1. #3691
    Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    En aspekt ni nog inte har tänkt på är att man inte direkt byter klocka varje år eller så? En klocka kan man ha i väldigt många år, speciellt om man köper en riktigt rejäl från första början.. Men tanke på det så kan jag inte direkt se några problem med att man skulle få en såpass dyr "present" av sina föräldrar, då han antagligen kommer ha den i flera år.
    Så kan man ju se på det, men jag tycker ändå inte att det är värt det, skulle hellre lägga 1000 på en gaffel än en klocka, jag har absolut ingen nytta av det.

    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Men inte lika elegant!
    Ja det är ju helt klart värt 50 000 att kunna kolla klockan elegant.

  2. #3692
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Får man fråga hur du resonerar när du/dina föräldrar vill lägga såna summor på såpass små saker som ändå knappt syns och inte fyller någon funktion? Varför vill du ha en sån?
    Citat Ursprungligen postat av Jaegarn Visa inlägg
    Jag vill inte börja dryga igen, men jag känner samma sak? Jag skulle kunna ta emot en gåva av mina föräldrar bara sådär, då skulle det inte kännas bra.
    Det är ju ganska uppenbart att ingen utav er klär er. Därför kan vi ju bara sluta diskutera det nu, det har redan sagts att folk har olika värderingar. Ni lägger hellre pengar på en moppe/epa (som jag aldrig skulle gjort då det i min synvinkel är skit att lägga pengar på. Och det tyckte jag även som moppepojke.) Medan andra hellre lägger pengar på kläder/klockor etc. Vad är det ni vill komma fram till?

  3. #3693
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Så kan man ju se på det, men jag tycker ändå inte att det är värt det, skulle hellre lägga 1000 på en gaffel än en klocka, jag har absolut ingen nytta av det.



    Ja det är ju helt klart värt 50 000 att kunna kolla klockan elegant.
    Väldigt svårt att ändra på folks åsikter så jag tänker inte ens försöka. Men som sagt, allt handlar ju om prioriteringar. Uppenbarligen har du, (Jag) och ktm_danielsson ganska olika, vilket absolut inte är en anledning till att starta potentiella tjafs.
    Citat Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
    Livet som snygg är alltid svårt. Så jag brukar säga till folk att jag har en svår uppväxt
    Självgod?


  4. #3694
    Citat Ursprungligen postat av tdwp Visa inlägg
    Det är ju ganska uppenbart att ingen utav er klär er. Därför kan vi ju bara sluta diskutera det nu, det har redan sagts att folk har olika värderingar. Ni lägger hellre pengar på en moppe/epa (som jag aldrig skulle gjort då det i min synvinkel är skit att lägga pengar på. Och det tyckte jag även som moppepojke.) Medan andra hellre lägger pengar på kläder/klockor etc. Vad är det ni vill komma fram till?
    Jag klär mig, och du vet helt klart inte vad du pratar om så försök hålla dig från att kommentera.

    Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    Väldigt svårt att ändra på folks åsikter så jag tänker inte ens försöka. Men som sagt, allt handlar ju om prioriteringar. Uppenbarligen har du, (Jag) och ktm_danielsson ganska olika, vilket absolut inte är en anledning till att starta potentiella tjafs.
    Jag är inte ute efter att ändra någons åsikt och kommer inte ändra min heller. Jag vet att det handlar om prioriteringar men jag blev lite nyfiken på varför han prioriterar klockor, de fyller ju ingen större funktion. Man kan ju se det som ett smycke, men återigen så ser jag ingen anledning på att lägga såna summor på det. Jag kan förstå om man har pengar i överflöd, det kanske är så i det fallet men folk som skrapar ihop pengar för att köpa dyra klockor förstår jag mig inte på.

  5. #3695
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Jag klär mig, och du vet helt klart inte vad du pratar om så försök hålla dig från att kommentera.



    Jag är inte ute efter att ändra någons åsikt och kommer inte ändra min heller. Jag vet att det handlar om prioriteringar men jag blev lite nyfiken på varför han prioriterar klockor, de fyller ju ingen större funktion. Man kan ju se det som ett smycke, men återigen så ser jag ingen anledning på att lägga såna summor på det. Jag kan förstå om man har pengar i överflöd, det kanske är så i det fallet men folk som skrapar ihop pengar för att köpa dyra klockor förstår jag mig inte på.
    Okej, jag förstår hur du tänker, även om jag tycker det är nog med ifrågasättande nu. Men jag hoppar ur denna diskussion nu känner jag, haha.
    Citat Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
    Livet som snygg är alltid svårt. Så jag brukar säga till folk att jag har en svår uppväxt
    Självgod?


  6. #3696
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Jag klär mig, och du vet helt klart inte vad du pratar om så försök hålla dig från att kommentera.



