Sidan 12 av 106 Första ... 210111213142262 ... Sista
  1. #331

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av Dajmkors Visa inlägg
    Är inte så duktig på sånt där och rädd för att göra fel och vill att saker å ting ska gå snabbt, så vill slippa det där haha.

    Men som jag skrev någon rad ovan, kan hastigheten och munstycke storleken ett "bevis" på att de har tagit bort pluggen i insuget?

    För den går 50+
    Din motor är troligtvis urpluggad, därmed kan du sätta på din cylinder utan att göra några förändringar inne i motorn. Varför du håller fast vid att köpa 41mm cylinder vet jag inte, men jag rekommenderar dig att sattsa på 43mm, tex DR Evo @ cykelkraft. Du lär troligtvis inte behöva byta munstycke om du redan har 60+

    Om du vill få ut maximal effekt av din cylinder kan du matchporta cylindern efter blocket, men det funkar utan denna modifiering. Som Edvin har berättat borde du också fila upp insuget då mer bränsle kan skickas in till cylindern, men vill du inte göra något sånt så funkar det ändå, dock ger detta mer effekt.

  2. #332
    på min ciao så är insuget gängat. vet nån vad det gör för skillnad?

  3. #333

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    på min ciao så är insuget gängat. vet nån vad det gör för skillnad?
    wtf? asså är de som gängor på insidan? :S Isåfall lär de ge en massa mer turbulens vilket sänker effekten...

  4. #334
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    wtf? asså är de som gängor på insidan? :S Isåfall lär de ge en massa mer turbulens vilket sänker effekten...
    mm de e gängart på insidan. jerrry på cykelkraft hade gjort det av någon anledning. men funderar på att sätte på lite kemisk metall och sen skruva in den så den sitter om det inte har nån funktion.

  5. #335

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    mm de e gängart på insidan. jerrry på cykelkraft hade gjort det av någon anledning. men funderar på att sätte på lite kemisk metall och sen skruva in den så den sitter om det inte har nån funktion.
    vadå ska du plugga igen insuget? o.O Om han är kunnig inom ämnet kanske gängar hjälper på något sätt, förstår dock ej hur :S

  6. #336
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    vadå ska du plugga igen insuget? o.O Om han är kunnig inom ämnet kanske gängar hjälper på något sätt, förstår dock ej hur :S
    hade tännkt att sätta lite kemisk metalll i gängorna sen skruva fast det så det sitter.

  7. #337

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    hade tännkt att sätta lite kemisk metalll i gängorna sen skruva fast det så det sitter.
    vad är det du ska skruva fast?

  8. #338
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    vad är det du ska skruva fast?
    hela insuget därförgasarn sitter man kan skruva ut. så jag ska sätta kemisk metall i gängorna så skrivar jag in insuget igen sen så sitter det. =)

  9. #339
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    hela insuget därförgasarn sitter man kan skruva ut. så jag ska sätta kemisk metall i gängorna så skrivar jag in insuget igen sen så sitter det. =)
    Aha, du har inte orginalblocket låter det som?

  10. #340
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Aha, du har inte orginalblocket låter det som?
    de e org block menhan hade gängat det av någon anledning.

  11. #341
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    Din motor är troligtvis urpluggad, därmed kan du sätta på din cylinder utan att göra några förändringar inne i motorn. Varför du håller fast vid att köpa 41mm cylinder vet jag inte, men jag rekommenderar dig att sattsa på 43mm, tex DR Evo @ cykelkraft. Du lär troligtvis inte behöva byta munstycke om du redan har 60+

    Om du vill få ut maximal effekt av din cylinder kan du matchporta cylindern efter blocket, men det funkar utan denna modifiering. Som Edvin har berättat borde du också fila upp insuget då mer bränsle kan skickas in till cylindern, men vill du inte göra något sånt så funkar det ändå, dock ger detta mer effekt.
    Okej, låter ju intressant. Tar nog DR EVo, 70cc. Men kommer det blir någon skillnad? (Kommer inte fila eller porta)

    Om du nu tror på att det kommer göra skillnad, hur stor är den och vad är det som kommer att förändras?

  12. #342

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av Dajmkors Visa inlägg
    Okej, låter ju intressant. Tar nog DR EVo, 70cc. Men kommer det blir någon skillnad? (Kommer inte fila eller porta)

    Om du nu tror på att det kommer göra skillnad, hur stor är den och vad är det som kommer att förändras?
    har en kompis som hade samma setup som du har tänkt dig, hans gick ungefär 55-60

    DR evo 70cc (63cc)
    13mm fögge
    "bara" urpluggat, inte filat
    ej matchportat

    den lär också bli starkare än nu, men hans hade pissigt axx :S vet ej vrf men något fel tror jag det fanns i motorn

  13. #343
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    har en kompis som hade samma setup som du har tänkt dig, hans gick ungefär 55-60

    DR evo 70cc (63cc)
    13mm fögge
    "bara" urpluggat, inte filat
    ej matchportat

    den lär också bli starkare än nu, men hans hade pissigt axx :S vet ej vrf men något fel tror jag det fanns i motorn
    Okej, men min går redan 50 +, tippar på 55, då jag hänger med bilar på 50 vägar.

