Sidan 4 av 106 Första ... 234561454104 ... Sista
  1. #91
    999kr kostar EBR plus frakt

  2. #92
    Citat Ursprungligen postat av ludde863 Visa inlägg
    Jaha, första inlägget i världens bästa tråd

    Eftersom min ciao bränner baklampa efter baklampa ska väl gå upp i watt? eller?
    vad har du för watt nu ?

  3. #93

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Någon som har erfarenhet av att slipa upp så att originalblocket passar till 46,5mm cylinder(75cc)? Ifall jag måste fylla upp med material runt om cylinderfallet, kan jag använda kemisk metall?

    Till en sådan 75 kubikare, borde jag göra något åt min originalvev? Porta eller något sånt? Vill helst inte köpa en trimvev =(

    mvh/viktor

  4. #94
    Citat Ursprungligen postat av zundappks50 Visa inlägg
    vad har du för watt nu ?
    4w.

  5. #95
    MussEs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    88
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    Någon som har erfarenhet av att slipa upp så att originalblocket passar till 46,5mm cylinder(75cc)? Ifall jag måste fylla upp med material runt om cylinderfallet, kan jag använda kemisk metall?

    Till en sådan 75 kubikare, borde jag göra något åt min originalvev? Porta eller något sånt? Vill helst inte köpa en trimvev =(

    mvh/viktor
    med tanke på att det knappt finns gods för att kunna porta för 43mm så tvivlar jag på att man kan få ett vettigt resultat utan att lägga ner allt för mycket jobb.

  6. #96

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av MussE Visa inlägg
    med tanke på att det knappt finns gods för att kunna porta för 43mm så tvivlar jag på att man kan få ett vettigt resultat utan att lägga ner allt för mycket jobb.
    Okej, tror du man kan fylla upp med kemisk metall eller måste det vara svets?

  7. #97
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    Okej, tror du man kan fylla upp med kemisk metall eller måste det vara svets?
    Måste vara svets^^

  8. #98
    MussEs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    88
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    Okej, tror du man kan fylla upp med kemisk metall eller måste det vara svets?
    den kemiska metallen brukar släppa när man belastar den så som man skulle göra i detta fall.
    varför inte bara köra på en 43mm cylinder där du inte behöver lägga ner så många timmar på, den räcker kan jag lova i alla fall på en ciao!

  9. #99
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av MussE Visa inlägg
    den kemiska metallen brukar släppa när man belastar den så som man skulle göra i detta fall.
    varför inte bara köra på en 43mm cylinder där du inte behöver lägga ner så många timmar på, den räcker kan jag lova i alla fall på en ciao!
    Tror du det är stor skillnad mellan italkit 41mm (billigt skit) och athena 43 mm? Bättre att lägga pengar på det än köpa nytt rör? (har badsnake)
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  10. #100
    MussEs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    88
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Tror du det är stor skillnad mellan italkit 41mm (billigt skit) och athena 43 mm? Bättre att lägga pengar på det än köpa nytt rör? (har badsnake)
    hur varvar din hoj? kommer du upp i badsnakets effektregister?
    för badsnaket är ett högvarvigt rör och det är ganska skönt att ha ett lågvarvigare rör med lite vrid (har polini 43mm och sp på bravon och den orkar med 70mm remskiva)

  11. #101
    Citat Ursprungligen postat av Boijen Visa inlägg
    Okej Olja upp till skruvhålet då
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    Höll du navet i stående riktning(vertikalt) eller hade du däcket liggandes platt på marken(horisontellt)?
    jag la navet horisontellt. Sedan fyllde jag på så pass mycket så att när man la navet vertikalt så rann det ut lite olja och så att oljan var upp till skruvhålet

  12. #102
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av MussE Visa inlägg
    hur varvar din hoj? kommer du upp i badsnakets effektregister?
    för badsnaket är ett högvarvigt rör och det är ganska skönt att ha ett lågvarvigare rör med lite vrid (har polini 43mm och sp på bravon och den orkar med 70mm remskiva)
    aa, rätt så säker på att jag kommer upp i registret. Kan försöka fixa film på hur den varvar
    Men det är rätt så precis, kanske på 90% av max gas typ?
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  13. #103
    Showtech!

    Om du vill...

    Jag har jag en Athena 43 och en Maloss 43i liggandes på hyllan. Har fått pris på en Polini 43 helt ny för 800 kr också men vet inte om jag vill ha den.
    Har bäääädsnake, sp rör, vanligt jamacol, polini topp, massa förgasare, 200 munstycken, luftburkar, remplattor och variatorer... Du får provköra allt för att se hur det går, OM DU GÖR EN REDOGÖRELSE FÖR OSS HÄR PÅ FORUMET.
    Skulle vara jävligt kul att få se skillnaden mellan de olika cylindrarna på samma block. Jag kommer aldrig få tid till att göra denna upptäckt Dok vill jag se ditt motorblockblock innan och helst vara med första monteringen för att se att allt går rätt till!
    Hör av dig om intresse finns!

