Sidan 9 av 106 Första ... 78910111959 ... Sista
  1. #241
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Svårt att tro att den gör 60 nu, det vill jag ha bevis på!

    Annars gör den nog runt 65 med 62cc polini den blir ju mycket starkare får man ju tänka också
    kan lägga upp en video snart när jag kör vid en vägmätare =),, tror du att de blir stor skillnad om man har SP röret?

  2. #242
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    kan lägga upp en video snart när jag kör vid en vägmätare =),, tror du att de blir stor skillnad om man har SP röret?
    ciaobella här på forumet märkte ingen skillnad mellan badnsake och sp... har själv inte testat men det kan säkert stämma
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  3. #243
    Inte konstigt att min baklampa går sönder Får ju fan ut nästan 11volt istället för 6volt

  4. #244
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    ciaobella här på forumet märkte ingen skillnad mellan badnsake och sp... har själv inte testat men det kan säkert stämma
    Inte när det gäller toppfart nä. Man får ju hoppas att sp är bättre än ett snake. Om inte annat så är det iaf mycket snyggare hehe

  5. #245
    Ciabella har du ciao delar till salu? =)

  6. #246
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Inte konstigt att min baklampa går sönder Får ju fan ut nästan 11volt istället för 6volt
    Jag bränner också lampor, men jag har testat med 12v lampa. Ska man gå upp i watt?

  7. #247
     


    Försöker få av nr 19 o 20 för att komma åt startbackarna, men jag får inte av dem? Någon som vet hur jag ska göra. Eller det är bara ti o bända upp låsringen?

    EDIT: Visste inte de fanns låsringstång x) får testa me de istället haha.
    F.d. Almsarn

  8. #248
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    Ciabella har du ciao delar till salu? =)
    Har ca delar till 7-8 helt kompletta ciaoar...Ramar, hjul, motorer osv osv... Har en hel ciao med bravofälgar och 60cc också. säljes för 2300...
    Skicka ett privmess om du behöver något.

  9. #249
    när jag sprinngr med ciaoen så snurrar kopplingen för fullt men svänghjulet rör sig inte.kan de vara startbackarna elr nåt för min kompis tog min ciao och skulle burna med den och dä gnisslande det mycket från kopplingen och på vägen hem så hackade den. nu går det inte att starta ciaoen.

  10. #250
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    när jag sprinngr med ciaoen så snurrar kopplingen för fullt men svänghjulet rör sig inte.kan de vara startbackarna elr nåt för min kompis tog min ciao och skulle burna med den och dä gnisslande det mycket från kopplingen och på vägen hem så hackade den. nu går det inte att starta ciaoen.
    Krysskilen?
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  11. #251
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Krysskilen?
    innre delen av kopplingen snurrar på bra men de två delarna sammarbetar inte

  12. #252
    MussEs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    88
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    innre delen av kopplingen snurrar på bra men de två delarna sammarbetar inte
    ta isär kopplingen så att allt lirar som det ska.
    annars kan du testa med att ta bort fjädrarna som håller startbackarna, för att se om det är där problemet sitter.

  13. #253
    Citat Ursprungligen postat av MussE Visa inlägg
    ta isär kopplingen så att allt lirar som det ska.
    annars kan du testa med att ta bort fjädrarna som håller startbackarna, för att se om det är där problemet sitter.
    fjädrarna i startbackarna är redan borta! vad kan det annars vara? tror ni det skulle gå om man köpte nya startbackar och kopplingsbackar ??

  14. #254
    MussEs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    88
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    fjädrarna i startbackarna är redan borta! vad kan det annars vara? tror ni det skulle gå om man köpte nya startbackar och kopplingsbackar ??
    Har du rengjort kopplingsklockan och backar?
    Hur fort och hur mycket springer du egentligen för ibland måste man ju leka Usain Bolt

  15. #255
    Citat Ursprungligen postat av MussE Visa inlägg
    Har du rengjort kopplingsklockan och backar?
    Hur fort och hur mycket springer du egentligen för ibland måste man ju leka Usain Bolt
    jag har en brant nerförsbacke som jag springer ner för. innan min kompis burna med den så behvde jag inte ta mer än 5 steg. men när jag skulle åkka hem så hackar den till. kopplingsklockan slutar att spinna sen börjar den igen och då slirar de jätte mycket och låter.