    Men tror du jag märker en radikal skillnad i styrka/axx?

  14. #344
    Citat Ursprungligen postat av Dajmkors Visa inlägg
    Okej, men min går redan 50 +, tippar på 55, då jag hänger med bilar på 50 vägar.

    Men tror du jag märker en radikal skillnad i styrka/axx?
    du kommer märka ganska stor skillnad i uppförsbackar t.e.x. och byt kopplingsfjädrar så kommer den att axxa väldigt bra.

  15. #345
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    i vinter ska ciaon trimmas alldelles för klen nu
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  16. #346
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    i vinter ska ciaon trimmas alldelles för klen nu
    va ska du köpa då?

  17. #347
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    i vinter ska ciaon trimmas alldelles för klen nu
    Ja, vad ska du köpa?

    Lägg upp en "lista" som jag får checka igenom, för att se vad som går att göra åt min.

    Jag skall beställa en 70cc 43mm dr evo, idag/imon, 80mm rem/skiva, men avvaktar utifall jag ska köpa något mer. Någon som har något förslag?

    Vilka fjädrar i kopplingen ska jag köpa?
    Skall jag byta den STORA fjädern?

    <<<<94vikcha>>>> DU får gärna hjälpa mig lite, vill snacka lite mer. Gärna på msn eller dylikt, för du verkar rätt hajj på detta.

    Adda mig, [email protected]

  18. #348
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    va ska du köpa då?
    Citat Ursprungligen postat av Dajmkors Visa inlägg
    Ja, vad ska du köpa?

    Lägg upp en "lista" som jag får checka igenom, för att se vad som går att göra åt min.

    Jag skall beställa en 70cc 43mm dr evo, idag/imon, 80mm rem/skiva, men avvaktar utifall jag ska köpa något mer. Någon som har något förslag?

    Vilka fjädrar i kopplingen ska jag köpa?
    Skall jag byta den STORA fjädern?

    <<<<94vikcha>>>> DU får gärna hjälpa mig lite, vill snacka lite mer. Gärna på msn eller dylikt, för du verkar rätt hajj på detta.

    Adda mig, [email protected]
    Setup just nu: urpluggad, filat insug(drar nog minimalt med tjuvluft), badsnake, italkit 65cc, uppborrad original förgasare till 12,5mm, borrad polini luftburk

    det jag ska göra: köpa ny cylinder(antagligen athena/malossi), Top one rör, sidoinsug med membran på 17,5mm, 17,5mm förgasare med nåt skumluftfilter, trimvev, matchportat block efter cylindern.

    kommer nog bli lite skillnad
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  19. #349
    Okej, låter mys!

    Detta har jag tänkt att beställa IDAG;

    http://data.fuskbugg.se/skalman01/kfg.png

    Några invändningar? Ta bort/lägga till? Köpa till något mer? Ändra?

    Detta har jag killen innan gjort på min:

    - 13mm förgasare
    - Urpluggat insug
    - Badsnake rör

    Sen vet jag inget mer.

  20. #350
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Dajmkors Visa inlägg
    Okej, låter mys!

    Detta har jag tänkt att beställa IDAG;

    http://data.fuskbugg.se/skalman01/kfg.png

    Några invändningar? Ta bort/lägga till? Köpa till något mer? Ändra?

    Detta har jag killen innan gjort på min:

    - 13mm förgasare
    - Urpluggat insug
    - Badsnake rör

    Sen vet jag inget mer.
    Avgasröret du har är för högvarvigt om den ens kommer in i registret så är det knappt. Köp ett polini top one elr liknande, borde ge bättre drag
    Sen borde du köpa 2.25 elr 2.50 däck istället för 2.00. snyggare med bredare + lite stabilare.

    För att använda kopplingsfjädrarna på bra sätt så måste din koppling vara fräsch! inga glansiga backar eller något.
    Min koppling slirade sjukt mycket när jag testade polini fjädrarna, hela min koppling e slut
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  21. #351
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Avgasröret du har är för högvarvigt om den ens kommer in i registret så är det knappt. Köp ett polini top one elr liknande, borde ge bättre drag
    Sen borde du köpa 2.25 elr 2.50 däck istället för 2.00. snyggare med bredare + lite stabilare.

    För att använda kopplingsfjädrarna på bra sätt så måste din koppling vara fräsch! inga glansiga backar eller något.
    Min koppling slirade sjukt mycket när jag testade polini fjädrarna, hela min koppling e slut
    Du var mig en trevlig en du! Hjälper mig som innå satan, känns som om jag vandrar i natten när det gäller detta.

