Visa resultat för omröstning: Kex eller SCHex?

Antal röster
112. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Det heter Kex! (alla som inte är tard röstar här)

    79 70,54%
  • Det heter SCHex! (tards go here)

    21 18,75%
  • couldn't care less

    12 10,71%
Sidan 1 av 4 123 ... Sista
  1. #1

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975

    en gång för alla nu! schex eller kex?

    va bara tvungen. eegentligen vet ju alla att det heter Kex oxh utalas därefter! men eftersom några tard ska bråka so drar vi väl en poll om det
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  2. #2

  3. #3

  4. #4
    kex har en förkrossande ledning för tillfället

  5. #5

  6. #6

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    poll uppe nu

    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    kex har en förkrossande ledning för tillfället
    det är för att tardsen som säger schex inte förstår hur man gör
    Senast redigerat av kattens den 2011-07-12 klockan 22:08.
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  7. #7
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Ballerina Schex? FELFELFEL!!!!!! KAKA, KEX! Schex wtf?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  8. #8
    Kex. Inget annat, bara flippat och säga SCHex vafan

  9. #9
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Inte för att vara elak men det är vad man är uppväxt med och också vilken del av landet man är uppväxt i. Här i Helsingborg säger 99% "schex" och jag tror även att det är likadant i större delen av skåne (?). Sen så tycker jag inte precis att röstningen är objektiv. Sen kan man inte bara "avgöra" vad som är "rätt" då det är en tolkningsfråga. Vi här i Skåne pratar skånska och då de flesta runt omkring oss säger "schex" så säger vi självklart det med. Skulle vi säga "rätt" (kex) så skulle folk nog ärligt talat inte reagerat så jag förstår inte varför ni ska göra en så stor sak om det?

  10. #10

  11. #11
    Enkelt!

    Scheks, eller hur du nu vill stava de, så uttalas de i alla fall! Peeeeeeace!
    ''Knäpp och noobig fråga nån ställt''

  12. #12
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    Det heter Kex. Dock är ju den som la upp pollen ett fucktard troll som skriver rtard på frågorna.. Varför inte sluta vara p12 o skriva som en vanlig poll?
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Hutti Visa inlägg
    Det heter Kex. Dock är ju den som la upp pollen ett fucktard troll som skriver rtard på frågorna.. Varför inte sluta vara p12 o skriva som en vanlig poll?
    Titta, en Göteborgare som säger att det heter Kex, najs

  14. #14
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    kex.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  15. #15

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936
    Kex.

  16. #16

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    Titta, en Göteborgare som säger att det heter Kex, najs
    Snarare stadsförädare, men ok.. säkert ''najs'' om man är 08a..

    Ja, riktigt mongo upplägg på svarsalternativen, TS: p12!
    ''Knäpp och noobig fråga nån ställt''

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av PojkenMedKepsen Visa inlägg
    Snarare stadsförädare, men ok.. säkert ''najs'' om man är 08a..

    Ja, riktigt mongo upplägg på svarsalternativen, TS: p12!
    Haha, vafan

  19. #19
    Kaka !!!!!!!!!!!!!
    kex, va är de ?

  20. #20
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Kex så klart

  21. #21

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av Hutti Visa inlägg
    Det heter Kex. Dock är ju den som la upp pollen ett fucktard troll som skriver rtard på frågorna.. Varför inte sluta vara p12 o skriva som en vanlig poll?
    för att irritera folk, uppenbarligen fungerade det plus att jag känner mig liten och svag och mår bra av att nervärdera personer som inte har samma åsikter som mig men mest för att irritera folk
    Citat Ursprungligen postat av PojkenMedKepsen Visa inlägg
    Snarare stadsförädare, men ok.. säkert ''najs'' om man är 08a..

    Ja, riktigt mongo upplägg på svarsalternativen, TS: p12!
    skulle man säga nijz/niz annars lr?

    naw, tack:9 tar det som en komplimang!
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  22. #22
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    Alla jag känner här i göteborg säger också Kex o inte SCHECKS! eller hur fan man nu ska stava det, till och med stavningen säger ju att de är "K"ex och inte "SH"ex,
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  23. #23

  24. #24
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Hutti Visa inlägg
    Alla jag känner här i göteborg säger också Kex o inte SCHECKS! eller hur fan man nu ska stava det, till och med stavningen säger ju att de är "K"ex och inte "SH"ex,
    "K" kan även uttalas som ett "sch-ljud". Kerstin, kök o.s.v. Tänk.

  25. #25
    wat, hur skulle man uttala nice om inte "najs"? näejs? ja det låter ju glassigt och bra

  26. #26
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    "K" kan även uttalas som ett "sch-ljud". Kerstin, kök o.s.v. Tänk.
    Jo jag vet, men de är mer K ljud än Sch ljud ändå.
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  27. #27
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Hutti Visa inlägg
    Jo jag vet, men de är mer K ljud än Sch ljud ändå.
    Varför är det "mer"? Hur ser du det? Är "k:et" annorlunda för jag ser ingenting?

  28. #28
    SCHex! heter det era bönder!!

  29. #29
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Varför är det "mer"? Hur ser du det? Är "k:et" annorlunda för jag ser ingenting?
    Man kan inte se ljud. Jag menar att de är mer ord med K som uttalas K än Sch.
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  30. #30
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Hutti Visa inlägg
    Man kan inte se ljud. Jag menar att de är mer ord med K som uttalas K än Sch.
    Det har egentligen inte med saken att göra. Bara för att majoriteten av "k-ord" uttalas som "K" så betyder inte det att kex har en större chans att uttalas som "kex" och inte som "schex".

    Luddig text men du förstår nog.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in