1. #1

    peugeot vs yamaha

    Som rubriken lyder. Fördelar och nackdelar med yamaha neos och peugeot ludix one. Står mellan ett val att köpa en ludix one eller en neos. Ska bygga om och börja stunta med någon utav dem. Men då jag inte vet så mycket om scooter moppar så vill jag höra för och nackdelar!
    Tack på förhand.
    Mvh Mikael

  2. #2

  3. #3
    Varför inte köpa snake då ist för ludix one?
    Snake har skivbroms fram/bak och nudebar original.
    Snake vs Neos så hade jag valt snake då de är mycket skönare + lättare. Går även bättre original/v-brickan dragen

    Citat Ursprungligen postat av Isaxon Visa inlägg
    Lättare finns det inte o fästa tolva på neos. Sedan är det ett + att det är liggande minarelli, dock så är det trumma bak, men tror det är så på ludxi one också?

    jajjamensan trumbroms fram

  4. #4
    skulle tagit peugeot ludix one utan tvekan!
    neos är grymt fula, väger nog mera än ludix one och inte så sköna
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  5. #5
    så ludix:en vinner alltså? Men motor mässigt. är vanare med minarelli motorer. snake hittar jag inga billiga så! :p Men jag får se! Tack för all eran go hjälp!
    puss

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av micke1337 Visa inlägg
    så ludix:en vinner alltså? Men motor mässigt. är vanare med minarelli motorer. snake hittar jag inga billiga så! :p Men jag får se! Tack för all eran go hjälp!
    puss
    Finns snake för 6-7 tusen

    Ludix går bättre original/v-brickan borta än vad neosen gör. Men sen är de också en fråga, ska du köra original?

  7. #7
    Nej det ska jag ej! vill ha lite drag så blir nog ett trimrör + något mer skoj!

  8. #8
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    kör urpluggat och 70cc istället
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  9. #9
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    kör urpluggat och 70cc istället
    indeed som fan, riktigt lätt att stunta med och trevligare karaktär!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  10. #10
    byta förgasare eller något? eller räcker endast det? pilla på tryckfjädrar och variator vikter är ett måste antar jag

  11. #11
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av micke1337 Visa inlägg
    byta förgasare eller något? eller räcker endast det? pilla på tryckfjädrar och variator vikter är ett måste antar jag
    det är inte ett måste! dock skulle jag byta variatorvikter, och munstycke självklart! men förgasare är inte ett måste, men det underlättar!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  12. #12
    Neos alla gånger. Kommer du trimma så går Neosen mycket bättre då det finns hur mycket trim som helst till liggande minarelli.
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  13. #13
    Peugeot Ludix snake tycker jag! Har en neos själv som jag har tröttnat lite smått på redan, fast jag har haft den i typ 1 månad, använt den dagligen och den går som fan!

    Är bättre bakbroms på snaken, den väger mindre men däremot finns INGA beggade trimdelar! Till neosen finns massor med delar, massa rör, varatorer, kopplingar osv.. Så är lätt värt att köpa en ny värsting cylle till den.
    Men tror att snaken är skönare stunthojj

  14. #14
    Tack för all söt information! Blir till att köpa en neos dåra! med 70cc stage 6 sport malossi multi varre stage 6 pro replica rör och annat smått och gott :$ Önska mig lycka till

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av micke1337 Visa inlägg
    Tack för all söt information! Blir till att köpa en neos dåra! med 70cc stage 6 sport malossi multi varre stage 6 pro replica rör och annat smått och gott :$ Önska mig lycka till
    Låter bra det När det kommer till stunt så spelar det ingen roll hur mycket den väger, Neos är en perfekt stuntmoppe med en stor sadel så det är mycket skönare att ha fötterna på den. Sen har den gott om plats för benen så den känns inte trång heller. Tanken går ner direkt i sadeln så man kan köra bakhjul hur långt som helst utan att den inte får soppa, 12a är väldigt lätt monterat. Sen går det faktiskt att stunta med trumbroms
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  16. #16
    jo trumbroms är det inge fel på bara man har bra backar! Gör nog ett bra val! <3

  17. #17

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Köpa min neos?
    Ge mig ett fin fint pris så kan jag tänka på det <3

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in