1. #1

    Post Derbi senda Trimm!

    Derbi senda Trimm!

    Tjena!


    Har en Derbi senda 06 som jag skulle vilja trimma mer.

    Har en så länge:

    Pluggat ur avgasröret
    Bytt förgasarmunstycke, från storlek 65 (orginal tror jag) - storlek 80
    Tagit bort insugsventilen,för att öka luftflödet.

    Men den går fortfarande inte snabbare än 65, och varvar inte mer är 10 rpm, detta på grund av den strypta cdi-boxen...?

    Rätta gärna mig om jag har fel

    Tipsa gärna om mer trim
    //gurra

  2. #2
    köp en ostrypt cdi från twostroke eller cykelkraft, den kostar en femhundring men är ett måste tycker jag. Antar att du också har 65 bakdrevet? Byt det till ett 53 så ska du se att den går upppemot 75
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

  3. #3

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936
    Citat Ursprungligen postat av Gilera runner Visa inlägg
    köp en ostrypt cdi från twostroke eller cykelkraft, den kostar en femhundring men är ett måste tycker jag. Antar att du också har 65 bakdrevet? Byt det till ett 53 så ska du se att den går upppemot 75

    +1

    Sen kan du ju köpa ett effektrör för 1 o 5 så får du nog en toppfart på 85 - 90

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av RifatTV Visa inlägg
    +1

    Sen kan du ju köpa ett effektrör för 1 o 5 så får du nog en toppfart på 85 - 90
    Öhhh? Du får ett metrakit thrower för lite drygt det och då toppar den knappt 80.... Åk trimmad moppe innan du uttalar dig!
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

  5. #5

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936
    Citat Ursprungligen postat av Gilera runner Visa inlägg
    Öhhh? Du får ett metrakit thrower för lite drygt det och då toppar den knappt 80.... Åk trimmad moppe innan du uttalar dig!

    Om en ostrypt Derbi som du skrev toppar 75 så toppar en Derbi med effektrör iaf 85.


    @GustavHodin använd 13/53 drev om du vill axxa bra men lite sämre toppfart, eller använd 14/53 drev om du vill axxa lite halvdåligt men ha en lite bättre toppfart.

  6. #6
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av RifatTV Visa inlägg
    Om en ostrypt Derbi som du skrev toppar 75 så toppar en Derbi med effektrör iaf 85.


    @GustavHodin använd 13/53 drev om du vill axxa bra men lite sämre toppfart, eller använd 14/53 drev om du vill axxa lite halvdåligt men ha en lite bättre toppfart.
    sluta tjåla, du har aldrig haft en riktig moped, det enda du ägt är en sketen kinachopper right? haha, ge inte nån felaktig information nu..
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Gilera runner Visa inlägg
    köp en ostrypt cdi från twostroke eller cykelkraft, den kostar en femhundring men är ett måste tycker jag. Antar att du också har 65 bakdrevet? Byt det till ett 53 så ska du se att den går upppemot 75
    Har 53 bakdrev på nu
    Ska köpa en trimm krök av en polare för typ 400 oxå, kröken + ostrypt cdi-box kommer ju gå satan!

  8. #8
    Om du är intresserad av trim kan du kolla min tråd Har lite trim till din motor

    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...mm.-Bilder-kmr

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Robiin937 Visa inlägg
    Om du är intresserad av trim kan du kolla min tråd Har lite trim till din motor

    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...mm.-Bilder-kmr
    Schyssst

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av hyperperra Visa inlägg
    sluta tjåla, du har aldrig haft en riktig moped, det enda du ägt är en sketen kinachopper right? haha, ge inte nån felaktig information nu..
    + 1, så jävla less på han.

    13/53 är lite sämre toppfart än 14/53 ja. Men är fortfarande bättre en original.. Tror 13/53 blir skitbra drevning både för axx och toppfart så kör på det.

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    + 1, så jävla less på han.

    13/53 är lite sämre toppfart än 14/53 ja. Men är fortfarande bättre en original.. Tror 13/53 blir skitbra drevning både för axx och toppfart så kör på det.
    Vem? Har 13/53 på nu (om de är orginal)

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av GustavHodin Visa inlägg
    Vem? Har 13/53 på nu (om de är orginal)
    Rifat :p
    Nej, tror att 12/65 är original. Om du är intresserad så har jag ett 53tandat bakdrev + kedja, en barikit 70cc cylinder, 21 mm förgasare, malossi insug till salu

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Rifat :p
    Nej, tror att 12/65 är original. Om du är intresserad så har jag ett 53tandat bakdrev + kedja, en barikit 70cc cylinder, 21 mm förgasare, malossi insug till salu
    Aha okej najs, priser?

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av GustavHodin Visa inlägg
    Aha okej najs, priser?
    Det är bud på allting!

  15. #15
    dreva nindre bak, PR rör, PR cylle, 4läppars, PR vev, PR lameller malossi kopping o lite annat gött så ska du få se på fart

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av Kaspuuur Visa inlägg
    dreva nindre bak, PR rör, PR cylle, 4läppars, PR vev, PR lameller malossi kopping o lite annat gött så ska du få se på fart
    Haha allright

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in