1. #1
    N.Lovets avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    181

    Unhappy Speedfight krånglar. Hjälp tack!

    Tja!

    Har en Speedfight 2 04 LC som har börjat krångla.. Jag bytte vikter och kopplingsfjädrar förra veckan och då gick den riktigt bra men några dagar efter det så började den gå sämre. Problemet är att den inte orkar öka fart, den stannar på ett visst antal varvtal runt 55-60 km/h. Men på låga varv går den som vanligt. Det är bara på raksträckor som detta händer, när det är en liten nedförsbacke så går den som vanligt.

    Setup:
    Yasuni Z
    Sportluftfilter
    Dragen v-bricka
    Större munstycke samt nya vikter och fjädrar..

    Vad kan felet vara? Hjälp tack

  2. #2
    kollat tändstiftet? Då kan du få en indikation om du har rätt munstycke

  3. #3
    N.Lovets avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    181
    Japp, har förstort munstycke, skulle det kunna vara felet? Har kört med det jättelänge och har fungerat förut.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av N.Lovet Visa inlägg
    Japp, har förstort munstycke, skulle det kunna vara felet? Har kört med det jättelänge och har fungerat förut.
    Om du har för stort munstycke blir det för fett och det kan i längden påverka tändstiftets gnista. bara att testa med mindre för att se om det hjälper

  5. #5

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Jag hade en Speedfight 04 och den hade strypt cdi.. köp en trim cdi så kan de nog gå bättre

  6. #6
    N.Lovets avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    181
    Citat Ursprungligen postat av KeXet Visa inlägg
    Jag hade en Speedfight 04 och den hade strypt cdi.. köp en trim cdi så kan de nog gå bättre
    Moppen gick ju bra utan trim cdi innan den börja strula så det har nog inget med cdi:n att göra..

  7. #7
    Kolla vikterna igen, Jag råkade ut för att dom slets väldigt fort. Det beror på vad för tillverkare det är på vikterna också, Enligt min erfarenhet så håller malossi bättre än många andra.
    Men det är bara min erfarenhet.

    Ang CDI så skadar det inte att faktiskt köpa t:ex Stage6 CDIn den är inte så dyr och man får bättre tändkurva.

  8. #8
    N.Lovets avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    181
    Citat Ursprungligen postat av zoddan Visa inlägg
    Kolla vikterna igen, Jag råkade ut för att dom slets väldigt fort. Det beror på vad för tillverkare det är på vikterna också, Enligt min erfarenhet så håller malossi bättre än många andra.
    Men det är bara min erfarenhet.

    Ang CDI så skadar det inte att faktiskt köpa t:ex Stage6 CDIn den är inte så dyr och man får bättre tändkurva.
    Okej, såg det förut att vikterna hade slitits väldigt fort men fortsatte använda dom ändå så ska prova att byta tillbaka till orginal igen. Idag bytte jag även munstycke till storlek 70 från 74 och då orkade inte moppen ta sig framåt, får byta tillbaks igen och hoppas att den går bättre igen Tack för hjälpen

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in