    Jag är inte ute efter att ändra någons åsikt och kommer inte ändra min heller. Jag vet att det handlar om prioriteringar men jag blev lite nyfiken på varför han prioriterar klockor, de fyller ju ingen större funktion. Man kan ju se det som ett smycke, men återigen så ser jag ingen anledning på att lägga såna summor på det. Jag kan förstå om man har pengar i överflöd, det kanske är så i det fallet men folk som skrapar ihop pengar för att köpa dyra klockor förstår jag mig inte på.
    Haha du är ju pinsam.
    Han kanske lägger pengar på klockor för en sådan enkel sak som att det är snyggt. "Jag tycker inte att det är värt det.." Vem fan bryr sig om vad du tycker? Du ifrågasätter det, men vägrar lyssna på svaren som flera här sagt nu, dags att sova för din del.

  7. #3697
    Citat Ursprungligen postat av tdwp Visa inlägg
    Haha du är ju pinsam.
    Han kanske lägger pengar på klockor för en sådan enkel sak som att det är snyggt. "Jag tycker inte att det är värt det.." Vem fan bryr sig om vad du tycker? Du ifrågasätter det, men vägrar lyssna på svaren som flera här sagt nu, dags att sova för din del.
    Jaså?
    Varför kommenterar du ens? Jag frågade hur ktm_danielsson resonerar när han ska köpa en såpass dyr klocka. Jag skiter fullständigt i vad du tycker. Pluppen lät ganska vettig med att man ska ha den länge osv men du kommer med att vi inte klär oss och lägger alla våra pengar på mopeder och traktorer vilket är skitsnack iallafall gällande mig. Du snackar bara en massa skit.

  8. #3698
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Jaså?
    Varför kommenterar du ens? Jag frågade hur ktm_danielsson resonerar när han ska köpa en såpass dyr klocka. Jag skiter fullständigt i vad du tycker. Pluppen lät ganska vettig med att man ska ha den länge osv men du kommer med att vi inte klär oss och lägger alla våra pengar på mopeder och traktorer vilket är skitsnack iallafall gällande mig. Du snackar bara en massa skit.
    Jaegarn skrev innan någonting om att han hellre lägger pengarna på epan, och du skrev att du hellre köper en gafffel. Då kan jag inte mer än anta att det är till en moppe/mc eller liknande? Eller är jag helt ute och cyklar nu?

  9. #3699
    Citat Ursprungligen postat av tdwp Visa inlägg
    Jaegarn skrev innan någonting om att han hellre lägger pengarna på epan, och du skrev att du hellre köper en gafffel. Då kan jag inte mer än anta att det är till en moppe/mc eller liknande? Eller är jag helt ute och cyklar nu?
    Du är ute och cyklar. Men du hade iallafall rätt angående sömn.

  10. #3700

  11. #3701
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Jaså?
    Varför kommenterar du ens? Jag frågade hur ktm_danielsson resonerar när han ska köpa en såpass dyr klocka. Jag skiter fullständigt i vad du tycker. Pluppen lät ganska vettig med att man ska ha den länge osv men du kommer med att vi inte klär oss och lägger alla våra pengar på mopeder och traktorer vilket är skitsnack iallafall gällande mig. Du snackar bara en massa skit.
    ¨Måste dock hålla med tdwp här. Vissa kan lägga säkert 20-30k på en moped eller A-traktor (säger dock inte att du nu skulle göra det). Då kanske någon annan väljer att lägga samma pengar på en rejäl klocka. Onödigt att ifrågasätta andras val och prioriteringar, även om man tycker raka motsatsen själv. Bara att acceptera hur det faktiskt ligger till. Känns verkligen som att den här diskussionen inte kommer komma någon vart alltså...
    Citat Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
    Livet som snygg är alltid svårt. Så jag brukar säga till folk att jag har en svår uppväxt
    Självgod?


  12. #3702
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Du är ute och cyklar.
    Alright, då ber jag om ursäkt och säger att det var mer riktat åt den andre istället. Men det handlar fortfarande om att folk har olika prioriteringar. Im out~

  13. #3703
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Jag sa ju dock aldrig att jag skulle köpa den, enbart att jag fastnat för den. Varför lägger jag (mina föräldrar) flera tusen på klockor? Ja av den enkla anledningen att jag vill och kan. Sen betalar du förstås för kvalité men även x antal tusenlappar enbart för märkets skull. Men om man har pengar, vill och kan köpa en såpass "dyr" klocka, varför inte? Sen är det ju precis som Pluppen sa, en klocka med bra kvalité är inget man byter ut efter ett halvår.
    Okej Ja har man pengar och intresse för det så är det ju klart, finns ju folk som bränner större summor på frimärken.

