Sidan 8 av 106 Första ... 6789101858 ... Sista
  1. #211
    Lennarts avatar
    Reg.datum
    Dec 2006
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    5 324
    marknads trådarna......................................... ..........................................
    Jag är inte rasist,
    Ja är pianist, Ja trycker ner både vita och svarta

  2. #212

  3. #213
    vilken 70cc till ciao är bäst? har kollat lite på polini och athena. vilken av de är bäst? finns det någon bättre?.

  4. #214
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    vilken 70cc till ciao är bäst? har kollat lite på polini och athena. vilken av de är bäst? finns det någon bättre?.
    Jag kör på malossi 70cc (43mm) och den går riktigt bra

  5. #215
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Jag kör på malossi 70cc (43mm) och den går riktigt bra
    enligt vespa-ciao.nl är malossi inte lika bra Men tror endå att den är mer än prisvärd polini tar ju sjukt överpris i jämförelse.
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  6. #216
    http://www.mopshop.de/shop/product_i...b1a1d73292e223 jag hade tänkt den Malossi 70cc men är det inte bara änklare att åka till cykelkraft och köpa polini 70cc?
    men i ett race med två ciaos som har exakt samma setup förutom att ena har malossi och andra har polini vilken skulle vinna då ?

  7. #217
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    http://www.mopshop.de/shop/product_i...b1a1d73292e223 jag hade tänkt den Malossi 70cc men är det inte bara änklare att åka till cykelkraft och köpa polini 70cc?
    men i ett race med två ciaos som har exakt samma setup förutom att ena har malossi och andra har polini vilken skulle vinna då ?
    Malossi'n skulle jag tro

  8. #218
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Edvin, det är tveksamt vespa-ciao är en rätt så stor ciao hemsida, så litar på dom endå Dock är ju malossi deps överlegsen, men den tillverkas inte längre :S
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  9. #219
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Folk använder ju oftast polinis 70cc, ifall dom nu använder 43mm utomlands
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  10. #220
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Edvin, det är tveksamt vespa-ciao är en rätt så stor ciao hemsida, så litar på dom endå Dock är ju malossi deps överlegsen, men den tillverkas inte längre :S
    Länka den info'n tack

    Riktigt najs senda du har skaffat btw

  11. #221
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Länka den info'n tack

    Riktigt najs senda du har skaffat btw
    http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=16 bara att använda google översättning så förstår man det mesta!
    Malossi: ( 43mm Malossi )
    Rimlig cylinder. Pris / prestanda-förhållande är inte så bra som man kan förvänta sig .
    Ibland dåligt slut.

    Polini: ( 43mm Polini )
    Kraftfull cylinder Polini . Anpassa oljetråget för W- port rekommenderas .

    inte bästa översättningen men man förstår som sagt det mesta


    Tack helt klart prisvärd
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  12. #222
    har 70 cc polini cylindern på cykelkraft en W port? och om den har det vad menas med "Anpassa oljetråget för W- port rekommenderas"

  13. #223
    märkesbögar... Jag kör ifrån er med min dr evo ändå

    Showtech.. den där översättningen var fan värre än svenska 3

  14. #224
    Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    märkesbögar... Jag kör ifrån er med min dr evo ändå

    Showtech.. den där översättningen var fan värre än svenska 3
    vilkn cylinder rekomenderar du då ??

  15. #225
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    har 70 cc polini cylindern på cykelkraft en W port? och om den har det vad menas med "Anpassa oljetråget för W- port rekommenderas"
    Jag tror "anpassa oljetråget" betyder att man ska porta blocket efter cylindern, som man ändå bör göra med varje 70cc cyllen.

  16. #226
    Citat Ursprungligen postat av ludde863 Visa inlägg
    Jag tror "anpassa oljetråget" betyder att man ska porta blocket efter cylindern, som man ändå bör göra med varje 70cc cyllen.
    porta= fila upp insuget jätte mycket?? elr på andra sidan insuget med en dremel?

  17. #227
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    porta= fila upp insuget jätte mycket?? elr på andra sidan insuget med en dremel?
    Insuget ska bara vara lagom filat, annars drar det tjuvluft

    Matchporta blocket innebär att man portar blocket så cylinderns kanaler/portar stämmer överrens med motorblocket
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  18. #228
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Insuget ska bara vara lagom filat, annars drar det tjuvluft

    Matchporta blocket innebär att man portar blocket så cylinderns kanaler/portar stämmer överrens med motorblocket
    ok,tack men vet någon om polini cylindern på cykelkraft har en W port? och vad gör W porten för skillnad ??

  19. #229
    Skillnaden är två stora kanaler och två EXTRA boost kanaler som man får fila till i org blocket. Vet inte om det är Wport? Det är iaf på samma sätt som du filar vilken cylinder du än köper. Athena, polini, malossi och även dr evo. Enl pris får man verkligen hoppas på polini presterar bättre än en evo och att det inte är bara märket som slantarna går till. Man kanske måste köpa ett riktigt trimblock för att få ut det lilla extra krämet ur cylindern. jag syftar då på ett speedengineblock. En del säger att det är ett speedenginge block är detsamma som ett org block fast bara tokportat. Säkert någon kunnig här som kan berätta mer eller rätta mig. Jag har sagt det förrut och jag säger det gärna igen. Rata inte Dr evo cylindern bara för att den är billig. Lyssna inte heller på någon som snackar skit om den heller. Den räcker gott och väl till att puffa omkring på... Jag kör med maxfilat block , Evo 70 (63cc) 13/13 förgasare, 66 munstycke,moddad luftturkburk, sp rör, polini fjädrar och 80 platta. Grymt gott ax, toppar lite mer än 70 blås. Jag hade en liknande uppsättning på en annan ciao då jag fick stryk av en polini maskin med speedeng block. Det var utav CiaoDanne från forumet. Dok så var inte min motor inte lika bra inställd som idag
    Självklart så vet jag att jag har en jävla skituppsättning om man jämnför med andra (inga namn) och när man snackar monstertrim till ciao, fast det räcker som sagt.

