Ämne: Flottör

  1. #1

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Silvervalley
    Inlägg
    328

    Flottör

    Vad händer om en flottör är otät? Startar inte moppen, går moppen dåligt, dör den när man gasar osv? Och hur kollar man om en flottör är otät?
    a.k.a. sanda @ gamla mnf

  2. #2
    Om flottören inte är tät=den sjunker i koppen och det flödar bensin.
    Det kommer då rinna bensin ur förgasaren.

  3. #3

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Silvervalley
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    Om flottören inte är tät=den sjunker i koppen och det flödar bensin.
    Det kommer då rinna bensin ur förgasaren.
    Okej, för min moppe dör nämligen så fort man gasar. Jag kan starta den och gå på tomgång men så fort man gasar dör den. När man chokar kan man köra i typ 10 km/h. Innan har den dock gått bra, den bara blev såhär helt plötsligt. Vad kan det vara? :o Rengjort förgasaren massa gånger.
    a.k.a. sanda @ gamla mnf

  4. #4
    Drar den tjuvluft någonstans? kolla de om du inte kollat de På snaken min så gick den inte på full gas när det var en glipa på 5mm mellan förgasare och luftburk.
    Precis som att den inte får bensin lät de, bååååååååååååååååå sen om man släppte gasen så funkade de igen

  5. #5

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Silvervalley
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    Drar den tjuvluft någonstans? kolla de om du inte kollat de På snaken min så gick den inte på full gas när det var en glipa på 5mm mellan förgasare och luftburk.
    Precis som att den inte får bensin lät de, bååååååååååååååååå sen om man släppte gasen så funkade de igen
    Ska kolla d så fort jag köpt startgas Men om det inte är det vettifan vad det är Sotat ur avgasröret osv med
    a.k.a. sanda @ gamla mnf

  6. #6
    rengör förgasaren och alla munstycken nogrant. kolla så alla kanaler är rena. ställ in förgasaren.

  7. #7
    tjuvluftar antagligen nånstans, kolla insugs gummit så de inte är ngn lite spricka nånstans

  8. #8

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Silvervalley
    Inlägg
    328
    Den drog tjuvluft vid topplockspackningen och där man sätter på luftfiltret. Beställt sotsats nu, så får se hur den går när jag fixat det.
    a.k.a. sanda @ gamla mnf

  9. #9

  10. #10

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Silvervalley
    Inlägg
    328
    Bytt topplockspackning och luftfilter. Verkar inte dra tjuvluft nånstans. Men den går fortfarande bara på chok, och då går den väldigt dåligt... Vad ska jag göra?
    a.k.a. sanda @ gamla mnf

  11. #11
    kanske får för mycket luft, testa med luftburk eller skruva in luftskruven längst in, skruva ett halvt varv, testa, skruva ett halvt varv, testa osv..

  12. #12

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Silvervalley
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av Kaspuuur Visa inlägg
    kanske får för mycket luft, testa med luftburk eller skruva in luftskruven längst in, skruva ett halvt varv, testa, skruva ett halvt varv, testa osv..
    Har org luftburken, köpte en helt ny sådan...Grejen är ju att den gick ju klockrent innan så borde inte vara något med skruven? Den bara dog, sen rengjorde jag förgasaren, och då gick den lite på chok...Längre har jag inte kommit..
    a.k.a. sanda @ gamla mnf

  13. #13
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    om den går bättre på chok betyder att den behöver mer bensin. Så antingen drar den tjuvluft eller så behöver du gå upp i munstycke.
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  14. #14
    min hade jag för länge,länge sen dratt åt flottören för hårt på så att den drog luft där och den betedde sig likadant :/

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in