  14. #3704
    Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    ¨Måste dock hålla med tdwp här. Vissa kan lägga säkert 20-30k på en moped eller A-traktor (säger dock inte att du nu skulle göra det). Då kanske någon annan väljer att lägga samma pengar på en rejäl klocka. Onödigt att ifrågasätta andras val och prioriteringar, även om man tycker raka motsatsen själv. Bara att acceptera hur det faktiskt ligger till. Känns verkligen som att den här diskussionen inte kommer komma någon vart alltså...
    Jag har dock aldrig ifrågasatt hans val, jag undrade hur han resonerade när han ville köpa klocka för 50k.

  15. #3705
    Citat Ursprungligen postat av tdwp Visa inlägg
    Alright, då ber jag om ursäkt och säger att det var mer riktat åt den andre istället. Men det handlar fortfarande om att folk har olika prioriteringar. Im out~
    De flesta har inte råd att köpa en klocka för över 50k till sin son, det måste ni väl ändå fatta? Visst, låter man ungen leva på bröd och vatten går det väl an men jag tror inte direkt det är fallet.

    Dessutom skulle jag tycka det var lite löjligt att bära en så dyr klocka om man är såpass ung, men det är bara min egen åsikt. Lär ju bli snodd inom en dag efter att folk fått reda på vad den är värd...

    Edit: Men jag får medge att det var en snygg klocka

  16. #3706

  17. #3707
    Citat Ursprungligen postat av Findus Visa inlägg
    Att fråga varför man lägger de pengarna på en klocka låter inte särskilt genomtänkt. Varför köpa ett hus med havsutsikt och strandtomt när ett hus någonstans mitt ute i skogen fyller samma funktion? Du får tak över huvudet på båda husen, men ändå väljer folk att spendera mer pengar på det förstnämnda.
    Varför skulle det inte vara genomtänkt? Finns miljoner olika svar på varför man skulle vilja köpa en dyr klocka. Dessutom är ett ganska udda fenomen att köpa en så dyr klocka till någon så ung.

    OnT: Tips på snygga vårjackor skulle uppskattas.

  18. #3708

  19. #3709
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Gått och kärat ner mig i en ny klocka nu, några kommentarer? Fastnat riktigt ordentligt för flera Breitling. Några tips om andra klockor? (Prisklass spelar inte så stor roll då jag mest kollar runt men inget överdrivet). Inte sugen på läderarmband eller någon med vit urtavla då jag har det på min PRS200
    Tolka mig inte fel nu men köp inte en breitling i mellanklass, det skriker ''******komplex'' (Ja jag kallar det så). Med det menar jag en klocka som folk köper för att flasha med och söka uppmärksamhet då det är ett märket folk vet är dyrt men inte fattar att du köpt snik modellen.
    En svensk tiger!

  20. #3710
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Quiltade jackor överlag är riktigt snyggt, hoppas på att få min imorgon. Speciellt Barbours är riktigt snygga, Ralph Lauren har en schysst på Johnells också
    Känner exakt likadant så jag tror nog att jag beställer hem en Barbour heritage liddesdale om någon dag Vad har du köpt för någon?

  21. #3711
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Quiltad absolut it is. Skitsnyggt, och du kan även ha det när du går ut.
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  22. #3712
    Ska in till malmö snart och handla en vår jacka, tips på affärer med snygga jackor ?

    Edit: hemma nu och det blev en fred perry jacka från mq.

    http://www.mq.se/shoponline/#http%3A...fred%2520perry
    Senast redigerat av dennis1 den 2012-03-24 klockan 15:23.

  23. #3713
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    ....

  24. #3714
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Dagens köp

    Riktigt snygg

  25. #3715
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av miniaktiv Visa inlägg
    Riktigt snygg
    Tackar! Är själv riktigt nöjd, snyggt foder och skit också

  26. #3716
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Snap. Utgång!
    Bifogade bilder Bifogade bilder  
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  27. #3717
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Dagens köp
    ***
    Vart köpte du den? Sjukt lik samma jacka som jag har, dock är det inte det men.. Snygg var den iaf!


    Ser schysst ut ralley!

  28. #3718
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av tdwp Visa inlägg
    Vart köpte du den? Sjukt lik samma jacka som jag har, dock är det inte det men.. Snygg var den iaf!


    Ser schysst ut ralley!
    Brothers

  29. #3719
    Är det verkligen värt att köpa en vårjacka nu med tanke på att det snart är april?

  30. #3720
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Brothers
    Ja okej, min är från MQ, var riktigt lik faktiskt haha.

    Citat Ursprungligen postat av JesperF Visa inlägg
    Är det verkligen värt att köpa en vårjacka nu med tanke på att det snart är april?
    Ja det tycker jag, nu på kvällen var det rätt kallt ute faktiskt.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in