1. #1

    Problem med Piaggio, dör vid fullgas

    Tjenatjena!

    Har problem med moppen här hemma. Det är en Piaggio NRG Power -04, gått 120 mil. Den har stått i varmt garage sen ca 4-5 år tillbaks, tog ut den förra sommarn för att se om den funkar fortfarande. Det gjorde den inte, gick konstigt, hackade fram eller vad man ska säga. Brydde mej inte mer i det utan jag ställde in den igen och tog ut den först nu nån vecka sen. Lyckades lokalisera felet till tändspolen, bytte den och den gick okej. Trodde jag. Nu så dör den när man ger den fullgas, och har man kört en bit, ca 2 minuter, så går den knappt framåt längre. Slår av den och väntar 30 sek och den går en bit igen...

    Någon som har nån idé vad som kan vara felet med den? Den är helt otrimmad och allting är orginal vad jag vet iallafall. Kanske bör tilläggas att den gick helt felfritt innan jag ställde in den i garaget.

    Goda råd uppskattas oerhört!

  2. #2
    Smuts i förgasaren?
    Tjuvluft någonstans, kolla insug.
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Jag tänkte att polisen kanske ser att man har nudebar då tänker dom ^^Ooo han har säker trimmat^^ xD!

  3. #3
    gjorde rent förgasaren, gjorde ingen skillnad alls. Den får ingen tjuvluft heller...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in