Sidan 16 av 56 Första ... 6141516171826 ... Sista

Ämne: Mobiltelefoni

  1. #451
    Citat Ursprungligen postat av L1NDH Visa inlägg
    Sugen på ny mobil nu och skulle vilja ha lite tips.

    -Minst 5 mpx kamera
    -Touch
    -Snabb processor
    -Bra/fin bild
    -Minst 3tums skärm
    -Helst under 4 tusen
    Htc Legend jag har den och den är förjävla bra, iofs är desire såklart bättre, men då får du lägga till en hel del.

  2. #452
    Citat Ursprungligen postat av L1NDH Visa inlägg
    Hur tycker du att den är/fungerar?
    plus och minus?
    Har inte haft ett enda problem med den nu efter 4-5 månader
    Minus: Batteritiden är väl inte den bästa iaf ( krävande mobil ofc )
    Plus; Skärmen (skarp och bra), ljudkvalitén vid samtal, blixt som även funkar som lampa, osv;P

  3. #453
    pones avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    101
    Citat Ursprungligen postat av L1NDH Visa inlägg
    Sugen på ny mobil nu och skulle vilja ha lite tips.

    -Minst 5 mpx kamera
    -Touch
    -Snabb processor
    -Bra/fin bild
    -Minst 3tums skärm
    -Helst under 4 tusen
    Sony Ericsson Xperia X10:

    8,1 mpx
    Bra touch
    1 G Hz processor
    Bra bild
    4 tums skärm
    Kostar dessvärre ca 4 500 kr på nätet.

  4. #454
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av L1NDH Visa inlägg
    Jo, har kollat på den, men har hört att bilden inte ska vara så bra.

    Måste säga att bilden är inte alls så kass, sedan kan du inte räkna med att den skall vara som iPhone, Desire osv eftersom att du inte vill betala det priset,

    Du måste förstå att du får det du betalar för
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  5. #455
    SE Xperia x10 mini pro eller HTC Wildfire?

  6. #456
    Citat Ursprungligen postat av JeZar Visa inlägg
    SE Xperia x10 mini pro eller HTC Wildfire?
    jag var i samma läge men jag bestämde mig för e wildfire, ch den är jag nöjd med

  7. #457
    Lövbiffens avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    407
    Behöver hjälp nu. Köpte en Iphone 4 idag. Gick till lokala turk-mobilhandlaren och han klippte till kortet. MEN den vill inte fungera. När jag sedan tog ut det såg jag att lite av guldplåten EV. var bortklippt..
    Något annat som kan strula? Upplåst via jailbreak förövrigt..men skall inte vara det som strular..
    You have been banned for the following reason:
    Hörru Lövbiffen,dags att kötta till sig innan man börjar med människohandel?
    Date the ban will be lifted: 2009-05-14, 13.00

  8. #458
    Köpt en HTC Touch HD för 1500 kr, riktigt nice 3,8 tum skärm, 5 megapix och samma RAM och processor som HTC Hero Ska nog skaffa ett gammalt MicroSD minneskort dock för att installera XDAndroid på den, funkar inte med HC kort
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  9. #459
    Uppdatering till Desire för dom som inte vet;P

    märkte skillnad, rätt mycket faktiskt.

  10. #460

  11. #461
    har inte fått min wildfire än börjar snart bli lite grinig

  12. #462
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Börjar tröttna på min iPhone 3GS och är sugen på något annat, nån som har några tips? Inte allt för dyrt!

  13. #463
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Börjar tröttna på min iPhone 3GS och är sugen på något annat, nån som har några tips? Inte allt för dyrt!
    HTC alla gånger, grymma mobiler, har en HTC Touch HD med WM 6.5 rom och överklockad till 672 mhz utan några strul och den går riktigt fort, jag köpte en Touch HD begagnad då dom är billiga och bra, sen finns ju Android mobilerna från HTC som Hero, Desire, Legend, Wildfire etc som är nyare än Touch HD
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  14. #464
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Tittade lite och vart lite halvsugen på Wildfire, hur är touchen på den? Lillebror har Samsung Jet och touchen är värdelös, hur är den på HTC etc?

