Sidan 88 av 106 Första ... 3878868788899098 ... Sista
  1. #2611
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av 3000 Visa inlägg
    Hur brett ska det vara mellan brytarspetsarna? Übersnabbt svar uppskattas!
    0,40 funkar fint
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  2. #2612
    3000s avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Sävedalen (gbg)
    Inlägg
    69
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    0,40 funkar fint
    tack! snabb som en räka är du

  3. #2613
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Kom till Frihamnen träffen så kan du bevisa det där?
    Sorry för sent svar!
    Kommer med Derbin dit på förträffen, har renoverat den under vintern så den ska till förträffen sen säljas vidare! kommer väl med ciaon nästa meet!
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  4. #2614
    Citat Ursprungligen postat av densvenske Visa inlägg
    Hej har en ny fråga. Min lampa slutade fungera på ciaon nu när jag fått i gång den. Och då tänkte jag se om det var spel på lysspolen men den verkar var okej dock ger den 24 v ut. och jag undrar lite hur jag får ner det och om något är fel?

    Testar igen nu när det är nysida

  5. #2615
    Citat Ursprungligen postat av densvenske Visa inlägg
    Testar igen nu när det är nysida
    24V? O_O Vad jag vet så sitter det inte nån resistor/volregulator på vägen till lampan? Slänga dit en resistor/regulator i lampan?
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  6. #2616
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    24V? O_O Vad jag vet så sitter det inte nån resistor/volregulator på vägen till lampan? Slänga dit en resistor/regulator i lampan?
    Sitter ett gigantiskt motstånd i lampan men vet inte hur jag ska koppla de

  7. #2617
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Sorry för sent svar!
    Kommer med Derbin dit på förträffen, har renoverat den under vintern så den ska till förträffen sen säljas vidare! kommer väl med ciaon nästa meet!
    Äh pussy, ta Ciaoen till Frihamnen så kan vi räjsa lite
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  8. #2618
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Äh pussy, ta Ciaoen till Frihamnen så kan vi räjsa lite
    Hahah ja vi får rejsa, men på nästa meet! Det är väl 3 frihamnen meet? 12maj, 16juni och typ någonstans i augusti? Då kan vi köra! Helst en 400 meters sträcka eller något liknande! Då jag kör med koppling och kör väl med Variator? Du har bara liiiiiiite värre axx då.. xD
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  9. #2619
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Hahah ja vi får rejsa, men på nästa meet! Det är väl 3 frihamnen meet? 12maj, 16juni och typ någonstans i augusti? Då kan vi köra! Helst en 400 meters sträcka eller något liknande!

    Ska dra dig på bakan isåfall

    Kaxig, jag vet
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  10. #2620
    En fråga, när jag skulle byta kondensator på min ciao häromdagen så såg jag att det var en gul och en svart sladd löddade på min gammla kondensator och på den nya är där bara en gul, den svarta ska förmodligen inet sitta där från början, vart ska den sitta istället ? vet inte vad den går till då jag klippte av den innan för att den var kass endå!

  11. #2621
    Behöver jag denna bricka?
    Namn:  Bricka.JPG
Visningar: 979
Storlek:  12,7 KB

    Enligt uppgift krävs den mellan variatorn och svänghjulet, jag skall byta till en malossivariator och där följer med en tjock distans, inringad på bilden.
    Namn:  multivarmalossicitta.jpg
Visningar: 826
Storlek:  30,0 KB

    Till mitt försvar får jag säga att jag inte vet om detta var som det skulle vid köpet, variatorn var svetsad till veven och jag fick slå av tappen för att kunna få ur motorn.

