vxl låds olja upp i cyllen o då rök den vitt o lät cp^^, klyv motorn o byt packboxar+packningssat

  13. #13
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Kaspuuur Visa inlägg
    precis som min gjorde förra veckan, den drog vxl låds olja upp i cyllen o då rök den vitt o lät cp^^, klyv motorn o byt packboxar+packningssat
    jobbigt att börja jävlas med det när det kan vara något lättare fel
    olja+vatten= vit rök
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Kaspuuur Visa inlägg
    precis som min gjorde förra veckan, den drog vxl låds olja upp i cyllen o då rök den vitt o lät cp^^, klyv motorn o byt packboxar+packningssat
    Så den drar bara upp olja när den är Kall och man varvar den? och så mycket den rök första gången i år så tror jag oljan hade tagit slut. det var i garaget som är 30m2 och det var så mycket rök att man knappt såg handen framför ansiktet så blir man fundersam på vad det är och var det kommer ifrån

  15. #15

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Så den drar bara upp olja när den är Kall och man varvar den? och så mycket den rök första gången i år så tror jag oljan hade tagit slut. det var i garaget som är 30m2 och det var så mycket rök att man knappt såg handen framför ansiktet så blir man fundersam på vad det är och var det kommer ifrån
    så den slutar när den blir varm? jag har erfarenhet av att det brukar ryka rätt bra medans den är kall men om det slutar när den blir varm
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    så den slutar när den blir varm? jag har erfarenhet av att det brukar ryka rätt bra medans den är kall men om det slutar när den blir varm
    ja det ryker ju bara när den är kall, det låter konstigt när man gasar då också

  17. #17

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    ja det ryker ju bara när den är kall, det låter konstigt när man gasar då också
    kan du definiera konstigt?
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Så den drar bara upp olja när den är Kall och man varvar den? och så mycket den rök första gången i år så tror jag oljan hade tagit slut. det var i garaget som är 30m2 och det var så mycket rök att man knappt såg handen framför ansiktet så blir man fundersam på vad det är och var det kommer ifrån
    ja om den stått still länge är de antagligen cylle packningarna som är kassa.

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av Kaspuuur Visa inlägg
    ja om den stått still länge är de antagligen cylle packningarna som är kassa.
    2 månader, kan dom ha blivit dåliga då?

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    2 månader, kan dom ha blivit dåliga då?
    nja tvek men varför inte liksom? om den gick bra innan och nu kasst.. testa byta alla cylle packningar först..

  21. #21
    HAr du aouto choke ?? chokar den så låter den cp på högvarv . och ryker !

  22. #22
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Nah, jag tror jag råkade lägga i en schuk :p
    De stavas faktiskt sudzuk!! ;D

  23. #23
    släng upp ett klipp?...

  24. #24
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ja, moppen ryker som fan när den är kall eller har stått på tomgång och man varvar upp den, det låter också konstigt då. Röken är vit då då måste det väl vara vatten? Kan det vara kondens?
    Växellåds oljan KAN ryka vitt också, o då är det packboxen imellan vevhuset o kopplingen, hade samma problem på min andra motor.
    Staytuned.

  25. #25
    Citat Ursprungligen postat av BenciRrx Visa inlägg
    släng upp ett klipp?...
    Jag är inte hemma.

    Citat Ursprungligen postat av sendaanton Visa inlägg
    Växellåds oljan KAN ryka vitt också, o då är det packboxen imellan vevhuset o kopplingen, hade samma problem på min andra motor.
    Bara när den är kall?

  26. #26
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Jag är inte hemma.



    Bara när den är kall?
    man brukar märka de på mängden rök, är de packboxen så ryker den så in i helvete, den får ta en jävlar massa vatten om den ska ryka jätte mycket, och den borde gå jävligt dåligt, samt ryker den fortfarande vitt en bra stund efter du stängt av den om det är vatten.
    Staytuned.

  27. #27
    min rök som ett .. aa vettifan men vit rök och lukta bajs och aa men de va min packbox

  28. #28
    Kolla packningarna

  29. #29
    Citat Ursprungligen postat av Kaspuuur Visa inlägg
    min rök som ett .. aa vettifan men vit rök och lukta bajs och aa men de va min packbox
    Problemet väck then ?
    Staytuned.

  30. #30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in