  20. #230
    men vet någon en lackfirma i stockholm som inte tar så överdrivet mkt betalt????

  21. #231
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    Skillnaden är två stora kanaler och två EXTRA boost kanaler som man får fila till i org blocket. Vet inte om det är Wport? Det är iaf på samma sätt som du filar vilken cylinder du än köper. Athena, polini, malossi och även dr evo. Enl pris får man verkligen hoppas på polini presterar bättre än en evo och att det inte är bara märket som slantarna går till. Man kanske måste köpa ett riktigt trimblock för att få ut det lilla extra krämet ur cylindern. jag syftar då på ett speedengineblock. En del säger att det är ett speedenginge block är detsamma som ett org block fast bara tokportat. Säkert någon kunnig här som kan berätta mer eller rätta mig. Jag har sagt det förrut och jag säger det gärna igen. Rata inte Dr evo cylindern bara för att den är billig. Lyssna inte heller på någon som snackar skit om den heller. Den räcker gott och väl till att puffa omkring på... Jag kör med maxfilat block , Evo 70 (63cc) 13/13 förgasare, 66 munstycke,moddad luftturkburk, sp rör, polini fjädrar och 80 platta. Grymt gott ax, toppar lite mer än 70 blås. Jag hade en liknande uppsättning på en annan ciao då jag fick stryk av en polini maskin med speedeng block. Det var utav CiaoDanne från forumet. Dok så var inte min motor inte lika bra inställd som idag
    Självklart så vet jag att jag har en jävla skituppsättning om man jämnför med andra (inga namn) och när man snackar monstertrim till ciao, fast det räcker som sagt.
    Dr evo funkar faktiskt bra! men självklart inte samma kraft som min polini innan den skar.. polinin drog iväg bra mycket bättre men för er som inte ska åka fortare än 65 så räcker en dr evo

    Dom är ju endå gjorda i italien Made by minarelli, in italy eller något sånt står det så det är inte rent skit iallafall
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  22. #232
    Säljer snart skiten,. Hur gör man för att springa igång en ciao?! När jag väl gör det är det bara det yttersta vid kopplingen som snurrar, alltså själva skalet. Det där inne röt sig inte det minsta, så det händer ju inte ett skit när man springer... Någon som kan o vill hjälpa mig? Har frågat innan och man kunde ta bort några fjädrar men det ska man väll inte behöva? Hjälp!
    F.d. Almsarn

  23. #233
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Alm Visa inlägg
    Säljer snart skiten,. Hur gör man för att springa igång en ciao?! När jag väl gör det är det bara det yttersta vid kopplingen som snurrar, alltså själva skalet. Det där inne röt sig inte det minsta, så det händer ju inte ett skit när man springer... Någon som kan o vill hjälpa mig? Har frågat innan och man kunde ta bort några fjädrar men det ska man väll inte behöva? Hjälp!
    Gör rent startbackarna kan vara t.ex olja osv.. köp en burk bromsrengöring
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  24. #234
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Gör rent startbackarna kan vara t.ex olja osv.. köp en burk bromsrengöring
    Tack, men då bör jag "montera ner" så att dem är fria?
    Och pys ska ju hjälpa mycket sägs de, hur sätter jag på de och var kan jag hitta det?
    F.d. Almsarn

  25. #235
    MussEs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    88
    Citat Ursprungligen postat av Alm Visa inlägg
    Tack, men då bör jag "montera ner" så att dem är fria?
    Och pys ska ju hjälpa mycket sägs de, hur sätter jag på de och var kan jag hitta det?
    pys behöver man inte! jag startar min bravo utan problem, och den har ju ingen pys

  26. #236
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av MussE Visa inlägg
    pys behöver man inte! jag startar min bravo utan problem, och den har ju ingen pys

    Dock skönt att ha som dödare endå
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  27. #237
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Dr evo funkar faktiskt bra! men självklart inte samma kraft som min polini innan den skar.. polinin drog iväg bra mycket bättre men för er som inte ska åka fortare än 65 så räcker en dr evo

    Dom är ju endå gjorda i italien Made by minarelli, in italy eller något sånt står det så det är inte rent skit iallafall
    vad tror du att en polini 70 kan göra med. badsnake rör, 13 mm förgasare, polini fjädrar, polini luftburk, uppborrat insug, portat block

  28. #238
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    vad tror du att en polini 70 kan göra med. badsnake rör, 13 mm förgasare, polini fjädrar, polini luftburk, uppborrat insug, portat block
    Är motorn frisk i övrigt? Möjligtvis 60-65?

    Med 80remskiva tänkte jag nu!
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  29. #239
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Är motorn frisk i övrigt? Möjligtvis 60-65?

    Med 80remskiva tänkte jag nu!
    har 80 mm remskiva glömde skriva det. men den gör 60 nu?? borde den inte göra lite mer än lite över 65??

  30. #240
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    har 80 mm remskiva glömde skriva det. men den gör 60 nu?? borde den inte göra lite mer än lite över 65??
    Svårt att tro att den gör 60 nu, det vill jag ha bevis på!

    Annars gör den nog runt 65 med 62cc polini den blir ju mycket starkare får man ju tänka också
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in