  12. #2622
    Om jag nu minns helt riktigt så ska det räcka med den du fick med kittet. :d
    Bra svar va? Hehe.. Åt andra sidan är det ju lätt att kolla på veven. Ska den inte vara där får du inte gäng nog till muttern.
    Moppemorfar

  13. #2623
    Hej hej kära ciao tråden.
    Nu är det såhär att jag har fått ett ryck och bestämt mig för att få igång skit ciaon nu efter ett smärre ras för typ 2 sommrar sen.
    Jag bytte vev till en bättre, nya lager, kolv, hona ur cylindern etc. Men jag får inte skiten att starta. Den går igång på startgas men dör ganska omgående. Gnistan är kalas fin. Jag har prövat med 2 olika förgasare men den vill inte. Jag har ju liksom inte bytt setup sen innan raset och då gick ju moppen som en dröm eller ja som en ciao. Det rinner ner bensin i förgasaren och flotören är hel och allt ser bra ut. Om man tar bort slang anslutningen på förgasaren så är det bensin enda upp men det ser inte ut som att det sjunker när man drar runt motorn.

    Jag kör med borrmaskin direkt på motorn.
    Snälla hjälp en övervintrad mopedist eller bolla idér med mig! Krille du borde kunna!!
    Mvh
    Riding on the wind
    with my fs1

  14. #2624
    Citat Ursprungligen postat av Coolvette Visa inlägg
    Behöver jag denna bricka?
    Namn:  Bricka.JPG
Visningar: 979
Storlek:  12,7 KB

    Enligt uppgift krävs den mellan variatorn och svänghjulet, jag skall byta till en malossivariator och där följer med en tjock distans, inringad på bilden.
    Namn:  multivarmalossicitta.jpg
Visningar: 826
Storlek:  30,0 KB

    Till mitt försvar får jag säga att jag inte vet om detta var som det skulle vid köpet, variatorn var svetsad till veven och jag fick slå av tappen för att kunna få ur motorn.
    Nej, du ska INTE använda den brickan.

  15. #2625
    Citat Ursprungligen postat av Cadillac Visa inlägg
    Hej hej kära ciao tråden.
    Nu är det såhär att jag har fått ett ryck och bestämt mig för att få igång skit ciaon nu efter ett smärre ras för typ 2 sommrar sen.
    Jag bytte vev till en bättre, nya lager, kolv, hona ur cylindern etc. Men jag får inte skiten att starta. Den går
    igång på startgas men dör ganska omgående. Gnistan är kalas fin. Jag har prövat med 2 olika förgasare men den vill inte. Jag har ju liksom inte bytt setup sen innan raset och då gick ju moppen som en dröm eller ja som en ciao. Det rinner ner bensin i förgasaren och flotören är hel och allt ser bra ut. Om man tar bort slang anslutningen på förgasaren så är det bensin enda upp men det ser inte ut som att det sjunker när man drar runt motorn.

    Jag kör med borrmaskin direkt på motorn.
    Snälla hjälp en övervintrad mopedist eller bolla idér med mig! Krille du borde kunna!!
    Mvh
    Hä hä jasså det tror du? men kanske kan vara någon läcka i motor. Så som dålig pack box eller vevhus packning.
    Har även haft kalas fin gnista fast för svag. Hade då bytt alla komponenter i motorn med samma resultat som du. När jag bytte spolen så gick den som fina fisken 8)
    Moppemorfar

  16. #2626
    Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    Hä hä jasså det tror du? men kanske kan vara någon läcka i motor. Så som dålig pack box eller vevhus packning.
    Har även haft kalas fin gnista fast för svag. Hade då bytt alla komponenter i motorn med samma resultat som du. När jag bytte spolen så gick den som fina fisken 8)
    Hmm, kan minnas många mopeder som har gått på sämre gnista så där är jag lite osäker. Men jag skall defenetivt se över p-boxen annars är jag rätt säker på att jag fick allting tätt.
    Återkommer med resultat
    Mvh
    Riding on the wind
    with my fs1

  17. #2627
    Citat Ursprungligen postat av Cadillac Visa inlägg
    Hmm, kan minnas många mopeder som har gått på sämre gnista så där är jag lite osäker. Men jag skall defenetivt se över p-boxen annars är jag rätt säker på att jag fick allting tätt.
    Återkommer med resultat
    Mvh
    Yep!
    Passa på att kolla så att insugs bussningen är hel och att förgasaren sitter fast å
    De här är ju små potatis för dig
    Moppemorfar

