Sidan 148 av 153 Första ... 4898138146147148149150 ... Sista
  1. #4411
    Citat Ursprungligen postat av JesperF Visa inlägg
    Definiera finare tillfällen. Oxfordskjortan fungerar till i princip allting förutom smoking, http://manligheter.se/2010/12/03/en-...d-button-down/
    Inget behövs definieras. Oxford är mindre formellt än till exempel poplin. Bara för att oxfordskjortan fungerar bra med en kostym gör den inte till ett formellt plagg.

  2. #4412
    Citat Ursprungligen postat av Joha Visa inlägg
    Inget behövs definieras. Oxford är mindre formellt än till exempel poplin. Bara för att oxfordskjortan fungerar bra med en kostym gör den inte till ett formellt plagg.
    Självklart finns det andra tyger eller skjorttyper som är mer formella, dock så är den gemene svenskens "finare tillfällen" inte sammankomster som kräver en viss dresscode som smoking eller högtidsdräkt. Vid tillfällen som inte har en specifik dresscode som säger att det kräver smoking, frack eller högtidsdräkt kan du mycket väl använda en ocbd utan att skämmas.

  3. #4413

  4. #4414
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Idag kom klocklådan!
    Riktigt fint!

  5. #4415
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Idag trilla det in en till klocka, en Seiko SKX009 (pepsi)
    Haha sjukt, har funderat på att köpa en sån där under ca 2 månader

    Senaste köpet ser för övrigt ut så här
    Namn:  image.jpg
Visningar: 737
Storlek:  21,7 KB

  6. #4416
    Pepsi klockan va rätt cool, vad får man ge för en sån?

    JepserF, dekoreringen ovanpå skon var lite åt det feminina hållet imo. Påminner om en balett sko...

  7. #4417
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Pepsi klockan va rätt cool, vad får man ge för en sån?

    JepserF, dekoreringen ovanpå skon var lite åt det feminina hållet imo. Påminner om en balett sko...
    Förstår absolut vad du menar, antingen älskar man dem eller så hatar man dem

  8. #4418
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Pepsi klockan va rätt cool, vad får man ge för en sån?

    JepserF, dekoreringen ovanpå skon var lite åt det feminina hållet imo. Påminner om en balett sko...
    Runt 1000-1500 med länk. Jag köpte min för 650kr "head onley". Jag vågar dock påstå att det är den bästa klockan man får för under 1500kr. Finns inget att tveka på, bara att slå till på en om du gillar den!

  9. #4419
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Runt 1000-1500 med länk. Jag köpte min för 650kr "head onley". Jag vågar dock påstå att det är den bästa klockan man får för under 1500kr. Finns inget att tveka på, bara att slå till på en om du gillar den!
    Sitter via mobilen och har ingen direkt möjlighet att söka runt - finns armbandsuret att tillgå i andra färger? Trevligt om det vore så.

  10. #4420
    Citat Ursprungligen postat av T.O. Visa inlägg
    Sitter via mobilen och har ingen direkt möjlighet att söka runt - finns armbandsuret att tillgå i andra färger? Trevligt om det vore så.
    Den finns även med svart ring, dock gillar jag den med "pepsi" mer, för den känns SOMMAR!

    Pepsi = Seiko skx009
    Svart = Seiko skx007

    Köp någon av dem, mycket klocka för pengarna!

  11. #4421
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Den finns även med svart ring, dock gillar jag den med "pepsi" mer, för den känns SOMMAR!

    Pepsi = Seiko skx009
    Svart = Seiko skx007

    Köp någon av dem, mycket klocka för pengarna!
    Tänkte tillägga att skx är jubileumsmodellen, sedan finns snzf17k1 (svart) och snzf15k1(pepsi) som har kronan som de flesta andra klockor. Det går ju även att byta ringen för den som har ork

  12. #4422
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Till er stilfantaster:
    http://samanamel.se/

    En kille i min förra skola som startade ett UF som tycks gått riktigt bra!
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  13. #4423
    På fredag (hoppas jag) får jag min nya klocka! Om jag säger Neil Armstrong 20onde juli 1969, då vet ni väl vad jag har köpt?

  14. #4424
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    På fredag (hoppas jag) får jag min nya klocka! Om jag säger Neil Armstrong 20onde juli 1969, då vet ni väl vad jag har köpt?
    Är det kanske en Speedmaster?

