Sidan 52 av 106 Första ... 242505152535462102 ... Sista
  1. #1531
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Jävla ciaojävel !

    Först startade den inte för den inte fick bensin , tog av föggen och rengjorde och kollade flottören , allt fungerade .. Gjorde samma sak några gånger utan att nånting hände. Sen när den väl fick bensin och började tända , då låser sig svänghjulshelvetet ! Ska plocka av motorn imorn
    fan va träligt
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  2. #1532

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av mickeidiket Visa inlägg
    fan va träligt
    Fick igång äcklet , la en bricka mellan svänghjulet och kopplingen , vips så började den tända
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  3. #1533

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Fick igång äcklet , la en bricka mellan svänghjulet och kopplingen , vips så började den tända
    mopeder är bara krångel!

    har fått tbx gnistan på min ena nu igen så håller på och plockar ihop den igen och ska se om jag får igång den

    och sålde en gammal mopperam idag, fick 500 så nu ska här beställas delar
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  4. #1534

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Nån som vill köpa en ciao med variatorkit , rund ramförstärkning , tomaselli snabbgas , nya vajrar , kåpor , kromad framskärm, 4 ekrade , m-styre, ebr och en jävla massa annat onödigt skit ? Även blå metallic lack med en jävla massa rinningar och fuligheter om du gärna vill ha det. Kan även förstöras ännu mer om så önskas.

    Har lagt ner 8468 på detta misslyckade projekt.
    Senast redigerat av Macahan den 2011-04-29 klockan 16:42.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  5. #1535
    varför är det misslyckat? Har inte läst i din projekttråd på länge. Kan väl inte vara så farligt att du ska sälja allt?
    Moppemorfar

  6. #1536

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Nån som vill köpa en ciao med variatorkit , rund ramförstärkning , tomaselli snabbgas , nya vajrar , kåpor , kromad framskärm, 4 ekrade , m-styre, ebr och en jävla massa annat onödigt skit ? Även blå metallic lack med en jävla massa rinningar och fuligheter om du gärna vill ha det. Kan även förstöras ännu mer om så önskas.

    Har lagt ner 8468 på detta misslyckade projekt.
    du får en tusenlapp så köper jag dirr?
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  7. #1537

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    du får en tusenlapp så köper jag dirr?
    nej tack

    Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    varför är det misslyckat? Har inte läst i din projekttråd på länge. Kan väl inte vara så farligt att du ska sälja allt?
    Jo , allt går skit för mig. Köpte en kickmotor , fälgar och variatorkit av nån 30 åring i småland och trodde motorn skulle gå för att satt som det skulle på svingen precis som han inte hade pillat på den för han hade inte tagit av nåt. Icke sa nicke ! När jag har sålt tillbaka mitt förra block för brytarlöst till Holmqvist igen så märker jag att den här inte startar , har samma cylinder och allting.. Allt är precis lika som förut bara att blocket är annat men ändå startar den inte , jag får damp på den här jävla äckelhögen.

    Den har komp och gnista men ändå dör den så fort jag slutar springa
    Senast redigerat av Macahan den 2011-04-29 klockan 21:30.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  8. #1538

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    nej tack



    Jo , allt går skit för mig. Köpte en kickmotor , fälgar och variatorkit av nån 30 åring i småland och trodde motorn skulle gå för att satt som det skulle på svingen precis som han inte hade pillat på den för han hade inte tagit av nåt. Icke sa nicke ! När jag har sålt tillbaka mitt förra block för brytarlöst till Holmqvist igen så märker jag att den här inte startar , har samma cylinder och allting.. Allt är precis lika som förut bara att blocket är annat men ändå startar den inte , jag får damp på den här jävla äckelhögen.

    Den har komp och gnista men ändå dör den så fort jag slutar springa
    vad händer med stargas? testat att åka i nerförsbacke?
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  9. #1539

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    vad händer med stargas? testat att åka i nerförsbacke?
    Har testat att rulla ner för en ca 25 meter lång ramp , den går så länge det rullar , sen stannar den. Den får för lite soppa men förgasaren blir proppfull med bensin och det rinner ut bakvägen (luftburken) så det droppar ner på marken. Det är nåt vajsing med insuget verkar det som.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  10. #1540

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Har testat att rulla ner för en ca 25 meter lång ramp , den går så länge det rullar , sen stannar den. Den får för lite soppa men förgasaren blir proppfull med bensin och det rinner ut bakvägen (luftburken) så det droppar ner på marken. Det är nåt vajsing med insuget verkar det som.
    testat större munstycke? testa att binda fast choken så den chokar även när du gasar, så fick jag göra för att få igång min ena. och sen med större munstycke gick det bättre. testa även att hälla i lite bensin med en slang i luftintaget och sen drar man ur slangen och startar. så kan den iaf starta lite.
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  11. #1541

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    testat större munstycke? testa att binda fast choken så den chokar även när du gasar, så fick jag göra för att få igång min ena. och sen med större munstycke gick det bättre. testa även att hälla i lite bensin med en slang i luftintaget och sen drar man ur slangen och startar. så kan den iaf starta lite.
    JAg har testat att ha ner bensin direkt i cyllen , då startar och dör den ca 2-3 gånger men den dör lik förbannat varje gång jag slutar springa.

    Har någon en motor att sälja ? Måste bara få igång härket.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  12. #1542
    någon som vet vad det ska vara för olja i bakhjulet ?