    EDIT: Overclockad? Vad fan menas med de och hur gör man och vad gör det för skillnad?

  15. #465
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Tittade lite och vart lite halvsugen på Wildfire, hur är touchen på den? Lillebror har Samsung Jet och touchen är värdelös, hur är den på HTC etc?

    EDIT: Overclockad? Vad fan menas med de och hur gör man och vad gör det för skillnad?
    touchen är helt okej på HTC, beror ju även på hur snabb mobilen är

    Overclock gör man om man vill få mobilen fortare genom att ändra mhz på processorn, t ex original så har min 528 mhz och jag har ändrat till 672 mhz med hjälp av 2 program och ändring i mobilens registry editor
    Den svarar mycket snabbare på touchen och laddar fortare, på min ändras inte batteritiden märkvärdigt mycket heller när jag har överklockat, den blir knappt något varm heller Fast det varierar från vilken mobil man har och vilket OS man kör och vilken version av OSet man kör. Jag tror man kan hämta overclock program till Android mobiler också på www.xda-developers.com/forum, som är en väldigt bra sida för WM och Android baserade mobiler med en massa appar, teman, program, OS etc
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  16. #466
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Jag kommer förmodligen att hata halvdanna touchmobiler eftersom jag lirat iPhone sen 3G kom ut som har så klockren touch..
    Får se, kanske går tillbaka till knappar, skönare att sms:a på

  17. #467

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    småland
    Inlägg
    152
    wildfire elr x10 mini pro?

    Vill ha för och nackdelar, kollar runt men kan inte besämmma mig om låtar åt x10 mini pro

  18. #468
    Citat Ursprungligen postat av sacky Visa inlägg
    wildfire elr x10 mini pro?

    Vill ha för och nackdelar, kollar runt men kan inte besämmma mig om låtar åt x10 mini pro
    jag hade valt wildfire, mkt större o skönare skärm, nackdelen är att den är ganska ny så den finns inte i lager nånstans, har väntat 3 veckor på min o har inte fått den än

  19. #469
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av sacky Visa inlägg
    wildfire elr x10 mini pro?

    Vill ha för och nackdelar, kollar runt men kan inte besämmma mig om låtar åt x10 mini pro
    Wildfire hade jag valt!

    X10:an är så jävla liten och relativt tjock, liten skärm så om man har stora händer kan de bli svårt att pilla på touchen.

  20. #470

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    småland
    Inlägg
    152
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Wildfire hade jag valt!

    X10:an är så jävla liten och relativt tjock, liten skärm så om man har stora händer kan de bli svårt att pilla på touchen.
    Läst och wildifre är jag inte så sugen på av andledningen att den har dålig upplösning? går de fortfarande att kolla film osv med den upplösningen?

  21. #471
    Citat Ursprungligen postat av sacky Visa inlägg
    Läst och wildifre är jag inte så sugen på av andledningen att den har dålig upplösning? går de fortfarande att kolla film osv med den upplösningen?
    x10 har väl knappast bättre...? skulle tagit wildfiren alla dagar

  22. #472
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Jag kommer förmodligen att hata halvdanna touchmobiler eftersom jag lirat iPhone sen 3G kom ut som har så klockren touch..
    Får se, kanske går tillbaka till knappar, skönare att sms:a på

    Touchen är verkligen inte halvdann. Kolla flashback så får du mer information.