    Edit: Jag är FD MoppeKrille

  14. #104
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    Showtech!

    Om du vill...

    Jag har jag en Athena 43 och en Maloss 43i liggandes på hyllan. Har fått pris på en Polini 43 helt ny för 800 kr också men vet inte om jag vill ha den.
    Har bäääädsnake, sp rör, vanligt jamacol, polini topp, massa förgasare, 200 munstycken, luftburkar, remplattor och variatorer... Du får provköra allt för att se hur det går, OM DU GÖR EN REDOGÖRELSE FÖR OSS HÄR PÅ FORUMET.
    Skulle vara jävligt kul att få se skillnaden mellan de olika cylindrarna på samma block. Jag kommer aldrig få tid till att göra denna upptäckt Dok vill jag se ditt motorblockblock innan och helst vara med första monteringen för att se att allt går rätt till!
    Hör av dig om intresse finns!

    Edit: Jag är FD MoppeKrille
    JAG ÄR PÅ!! :wubalot: har du meckplats? tror dom börjar bli trötta på mig på farsans jobb

    edit: kanske borde installera cykelmätare så jag kan få fram olika topp farter @ plant?
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  15. #105
    MussEs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    88
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    JAG ÄR PÅ!! :wubalot: har du meckplats? tror dom börjar bli trötta på mig på farsans jobb

    edit: kanske borde installera cykelmätare så jag kan få fram olika topp farter @ plant?
    kör på det så får du berätta vad den magiska kombinationen är

  16. #106
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    JAG ÄR PÅ!! :wubalot: har du meckplats? tror dom börjar bli trötta på mig på farsans jobb

    edit: kanske borde installera cykelmätare så jag kan få fram olika topp farter @ plant?
    Det skulle faktiskt vara jävligt roligt om någon gjorde !

  17. #107
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Fast, kanske blir jobbigt att fixa på min fina ciao :/ blir ju lite märken om man drar motorn fram o tbx.
    Ingen som har en skrutt ciao att låna ut?
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  18. #108
    köp en billig på blocket för typ 500 kr

  19. #109
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av svartahenkan Visa inlägg
    köp en billig på blocket för typ 500 kr
    Fast, kom på att jag endå måste ramförstärka litar inte på original ciaor i 50-60+
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  20. #110
    hahaha jodå de går så bra så jag har kört en ciao som går i 65-70 i en månad nu det går as bra

  21. #111
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    hittadebara ciaos för 3500+
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  22. #112
    okej kommer la ut en billig snart då

  23. #113
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Jag har ett vrak 1200 ramförstarkt..
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  24. #114
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Jag har ett vrak 1200 ramförstarkt..
    Du får låna ut om du vill veta resultat!
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  25. #115
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Du får låna ut om du vill veta resultat!
    köp den! hjälp mig få pengar!
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  26. #116

  27. #117
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Boijen Visa inlägg
    Tjena det är så att jag inte har någon gnista på ciaoen, mätte med multimeter ute i tändhatten och fick fram cirka 2 volt. Så vad kan felet vara? Är det inte tändspolen som ökar Ström styrkan?
    Har du bytt något annat? testa att börja med att kolla brytarspetsarna och byta kondensator dom brukar gå sönder oftare än tändspolen
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  28. #118

  29. #119

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Denna fråga är mestadels riktad till MussE, men om någon annan vet så dela gärna med er!

    Mätte idag hur mycket material det fanns runt om i blocket där cylinderkjolen går ner. Fick då fram siffran 4mm på det smalaste stället. Mätte också och jag kommer behöva slipa bort ungefär 2mm på alla kanter för att öka fallets diameter med 4mm. Resultatet av detta blir då att på ett ställe i fallet kommer tjockleken på "väggen" endast bli 2mm, och detta kanske är för lite?

  30. #120
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    Denna fråga är mestadels riktad till MussE, men om någon annan vet så dela gärna med er!

    Mätte idag hur mycket material det fanns runt om i blocket där cylinderkjolen går ner. Fick då fram siffran 4mm på det smalaste stället. Mätte också och jag kommer behöva slipa bort ungefär 2mm på alla kanter för att öka fallets diameter med 4mm. Resultatet av detta blir då att på ett ställe i fallet kommer tjockleken på "väggen" endast bli 2mm, och detta kanske är för lite?
    Men vafan kör bara...jag gjorde ju detta.. funkade skitbra
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in