  15. #4425
    Citat Ursprungligen postat av JesperF Visa inlägg
    Är det kanske en Speedmaster?
    Vem vet Återkommer med bilder då den är i min ägo!

  16. #4426
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Beställde precis en ny piké.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  17. #4427
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Älskar nya klockan, fantastiskt skick! Kan ni fatta att den är ifrån 1978.
    Otroligt fin! Det är en speedmaster va?

  18. #4428
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Yes! Här kommer en till bild fast med skinn nato.
    Bifogad fil 13044
    me want!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  19. #4429
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Yes! Här kommer en till bild fast med skinn nato.
    Helt underbar! Föredrar dock dyckarklockor med metallänk

  20. #4430
    Citat Ursprungligen postat av JesperF Visa inlägg
    Helt underbar! Föredrar dock dyckarklockor med metallänk
    Håller med dig till fullo att dykarklockor ska ha länk! En Speedmaster är inte en dykarklocka!
    Idag kom även ett nytt!! Älskar det!
    Namn:  Spppee.jpg
Visningar: 621
Storlek:  86,2 KB

  21. #4431
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Håller med dig till fullo att dykarklockor ska ha länk! En Speedmaster är inte en dykarklocka!
    Idag kom även ett nytt!! Älskar det!
    Oj, det har du helt rätt i ser jag så här på efterhand. Det nya racingbandet (om jag kommer ihåg rätt) såg mycket bättre ut än natobandet. Otroligt fin klocka i varje fall!

  22. #4432
    Tack JesperF! Någon som har något tips på snygga seglarskor? Helst i lite marinblått.

  23. #4433
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Tack JesperF! Någon som har något tips på snygga seglarskor? Helst i lite marinblått.
    Med tanke på det marinblåa antar jag att du vill ha ett par i canvas eller mocka? Sebago och Sperry top siders har många fina modeller

  24. #4434
    Behöver tips på marinblå/navy klubbkavaj/blazer. Gärna begagnat från ebay då man får mer för pengarna.
    Storlek 48 och budget på runt 700 plus minus. Så länka på nu grabbar!!

  25. #4435
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Behöver tips på marinblå/navy klubbkavaj/blazer. Gärna begagnat från ebay då man får mer för pengarna.
    Storlek 48 och budget på runt 700 plus minus. Så länka på nu grabbar!!
    Det är bara att kolla runt genom att söka på typiska amerikanska märken som Ralph Lauren, Brooks Brothers och Lands End. http://www.ebay.com/itm/Lands-End-Me...item3a7921400a

  26. #4436
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Håller med dig till fullo att dykarklockor ska ha länk! En Speedmaster är inte en dykarklocka!
    Idag kom även ett nytt!! Älskar det!
    *Bild på klocka.
    Riktigt stilig klocka, vad är det för modell?

  27. #4437
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Riktigt stilig klocka, vad är det för modell?
    Tack så mycket! Det är en Omega speedmaster professional 145.022 cal.861 från -78.

  28. #4438
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Riktigt fin klocka. Drömmen är väl en Rolex Submariner! Skulle dock inte tackat nej till din heller. Hur mycket fick du ge, 17,000?
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Tack så mycket! Det är en Omega speedmaster professional 145.022 cal.861 från -78.
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  29. #4439
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Riktigt fin klocka. Drömmen är väl en Rolex Submariner! Skulle dock inte tackat nej till din heller. Hur mycket fick du ge, 17,000?
    Du är nära, 16k fick jag ge, vilket som får anses som bra då jag fick med original box, papper och certifikat. Har även hittat en Rolex Submariner 1680 (ej röd) från 1975 som jag kanske kommer köpa. Men jag måste fundera då det är rätt mycket pengar, dock en bra investering då dom ökar i värde varje år. En bild på den hittar du här http://i.imgur.com/qPJqQxd.jpg

    Någon som vet var jag kan hitta dessa seglarskor eller liknande?
    Namn:  segla.jpg
Visningar: 750
Storlek:  45,1 KB

  30. #4440
    Nu har H&M fått in ett par rätt schyssta seglar skor http://tablet.hm.com/se/product/09160#article=09160-A
    Ska köpa mig ett par och ha som "slit och släng"

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in