  18. #2628
    Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    Yep!
    Passa på att kolla så att insugs bussningen är hel och att förgasaren sitter fast å
    De här är ju små potatis för dig
    Precis vart nere igen! packboxen satt som den skulle, bussningen är hel och förgasaren sitter fast.
    Detta gör mig vansinnig, har rivt motorn 6 gånger nu för att vara säker på att allt står rätt till men endå så går den inte
    Tänkte du på primär eller sekundär tändspolen?
    Riding on the wind
    with my fs1

  19. #2629
    Hej
    Jag svarvade av toppen i fredags för att vara säker på att inte den var skev, men ingen förbättring. Finns det inga klassiska ciao grejjer som gör att den inte startar som jag kan ha glömt?
    Riding on the wind
    with my fs1

  20. #2630
    Klassiskt och klassiskt... men en Ciao ville inte gå för att förgasaren inte tätade ordentligt mot insuget.

  21. #2631
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Klassiskt och klassiskt... men en Ciao ville inte gå för att förgasaren inte tätade ordentligt mot insuget.
    Hur kan man vara säker på att det är tätt eller ej där då? Plastbiten är hel och förgasaren inpressad max och åtskruvad relativt hårt.
    Riding on the wind
    with my fs1

  22. #2632

  23. #2633
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    går den på startgas så skare ju inte va nå problem. tror de handlar om felbestyckning och brytarspetsarna.
    Den har ju alltid gått förut på samma munstycke och brytarna är putsade och injusterade. Jag är mycket frustread över att jag inte får igång den...
    Riding on the wind
    with my fs1

  24. #2634

  25. #2635
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    släng i ett större munstycke eller testa att hålla för förgasaren när du drar runt motorn. då brukar den suga i sig rejält med soppa så den tänder.

    hänt ibland för mig när ja ska starta att den inte suger soppa. så man måste "tvinga" den att suga soppa och då gåren som en klocka.
    Jag har prövat detta både med fingret och me choken men den tänder inte till ens en gång. Bara på gas(då startar den)
    Riding on the wind
    with my fs1

  26. #2636
    falcos avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    toröd, jörlanda
    Inlägg
    31
    tjena jag bytte just framgafel på ciaoen men skivan som sitter under det undre styrlagret ville inte komma med. det sitter fast! ska det sitta fast eller? hur ska jag få loss det XD har provat med hammare o spik Namn:  IMG_7243.jpg
Visningar: 780
Storlek:  113,2 KBNamn:  IMG_7244.jpg
Visningar: 739
Storlek:  106,8 KB

  27. #2637
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av falco Visa inlägg
    tjena jag bytte just framgafel på ciaoen men skivan som sitter under det undre styrlagret ville inte komma med. det sitter fast! ska det sitta fast eller? hur ska jag få loss det XD har provat med hammare o spik Namn:  IMG_7243.jpg
Visningar: 780
Storlek:  113,2 KBNamn:  IMG_7244.jpg
Visningar: 739
Storlek:  106,8 KB

    Sitter det inte ett på din nya gaffel då?

    Citat Ursprungligen postat av Cadillac Visa inlägg
    Hej
    Jag svarvade av toppen i fredags för att vara säker på att inte den var skev, men ingen förbättring. Finns det inga klassiska ciao grejjer som gör att den inte startar som jag kan ha glömt?

    Har inte kollat om du skrivit något annat innan men iaf, har du checkat så insuget är helt?
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  28. #2638
    falcos avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    toröd, jörlanda
    Inlägg
    31
    [QUOTE=Holmqvist;352758]Sitter det inte ett på din nya gaffel då?

    nej det gör det inte så jag måste ha loss det delen men sitter en ihop med gaffeln eller inte?

  29. #2639
    Testa värm upp den och sedan testa med hammare och drivdorn så knackar du underfrån.
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  30. #2640
    Hej
    Vette fan vad jag gjorde men nu går ciaon iallafall! äntligen.
    Är förövrigt till salu om någon är intresserad.
    Mvh
    Riding on the wind
    with my fs1

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in