    Men du tycker jag ska köpa nya kopplingsbackar? För hittade 3st på cykelkraft för 169kr och nya backar är väll aldrig fel?
    För du menar la inte startbackarna? Eller vilka backar?

    Kmr snart, för behöver antagligen lite mer vägledning.

    Mat, 10 min.

  22. #352
    Citat Ursprungligen postat av Dajmkors Visa inlägg
    Du var mig en trevlig en du! Hjälper mig som innå satan, känns som om jag vandrar i natten när det gäller detta.

    Men du tycker jag ska köpa nya kopplingsbackar? För hittade 3st på cykelkraft för 169kr och nya backar är väll aldrig fel?
    För du menar la inte startbackarna? Eller vilka backar?

    Kmr snart, för behöver antagligen lite mer vägledning.

    Mat, 10 min.
    köp munstycket och det är kopplingsbackarna som slits hände mig också så jag köpte nya bacakar

  23. #353
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Dajmkors Visa inlägg
    Du var mig en trevlig en du! Hjälper mig som innå satan, känns som om jag vandrar i natten när det gäller detta.

    Men du tycker jag ska köpa nya kopplingsbackar? För hittade 3st på cykelkraft för 169kr och nya backar är väll aldrig fel?
    För du menar la inte startbackarna? Eller vilka backar?

    Kmr snart, för behöver antagligen lite mer vägledning.

    Mat, 10 min.
    Börja med att plocka ner kopplingen, och se hur backarna ser ut om dom är glansiga och du vill spara pengar så kunna du rugga upp backarna lite med grovt sandpapper. Dock bäst med helt nya
    Jag menade kopplingsbackarna

    edit: du måste såklart byta munstycke sen också
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  24. #354
    är 2.50 däck de bredaste som finns på cykelkraft elr finns det större som passar på 4 ekrade aluu fälgar.

  25. #355
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Börja med att plocka ner kopplingen, och se hur backarna ser ut om dom är glansiga och du vill spara pengar så kunna du rugga upp backarna lite med grovt sandpapper. Dock bäst med helt nya
    Jag menade kopplingsbackarna

    edit: du måste såklart byta munstycke sen också
    Jaha, det måste jag? Är det pga. att jag byter kubik?

    Jag har kring 60+ nu tror jag, vad rekommenderar du?

  26. #356
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Dajmkors Visa inlägg
    Jaha, det måste jag? Är det pga. att jag byter kubik?

    Jag har kring 60+ nu tror jag, vad rekommenderar du?
    trimcylindrar brukar behöva mer soppa
    Sen om du byter rör så kan munstycke också behövas ändras lite.

    om du kör på 60 nu, köp 63, 65, 67, 70 eller liknande. Borde räcka
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  27. #357
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    trimcylindrar brukar behöva mer soppa
    Sen om du byter rör så kan munstycke också behövas ändras lite.

    om du kör på 60 nu, köp 63, 65, 67, 70 eller liknande. Borde räcka
    Okej.
    Senast redigerat av Dajmkors den 2010-07-27 klockan 20:28.

  28. #358
    Blir det stor skillnad om man skulle gå över till varitor + bravokoppling?

    Då jag varken har lusten, pengarna eller tiden att lägga ner på en variator + bravo blablabla...så skippar jag det. Men blir det någon större skillnad...

  29. #359

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av Dajmkors Visa inlägg
    Blir det stor skillnad om man skulle gå över till varitor + bravokoppling?

    Då jag varken har lusten, pengarna eller tiden att lägga ner på en variator + bravo blablabla...så skippar jag det. Men blir det någon större skillnad...
    jag har HÖRT att de ska ge en rejäl skillnad :p men dom flesta kör inte på de, kan ju hålla med att man förlorar lite av ciaokänslan när man kör med variator men på mitt nya ciaoprojekt har jag Polini variator på setuplistan =) Köpte en SuperBravo i vintras och en ciaoram som jag nu håller på att bygga ihop Men som sagt, dom flesta kör inte på de vilket indikerar att det är mycket jobb och dyrt att fixxa de... kanske inte ens är värt mödan, det får vi se! :o

    addar dig på msn senare, ska käka nu!

  30. #360
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    jag har HÖRT att de ska ge en rejäl skillnad :p men dom flesta kör inte på de, kan ju hålla med att man förlorar lite av ciaokänslan när man kör med variator men på mitt nya ciaoprojekt har jag Polini variator på setuplistan =) Köpte en SuperBravo i vintras och en ciaoram som jag nu håller på att bygga ihop Men som sagt, dom flesta kör inte på de vilket indikerar att det är mycket jobb och dyrt att fixxa de... kanske inte ens är värt mödan, det får vi se! :o

    addar dig på msn senare, ska käka nu!
    Okej!

    Adda mig, gärna!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in