1. #1

    stage6 vikter nerslipade!

    tjenare !
    jag köpte ett stage6 sett med vikter från twostroke och efter 3timmar så va dom helt förstörda...
    jag körde MAX 3timmar och sen stannade jag och när jag skulle starta moppen så varvade den inte upp även fast jag höll full gas ?!
    va nästan tvungen att gå igång den ..
    sen när jag kom hem så öppnade jag upp variatorn och då va alla vikter nerslipade ?? vette fan hur de kunde hända men om de va en felmontering så skulle inte kunna sätta tbx allt på sin plats så tror inte de va de iaf ..

    Namn:  bild.jpg
Visningar: 379
Storlek:  115,3 KB



    tänkte bara höra om de hade hänt nått liknande för nån annan och va ni gjorde åt saken? ..
    Senast redigerat av kallelofgren den 2011-07-12 klockan 22:24.

  2. #2

  3. #3
    Vad snackar du om siiimon ? vart står det något om 5 km ? iallafall tror jag att nått är felmonterat för det där är inte ett normalt slitage!

  4. #4

  5. #5
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    skulle väl anta att du köpte för små vikter så dom har åkt om kring lite hur som helst i variatorn , hade "plast kopparna" själva vikterna i sig eller hade de ramlat ur ? isåfall hade du nog köpt för små.
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  6. #6
    jag köpte 15*12 och de är orginal i slider ... ena delen hade ramlat av bara andra sattkvar ..

  7. #7

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Kan säga att de där är bara testvikter, alltså inga riktiga vikter, gör om gör rätt!

  8. #8
    jag körde med såna i ett halvår .. svårt att tänka mig det är ``testvikter´´ då dom du får med till hebos variatorer org är liknande.

  9. #9

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av ml65 Visa inlägg
    jag körde med såna i ett halvår .. svårt att tänka mig det är ``testvikter´´ då dom du får med till hebos variatorer org är liknande.
    Har slipat ner dessa vikter 4 gånger, använder aldrig mer dessa vikter

  10. #10
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Citat Ursprungligen postat av KeXet Visa inlägg
    Kan säga att de där är bara testvikter, alltså inga riktiga vikter, gör om gör rätt!
    testvikter? vafan snackar du om?

  11. #11

  12. #12
    Jag har kört med dessa vikter på min slider (15*12) i ca. 20 mil nu och hittills har det då inte hänt något med dom...
    Girl: can you tell me something? Boy: sure.. what? Girl: what's your favourite? thing, all categories? Boy: hmm.. it starts with "s" and ends? with "ex". Girl: Sex is the only thing you think about... Boy: n0000b! it's SKRILLEX!


  13. #13
    aja okej , kan säkert vara felmontering men tänker inte köpa dom igen iaf

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av kallelofgren Visa inlägg
    tjenare !
    jag köpte ett stage6 sett med vikter från twostroke och efter 3timmar så va dom helt förstörda...
    jag körde MAX 3timmar och sen stannade jag och när jag skulle starta moppen så varvade den inte upp även fast jag höll full gas ?!
    va nästan tvungen att gå igång den ..
    sen när jag kom hem så öppnade jag upp variatorn och då va alla vikter nerslipade ?? vette fan hur de kunde hända men om de va en felmontering så skulle inte kunna sätta tbx allt på sin plats så tror inte de va de iaf ..

    Namn:  bild.jpg
Visningar: 379
Storlek:  115,3 KB

    haha okej vet inte



    tänkte bara höra om de hade hänt nått liknande för nån annan och va ni gjorde åt saken? ..


    haha okej vet inte

  15. #15
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Citat Ursprungligen postat av kallelofgren Visa inlägg
    aja okej , kan säkert vara felmontering men tänker inte köpa dom igen iaf
    Det ÄR fel montering , skulle dom ligga rätt i variatorn så skulle inget liknande hända.
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in