Sidan 96 av 106 Första ... 46869495969798 ... Sista
  1. #2851

    Question

    Behöver HJÄLP!

    Har köpt mig en ciao, -91, som gick bra i början, men helt plötsligt gick den helt galet segt.. kom fram till att den gick bättre på choke, så då höll jag in choken och då gick den ok. Sen så har problemen fortsatt, den går skitbra ibland och sen så helt plötsligt blir den sådär seg igen.. har gjort ren Förgasaren, nån som kan motorer har sagt att tändstiftet ser bra ut, men att motorn får för mycket luft. Så pluggade igen två av hålen i luftburken, då gick den skitbra- i 1-2 km, sen tröttnade den helt. Orkar knappt framåt ens i nerförsbacke, och låter lite skumt. Bromsar jag så dör den.

    Vad jag vet är den helt otrimmad, förra ägaren har bytt avgasrör till nåt originalliknande.

    Så frågan är: vad är felet och vad kan jag göra åt det? Kan jag ha satt munstycket lite fel när jag satte ihop förgasaren? Vad kan jag mer göra?

    Mycket tacksam för svar!!

  2. #2852
    tjenare, köpte en ciao idag som gick ganska okej. sen efter att jag hade tvättat av den så ville den inte tända och så såg jag att kopplingen inte greppade så att svänghjulet inte snurrade. vad ska jag göra för att få kopplingen att greppa?

  3. #2853
    Citat Ursprungligen postat av nnke Visa inlägg
    tjenare, köpte en ciao idag som gick ganska okej. sen efter att jag hade tvättat av den så ville den inte tända och så såg jag att kopplingen inte greppade så att svänghjulet inte snurrade. vad ska jag göra för att få kopplingen att greppa?
    Montera en hel kil...?

  4. #2854

  5. #2855
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    de där har väl med startkopplignen att göra. backarna bakom slirkopplingen.
    Antagligen, ska plocka ner kopplingen när jag slutar jobbet vid 9 :/

  6. #2856
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av nnke Visa inlägg
    Antagligen, ska plocka ner kopplingen när jag slutar jobbet vid 9 :/
    Spring tills det greppar så löser det sig.
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  7. #2857
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Spring tills det greppar så löser det sig.
    fixade den, var någon bricka eller nåt som satt framför startkopplingen som hade hoppat av. och så var den inte riktigt åtskruvad heller. nå är det löst och den funkar perfa!

  8. #2858
    Helvete också! Stressade för mycket när jag skulle skruva ihop motorn som äntligen var färdig efter typ en månad, de ledde till att jag skruvade på munstycket snett o rundade hålet in så nu går den inte in helt eller rakt. Min fråga är om de går köra på den så sne eller om de finns någon annan lösning? Vill helst inte köpa ny förgasare igen .. har dock två extra orginal förgasare om man kan använda sig ut av dem på något sätt?

  9. #2859

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av Jacobsson Visa inlägg
    Helvete också! Stressade för mycket när jag skulle skruva ihop motorn som äntligen var färdig efter typ en månad, de ledde till att jag skruvade på munstycket snett o rundade hålet in så nu går den inte in helt eller rakt. Min fråga är om de går köra på den så sne eller om de finns någon annan lösning? Vill helst inte köpa ny förgasare igen .. har dock två extra orginal förgasare om man kan använda sig ut av dem på något sätt?
    Vafan , körde du munstycket med mutterdragarn eller ? Fattar inte hur du kan runda hålet med fingrarna
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  10. #2860
    Lite dåligt uttryckt av mig kanske.. inte hålet utan gängorna är rundade

  11. #2861
    Är gängorna på munstycket rundat eller gängorna i hålet där munstycket ska sitta? :o
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  12. #2862
    Gängorna i hålet där munstycket ska sitta är rundade.. hade munstyckets gängor varit rundade hade de inte varit något problem ju

  13. #2863
    Tjenare, har fått igång min gammla ciao nu men bara när jag håller fullgas och då går den endå bara som på tomgång som jacke15 säger, och den blir jätte varm snabbt, någon som kan hjälpa mig med att säga vad som kan vara felet ?