  13. #1543

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av CiaoKalle Visa inlägg
    någon som vet vad det ska vara för olja i bakhjulet ?
    Denna borde väl fungera tror jag: http://www.cykelkraft.se/Produktlist...tikelkod.dhtml
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  14. #1544
    tjena var så sjukt länge sen jag pilla på ciaoen och ska sätta på motorn idag, men har glömt av mig lite hur man trär på motor på bästa sätt, nån som har nåt tips för min motor jävel vill inte upp i hållet

  15. #1545
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Robert Visa inlägg
    tjena var så sjukt länge sen jag pilla på ciaoen och ska sätta på motorn idag, men har glömt av mig lite hur man trär på motor på bästa sätt, nån som har nåt tips för min motor jävel vill inte upp i hållet
    Vad för hål snackar du om? Ska du ha upp i ramen?

  16. #1546
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Vad för hål snackar du om? Ska du ha upp i ramen?
    ja sätta i motorn i ramen haha!
    den vill sig inte och var så länge sen sist jag gjorde de

  17. #1547
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Robert Visa inlägg
    ja sätta i motorn i ramen haha!
    den vill sig inte och var så länge sen sist jag gjorde de
    Ska vridas upp snett bara

    Försök!

  18. #1548
    Intess avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Motala
    Inlägg
    14
    Är det här röret något att ha till orginal cylinder http://www.cykelkraft.se/ProduktInfo...7-705-03.phtml ? Och behöver man köpa någonting till för att sätta dit det ? Hur fort borde moppen gå ungefär med detta rör och resten orginal ?

  19. #1549
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Intes Visa inlägg
    Är det här röret något att ha till orginal cylinder http://www.cykelkraft.se/ProduktInfo...7-705-03.phtml ? Och behöver man köpa någonting till för att sätta dit det ? Hur fort borde moppen gå ungefär med detta rör och resten orginal ?
    Ger ett gott bottendrag ifall moppen är hyffsat original

    Och nej inget behövs modiferas
    Senast redigerat av Holmqvist den 2011-05-04 klockan 16:40.

  20. #1550
    Sebbe har fått tag på en motor har jag hört

    Snart är det rensat i ciaoskällaren.
    Moppemorfar

  21. #1551
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    Sebbe har fått tag på en motor har jag hört

    Snart är det rensat i ciaoskällaren.
    hörde det vad blir det för motor i den ciaon nu?
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  22. #1552

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    hörde det vad blir det för motor i den ciaon nu?
    Original för att sedan säljas med originalfälgar


    Förlåt Krille
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  23. #1553
    Jag ska sätta i en org motor och sälja den. Ska byta fälgar men vafan... Hittar inga ekerbakhjul
    10 framhjul men inget bakhjul som e bra. Blir väl att sälja den med 10 ekrade isf men bort ska den.
    Faktum är att alla ciaogrejer ska bort. Ska lägga ut alla delar i en klump för en bråkdel av vad de är värda.

    Allt då utan simonini grejerna förstås. Den ska jag mecka ihop vilken dag som helst


    Lungt sebbe! Hoppas du blir/ blev nöjd med motorn.
    Lova mig nu att du drevar ordentligt så du inte varvar sönder motorn det första du gör.
    Moppemorfar

  24. #1554

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    Jag ska sätta i en org motor och sälja den. Ska byta fälgar men vafan... Hittar inga ekerbakhjul
    10 framhjul men inget bakhjul som e bra. Blir väl att sälja den med 10 ekrade isf men bort ska den.
    Faktum är att alla ciaogrejer ska bort. Ska lägga ut alla delar i en klump för en bråkdel av vad de är värda.

    Allt då utan simonini grejerna förstås. Den ska jag mecka ihop vilken dag som helst


    Lungt sebbe! Hoppas du blir/ blev nöjd med motorn.
    Lova mig nu att du drevar ordentligt så du inte varvar sönder motorn det första du gör.
    Jadå

    Ska köra lungt med den

    Ingen risk att jag kör galet med den för jag får egentligen inte ens trimma för morsan tror att hennes körkort ryker och hon är lastbilschaffis men kanske blir lite smygtrim ändå
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  25. #1555
    hur fort bör min baghee gå med :
    Malossi 46.5mm
    Malossi top
    munstycke : 78
    ny lager
    polini luftburk
    polini motorblock
    country-rör

    för nu gör den kanske 40-45 ..
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  26. #1556

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av mickeidiket Visa inlägg
    hur fort bör min baghee gå med :
    Malossi 46.5mm
    Malossi top
    munstycke : 78
    ny lager
    polini luftburk
    polini motorblock
    country-rör

    för nu gör den kanske 40-45 ..
    Country är ju lågvarvigt så det drar ned mycket toppfart så jag gissar på 55-60.

    EDIT: Har någon en trimvariator att sälja ? Behöver en till förträffen så moppen inte går bajs
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  27. #1557
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av mickeidiket Visa inlägg
    hur fort bör min baghee gå med :
    Malossi 46.5mm
    Malossi top
    munstycke : 78
    ny lager
    polini luftburk
    polini motorblock
    country-rör

    för nu gör den kanske 40-45 ..
    60 iaf? Röret är VÄLDIGT lågvarvigt

  28. #1558
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    60 iaf? Röret är VÄLDIGT lågvarvigt
    aa, det var det jag misstänkte , men är badsnake högvarvigt? då ja tänkte köpa nåt billigt rör bara...
    eller har ni nåt rör till salu kanske?
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  29. #1559

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av mickeidiket Visa inlägg
    aa, det var det jag misstänkte , men är badsnake högvarvigt? då ja tänkte köpa nåt billigt rör bara...
    eller har ni nåt rör till salu kanske?
    Shöwtek har ett
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  30. #1560
    Är det samma storlek på avgasport mellan 43 och 46,5? Sen så va i hela friden slänga ut en massa pengar och sen skita i ett passande rör? Ett country får du inte använda
    Senast redigerat av CiaoBella den 2011-05-09 klockan 17:11.
    Moppemorfar

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in