1. #1

    Post hur en "Boost bottle" monteras.

    tjenare funderar på köpa http://twostroke.se/product.asp?product=7548, "boost bottl", men undrar om någon av er har monterat en sådan? , eller någon som nu vet hur man gör för att sätta dit den

  2. #2
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  3. #3
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Någon som har gett "boost bootle" en chans och kollat om det verkligen fungerar? Är verkligen skeptisk till denna ide..
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  4. #4
    tack!

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Någon som har gett "boost bootle" en chans och kollat om det verkligen fungerar? Är verkligen skeptisk till denna ide..
    +1

    sen hur Fan ska man få upp bensin i "flaskan" när de inte är nått tryck inne i insuget?

  6. #6

    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    skåne
    Inlägg
    206
    En köpt boost bottle ger nästan ingen effekt, kan hjälpa ynka lite, vill ni ha någon effekt från en boost bottle ska den vara avstämd

    Jag räknar ut Boost bottles,

    De jag behöver veta för boost bottle är..

    Rpm effekten ska ligga på.
    Borr på cylindern. **
    Slaglängd. **
    Millimeter på fögge. om du har org men inte vet vilken MM så säg vilken moppe det är.

    (** = om du inte vet dom säg vad du har för cylinder och motor.)

  7. #7

  8. #8

    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    skåne
    Inlägg
    206
    Citat Ursprungligen postat av returburk Visa inlägg
    RD/DT 125cc på 80-talet hade en boostbottle originalmonterad på insuget, så på dom gjorde det tydligen skillnad. Yamaha hade nog inte monterat en från fabrik annars.

    Men när jag provat på scooter och crossar har det inte märkts någon skillnad alls.

    Elias
    aa, men körde du avstämd på scooter och crossar ? för du måste ha rätt storlek rätt slang och mycket mer ;P

  9. #9

  10. #10

    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    skåne
    Inlägg
    206
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Inte många som vet hur boostbottle egentligen fungerar. Bensinen går inte upp i flaskan som många tror, detta har att göra med sugpulser m.m. Väldigt komplicerade saker. Man kan se det som ett avstämt avgasrör, men hjälper till med sugpulser på insugssidan.
    Aa och har testat en köpt boost bottle och testa och jag blev sjukt missnöjd så jag satt mig mer in de och de visade sig att man kunde bygga avstämda så jag tänkte vaf*n lika bra att testa och det hjälpe faktisk , så om man ska ha boost bottle ska den vara avstämd för motorn och man behöver rätt längd på slangen och allt så df e de inte lönt att köpa en boost bottle

  11. #11
    pa en liggandes minirelli motor, vad för längd ska det vara på den slangen då?

  12. #12

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in