  16. #256

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Håller på att porta originalblocket för 75cc, problemet är dock att i den lilla blockhalvan har det bildats en liten spricka (tror den var där från början). Sprickan är ungefär där pinnbulten går in i blockhalvan men den är inte "helt av". Kan nog ta bild på detta senare men sprickan är så pass liten att den troligtvis inte kommer synas på bild... Men är det stor risk att sprickan blir större och tillslut att pinbulten lossnar ifrån blocket eller kan jag använda den som den är? funderade på att lägga kemisk metall ovanpå men misstänker att det inte kommer göra så mycket.

    Problemet är att det är en liten blockhalva ifrån en superbravo, alltså med öppning för kick. Alltså om jag pajjar blockhalvan måste jag köpa en HEL ny motor eftersom jag har hört att kickblock i sig är relativt ovanliga ;((

  17. #257
    MussEs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    88
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    jag har en brant nerförsbacke som jag springer ner för. innan min kompis burna med den så behvde jag inte ta mer än 5 steg. men när jag skulle åkka hem så hackar den till. kopplingsklockan slutar att spinna sen börjar den igen och då slirar de jätte mycket och låter.
    Har du kollat så att allt verkligen är helt inne i kopplingen?

  18. #258
    Hej, hade tänkt att köpa en superbravo. dom startas ju med en "kick". men är det någon som vet vad det är för skillnad mellan ciao/bravo och superbravo, ciao och bravo funkar ju nästan lika dant men det känns som om superbravo inte gör det. Den har ju en kick, men hur funkar den. Finns det annat som inte finns på ciao/bravo? Ni får gärna visa med bilder

  19. #259
    MussEs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    88
    Citat Ursprungligen postat av vidar Visa inlägg
    Hej, hade tänkt att köpa en superbravo. dom startas ju med en "kick". men är det någon som vet vad det är för skillnad mellan ciao/bravo och superbravo, ciao och bravo funkar ju nästan lika dant men det känns som om superbravo inte gör det. Den har ju en kick, men hur funkar den. Finns det annat som inte finns på ciao/bravo? Ni får gärna visa med bilder
    ciao vs bravo är det många skillnader på men förutom dom självklara som ram och kick så är det

    annan vev
    lilla block halvan är gjord för kick
    stora halvan är gjord för cdi tändning
    cdi tändning på bravon
    12 volts elsystem på bravon
    annan topp på bravon (ingen pys)
    annat baknav
    variator fram slirkoppling bak
    dödare orginal

  20. #260

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av vidar Visa inlägg
    Hej, hade tänkt att köpa en superbravo. dom startas ju med en "kick". men är det någon som vet vad det är för skillnad mellan ciao/bravo och superbravo, ciao och bravo funkar ju nästan lika dant men det känns som om superbravo inte gör det. Den har ju en kick, men hur funkar den. Finns det annat som inte finns på ciao/bravo? Ni får gärna visa med bilder
    Antar att du menar motormässigt? Utseendet på respektive mopeder är ju inte så likt. Men i motorn är det nästan samma, det enda som skiljer är att superbravon som du säger har kick vilket inte Ciao har men också att superbravo har elektronisk tändning. Vissa säger att elektronisk tändning är "bättre" då man inte behöver bry sig om brytaravstånd osv. Jag köpte en superbravo i våras för att flytta över variatorkittet, fälgar och motor(inklusive kick) till en ciaoram. Visade sig vara mer jobb än jag trodde då bla ramen behövdes kapas upp och iochmed det behöver ramen troligtvis extra förstärkning, många mods för att få dit kickmekaniken mm. Varken bravo eller ciao har variator vilket superbravo har vilket gör superbravon lite starkare på låga varv. Men cylindermässigt är de likadana men däremot tror jag superbravo har ett annat topplock som inte passar in i ciaoramen...

  21. #261
    Citat Ursprungligen postat av MussE Visa inlägg
    Har du kollat så att allt verkligen är helt inne i kopplingen?
    men det är väl startbackarna som trycks ut så att inre delen av koppplongen snurrar? och sen när mottorn är i gång så är det kopplingsbackarna som trycks ut så den ytre delen snurrar?. vad tror du att delet kan vara om det bara är den ytre delen som snurrar och den innre är helt still. skulle det funka om man köpte helt nya backar.??

  22. #262

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    Håller på att porta originalblocket för 75cc, problemet är dock att i den lilla blockhalvan har det bildats en liten spricka (tror den var där från början). Sprickan är ungefär där pinnbulten går in i blockhalvan men den är inte "helt av". Kan nog ta bild på detta senare men sprickan är så pass liten att den troligtvis inte kommer synas på bild... Men är det stor risk att sprickan blir större och tillslut att pinbulten lossnar ifrån blocket eller kan jag använda den som den är? funderade på att lägga kemisk metall ovanpå men misstänker att det inte kommer göra så mycket.