    Men om man håller Wildfire och en iPhone brevid varandra och trycker så reagerar tocuhen lika bra!
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  23. #473
    Nokia N8 har väl inte kommit påtal här eller? inte följt tråden fullt ut.. men sannerligen en intressant mobil med STORT I !!!
    -12mpix kamera med stor sökare samt xenon blixt! 720p videorormat.
    -3,5" amoled touch skärm med 16:9 format
    -16gb internt minne
    bla.. mycket bra kvalite på bilder lär det bli.

    priset ligger på 498€

    några foton tagna med den:
    http://conversations.nokia.com/2010/...-n8-untouched/

    Imponerande!

    "Film, redigera och fullända dina HD-mästerverk, och dela dem sedan med världen. Lägg till musik, bilder, text och övergångar - från telefonen. Med en stor 12-megapixelsensor och Carl Zeiss-optik kan du ta fantastiska bilder. Och med Xenon-blixten tar du bra bilder även när ljuset är dåligt.

    Nokia N8 har en HDMI-anslutning, så du kan enkelt visa bilder, videoklipp och musik på en kompatibel TV eller projektor. Allt i bländande digital 720p HD-upplösning. Den har också *Dolby Digital Plus-teknik i premiumkvalitet, kompatibel med hemmabiosystem, så att filmerna låter lika bra som de ser ut."

    "Femtio timmars musikuppspelning
    Du bläddrar smidigt genom dina favoritalbum och får uppleva albumkonsten igen. Lyssna på din skivsamling i över 50 timmar i sträck."








  24. #474
    frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Tidaholm/Stockholm
    Inlägg
    378
    ska hämta min iphone 4 imorgon! tog bara 2 veckor att få den

  25. #475
    Nokia kommer gå i graven om dom inte börjar med android, men det inser dom inte.

  26. #476
    |Edvin|s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    228
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Nokia kommer gå i graven om dom inte börjar med android, men det inser dom inte.
    Sant, eller bygga ett nytt system VÄLDIGT snabbt som är minst lika bra som Android och iOS. Annars är dem i alla fall körda på smartphonemarknaden.
    PSN: EdvinIsacsson
    Lägg till så kan vi spela lite.

  27. #477
    Citat Ursprungligen postat av |Edvin| Visa inlägg
    Sant, eller bygga ett nytt system VÄLDIGT snabbt som är minst lika bra som Android och iOS. Annars är dem i alla fall körda på smartphonemarknaden.
    Aa, precis

  28. #478
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Aa, precis
    jag tycker personligen inte att symbian är jätte dåligt bara lite segt och att många apps kostar är ju ett stort minus

  29. #479

  30. #480
    Citat Ursprungligen postat av Fin saab Visa inlägg
    Nokia N8 har väl inte kommit påtal här eller? inte följt tråden fullt ut.. men sannerligen en intressant mobil med STORT I !!!
    -12mpix kamera med stor sökare samt xenon blixt! 720p videorormat.
    -3,5" amoled touch skärm med 16:9 format
    -16gb internt minne
    bla.. mycket bra kvalite på bilder lär det bli.

    priset ligger på 498€

    några foton tagna med den:
    http://conversations.nokia.com/2010/...-n8-untouched/

    Imponerande!

    "Film, redigera och fullända dina HD-mästerverk, och dela dem sedan med världen. Lägg till musik, bilder, text och övergångar - från telefonen. Med en stor 12-megapixelsensor och Carl Zeiss-optik kan du ta fantastiska bilder. Och med Xenon-blixten tar du bra bilder även när ljuset är dåligt.

    Nokia N8 har en HDMI-anslutning, så du kan enkelt visa bilder, videoklipp och musik på en kompatibel TV eller projektor. Allt i bländande digital 720p HD-upplösning. Den har också *Dolby Digital Plus-teknik i premiumkvalitet, kompatibel med hemmabiosystem, så att filmerna låter lika bra som de ser ut."

    "Femtio timmars musikuppspelning
    Du bläddrar smidigt genom dina favoritalbum och får uppleva albumkonsten igen. Lyssna på din skivsamling i över 50 timmar i sträck."







    symbian känns forntida nu
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in