  14. #2864
    Citat Ursprungligen postat av Jacobsson Visa inlägg
    Gängorna i hålet där munstycket ska sitta är rundade.. hade munstyckets gängor varit rundade hade de inte varit något problem ju
    Ne det skulle inte varigt något problem direkt Men Det är väl bara att kirra ny fögge
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  15. #2865
    Så du menar att det är kört bara för att gängorna är paj , borde de inte gå att fixa nått bonna meck så man får fast munstycket endå?

  16. #2866
    Limma?
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  17. #2867
    Hehe Aa fast tveksamt om de finns lim som tål bensin?

  18. #2868

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Har ett variatorkit med orgfjädrar , polinivarre o malossirem om nån är intresserad.

    Kopplingsfjädrar(malossi) till vanlig koppling.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  19. #2869
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Byt stift, gör rent förgasarn noggrant igen, hade samma problem förut
    va inget fel på tändstiftet går fortfarande lika konstigt! D:

  20. #2870
    Citat Ursprungligen postat av simpan304 Visa inlägg
    Heej körde med ciaon här om dan och så skulle jag köra över vägen å tå typ började den blurra och gick ner i varv å sånt så jag knappt kom iväg:o sen har den hållt på så ett tag å varit svår startat å sånt den är bara så i början när man ska iväg för sen när man kommit upp i fart så går den bra! va kan felet vara? jag rengjorde nyss föggen men det blev endå inte bättre!



    Tack i förhand
    hjälp mig!den är fortfarande konstig kan lägga till att den blev så när jag råkade köra över en rätt så stor sten å moppen la av sen fick jag igång den å då va den såhär

  21. #2871
    Citat Ursprungligen postat av simpan304 Visa inlägg
    hjälp mig!den är fortfarande konstig kan lägga till att den blev så när jag råkade köra över en rätt så stor sten å moppen la av sen fick jag igång den å då va den såhär
    Kolla så inte flottören har hängt sej
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  22. #2872
    satte ihop ciaoen idag och den startade gött. men så fort jag släpper pysen så låter det typ kling kling kling hela tiden typ som om kolven tar i topplocket. nån som har nån aning om vad det kan vara?

  23. #2873
    Citat Ursprungligen postat av nnke Visa inlägg
    satte ihop ciaoen idag och den startade gött. men så fort jag släpper pysen så låter det typ kling kling kling hela tiden typ som om kolven tar i topplocket. nån som har nån aning om vad det kan vara?
    Är toppen planad?
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  24. #2874
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Kolla så inte flottören har hängt sej
    har tittat och rengjort föggen 2 gr:/

  25. #2875
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av simpan304 Visa inlägg
    har tittat och rengjort föggen 2 gr:/
    Garanterat förgasaren
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  26. #2876
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Garanterat förgasaren
    såg inte us som de va något fel på den:o ska jag byta till föggen från min super bravo?

  27. #2877
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Är toppen planad?
    nej den är orörd! :/

  28. #2878
    Citat Ursprungligen postat av nnke Visa inlägg
    nej den är orörd! :/
    Nållager/kolvbult fräsht? Staklagret fräsht? Ska inte vara nåt stort glapp där nere.
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  29. #2879
    Vad är det för storlek på veven (där kolvbulten ska sitta) 10mm eller 12mm och kan någon länka någon bra cylle som är bra till effekt system och att veven pallar

  30. #2880
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Rieju-mike Visa inlägg
    Vad är det för storlek på veven (där kolvbulten ska sitta) 10mm eller 12mm och kan någon länka någon bra cylle som är bra till effekt system och att veven pallar
    Det får du ta loss och mäta! Köp en Dr evo, släng på ett Polini sp, eller ett Malossi too bad. Vevpartiet behöver du inte byta, byt lager och se glad ut.
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in