    Problemet är att det är en liten blockhalva ifrån en superbravo, alltså med öppning för kick. Alltså om jag pajjar blockhalvan måste jag köpa en HEL ny motor eftersom jag har hört att kickblock i sig är relativt ovanliga ;((
    bump, någon som kan hjälpa??

  23. #263
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    Antar att du menar motormässigt? Utseendet på respektive mopeder är ju inte så likt. Men i motorn är det nästan samma, det enda som skiljer är att superbravon som du säger har kick vilket inte Ciao har men också att superbravo har elektronisk tändning. Vissa säger att elektronisk tändning är "bättre" då man inte behöver bry sig om brytaravstånd osv. Jag köpte en superbravo i våras för att flytta över variatorkittet, fälgar och motor(inklusive kick) till en ciaoram. Visade sig vara mer jobb än jag trodde då bla ramen behövdes kapas upp och iochmed det behöver ramen troligtvis extra förstärkning, många mods för att få dit kickmekaniken mm. Varken bravo eller ciao har variator vilket superbravo har vilket gör superbravon lite starkare på låga varv. Men cylindermässigt är de likadana men däremot tror jag superbravo har ett annat topplock som inte passar in i ciaoramen...
    Aa, jag menade mer motormässigt, men tack så mkt, var precis det jag ville ha reda på kan man säga då att superbravon är lite bättre än en vanlig bravo?
    Senast redigerat av vidar den 2010-07-10 klockan 13:58.

  24. #264
    Citat Ursprungligen postat av MussE Visa inlägg
    ciao vs bravo är det många skillnader på men förutom dom självklara som ram och kick så är det

    annan vev
    lilla block halvan är gjord för kick
    stora halvan är gjord för cdi tändning
    cdi tändning på bravon
    12 volts elsystem på bravon
    annan topp på bravon (ingen pys)
    annat baknav
    variator fram slirkoppling bak
    dödare orginal
    Du menar väl superbravo när du säger bravo? men tack så mkt då vet jag

  25. #265

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av vidar Visa inlägg
    Aa, jag menade mer motormässigt, men tack så mkt, var precis det jag ville ha reda på kan man säga då att superbravon är lite bättre än en vanlig bravo?
    Bättre och bättre är väl en smaksak, men teoretiskt sätt ska en superbravo gå "bättre" än en bravo i och med att superbravo har variomatik. Sen tycker jag själv att superbravon ser för taskig ut men smaken är som baken

  26. #266
    MussEs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    88
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    men det är väl startbackarna som trycks ut så att inre delen av koppplongen snurrar? och sen när mottorn är i gång så är det kopplingsbackarna som trycks ut så den ytre delen snurrar?. vad tror du att delet kan vara om det bara är den ytre delen som snurrar och den innre är helt still. skulle det funka om man köpte helt nya backar.??
    om dom inte är utslitna så ska du ju inte behöva byta.
    Men plocka isär kopplingen bänd och kolla så att backarna går ut ordentligt, och rengör med t- röd

  27. #267
    Citat Ursprungligen postat av MussE Visa inlägg
    om dom inte är utslitna så ska du ju inte behöva byta.
    Men plocka isär kopplingen bänd och kolla så att backarna går ut ordentligt, och rengör med t- röd
    dem såg hyffsat slitna ut nån millimeter kvar men de nuddade fortfarande men knappt.

  28. #268
    Citat Ursprungligen postat av MussE Visa inlägg
    om dom inte är utslitna så ska du ju inte behöva byta.
    Men plocka isär kopplingen bänd och kolla så att backarna går ut ordentligt, och rengör med t- röd
    dem såg hyffsat slitna ut men de nuddade kanten fast det var knappt. men när jag springer verkar det som att backarna inte vill gå ut.

  29. #269
    MussEs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    88
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    dem såg hyffsat slitna ut men de nuddade kanten fast det var knappt. men när jag springer verkar det som att backarna inte vill gå ut.
    har du kollat så att dom inte fastnar nånstans?

  30. #270
    Citat Ursprungligen postat av MussE Visa inlägg
    har du kollat så att dom inte fastnar nånstans?
    typ, när man rör lite med handen så går de ut bra

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in