Sidan 147 av 153 Första ... 4797137145146147148149 ... Sista
  1. #4381
    En mycket fin klocka! Ser ut som en Lagonda, stämmer det? och som du säger själv, byt till ett läderarmband för dom där flexlänkarna är inte sköna att använda, speciellt inte när du får in hår mellan länkarna AJJJJJJJJJJJJJJJJ..

  2. #4382
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    En mycket fin klocka! Ser ut som en Lagonda, stämmer det? och som du säger själv, byt till ett läderarmband för dom där flexlänkarna är inte sköna att använda, speciellt inte när du får in hår mellan länkarna AJJJJJJJJJJJJJJJJ..
    tack så mycket, kul att höra. nu när jag tittat på den lite nogrannare så ja, det är en Lagonda. Har du något tips på ett snyggt läderarmband som skulle passa? precis!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  3. #4383
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    tack så mycket, kul att höra. nu när jag tittat på den lite nogrannare så ja, det är en Lagonda. Har du något tips på ett snyggt läderarmband som skulle passa? precis!
    Jag hade nog kört på det här http://www.klockia.se/hirsch-duke.html

  4. #4384
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    tack så mycket, kul att höra. nu när jag tittat på den lite nogrannare så ja, det är en Lagonda. Har du något tips på ett snyggt läderarmband som skulle passa? precis!
    Ja, något i den stilen som JesperF rekommenderade, köp även hem några olika natoband för att variera.
    Mitt bästa tips är att köpa klockarmband från Ebay så sjukt mycket billigare än att köpa här i Sverige.

    För att ta bort länken måste du köpa ett sånt här verktyg http://www.tradera.com/verktyg-for-b...1922_176374014
    När du har tagit bort länken så tar du ett skjutmått och mäter mellan luggarna som bilden nedan visar, för att veta hur brett band du ska köpa. Troligtvis har du 18mm.
    Namn:  DSC_0353.jpg
Visningar: 543
Storlek:  85,1 KB
    Senast redigerat av Åkerlund den 2013-02-27 klockan 16:28.

  5. #4385
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av JesperF Visa inlägg
    Jag hade nog kört på det här http://www.klockia.se/hirsch-duke.html
    det var snyggt, tack så mycket! lägger nog en beställning ikväll då kanske
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Ja, något i den stilen som JesperF rekommenderade, köp även hem några olika natoband för att variera.
    Mitt bästa tips är att köpa klockarmband från Ebay så sjukt mycket billigare än att köpa här i Sverige.

    För att ta bort länken måste du köpa ett sånt här verktyg http://www.tradera.com/verktyg-for-b...1922_176374014
    När du har tagit bort länken så tar du ett skjutmått och mäter mellan luggarna som bilden nedan visar, för att veta hur brett band du ska köpa. Troligtvis har du 18mm.
    Namn:  DSC_0353.jpg
Visningar: 543
Storlek:  85,1 KB
    okej, tack för hjälpen! jag lyckades mäta nu även fast jag inte tagit bort det gamla än, och det var 18mm.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  6. #4386
    fattar noll på ebay asså!

    Köpte denna jacka i custom mått http://www.ebay.com/itm/BANE-THE-DAR...item27cc80dbcd

    haha men fattar itnw vr ja ska skicka måtten?
    försökte skicka pm till säljaren o fråga!
    ngn som köpt liknande o kan hjälpas ?

  7. #4387
    Citat Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
    fattar noll på ebay asså!

    Köpte denna jacka i custom mått http://www.ebay.com/itm/BANE-THE-DAR...item27cc80dbcd

    haha men fattar itnw vr ja ska skicka måtten?
    försökte skicka pm till säljaren o fråga!
    ngn som köpt liknande o kan hjälpas ?
    Jag tror att du ska skriva måtten i ett meddelande när du betalar, är dock väldigt osäker...

  8. #4388
    Fick precis hem klubbkavajen, tyvärr var den för stor så jag tänkte kolla om någon här är intresserad. Chaps by Ralph Lauren klubbkavaj storlek 46. 100% ull, marinblå med guldfärgade mässing knappar och väldigt fint skick. Pris 600kr, alternativt billigare vid snabb affär.

    "Jacket Size: Labeled 36 Regular, 40 inches (Measured across chest under arms)
    Shoulders: 18 inches (Measured from top of shoulder to top of shoulder)

    Length: 31 inches (Measured from bottom of collar to bottom of jacket)
    Sleeves: 24.5 inches (Measured from top of shoulder to middle of cuff) (1 additional inch can be let out if needed)

    Waist of Jacket: 38 inches (Measured from side to side at the pockets)"

    Namn:  DSC_0001.jpg
Visningar: 664
Storlek:  99,3 KB
    Namn:  DSC_0002.jpg
Visningar: 638
Storlek:  88,0 KB
    Namn:  DSC_0003.jpg
Visningar: 629
Storlek:  94,1 KB

  9. #4389
    Citat Ursprungligen postat av frasse21 Visa inlägg
    Är riktigt sugen på en audemars piguet Royal Oak men egentligen lite för saftig för min plånbok, har visserligen pengar men vill inte lägga ner stora förmögenheter pga studier. Någon som vet var man möjligtvis kan fynda? Har hört att det ska vara billigare i typ Singapore och troligtvis blir det resa dit nästa vinter. Blir också medelhavs kryssning i sommar. Blir då Venedig, Aten, Izmir, Istanbul, Mykonos, Napoli, Rom, Florens, Toulon och Barcelona, något av dessa ställen som någon vet har billigare priser på klockor?
    Mitt bästa tips är att köpa en begagnad, då får man mycket för pengarna! Vet inte helt vilken modell du är ute efter men dessa två är det bra pris på.
    http://klocksnack.se/viewtopic.php?f...yal+Oak#p49239
    http://klocksnack.se/viewtopic.php?f...yal+Oak#p63763

  10. #4390
    frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Tidaholm/Stockholm
    Inlägg
    378
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Mitt bästa tips är att köpa en begagnad, då får man mycket för pengarna! Vet inte helt vilken modell du är ute efter men dessa två är det bra pris på.
    http://klocksnack.se/viewtopic.php?f...yal+Oak#p49239
    http://klocksnack.se/viewtopic.php?f...yal+Oak#p63763
    Jo, det var det som var tänkt i sådana fall, men ändå lite dyra. Tänkte man kunde få ännu billigare begagnat i något annat land.

  11. #4391

  12. #4392
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Anser ni att det är okej att bära en piké på krogen? Står i mellan att köpa en ny skjorta eller piké.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  13. #4393
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Anser ni att det är okej att bära en piké på krogen? Står i mellan att köpa en ny skjorta eller piké.
    Nja det passar inte så bra på vintern/våren enligt mig, men på sommaren funkar det

  14. #4394
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av JesperF Visa inlägg
    Nja det passar inte så bra på vintern/våren enligt mig, men på sommaren funkar det
    Okej
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  15. #4395

  16. #4396
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Ska på konfirmation inom kort och inser jag knappt har några "finare" kläder, några tips?
    Tänkte beige chinos och typ en ljusblå skjorta
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  17. #4397
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Ska på konfirmation inom kort och inser jag knappt har några "finare" kläder, några tips?
    Tänkte beige chinos och typ en ljusblå skjorta
    Inom vilka ramar ekonomiskt sett rör du dig? Jag rekommenderar beiga/bruna chinos, ljusblå ocbd, klubbslips, paisley bröstnäsduk och en klubbkavaj.

  18. #4398
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av JesperF Visa inlägg
    Inom vilka ramar ekonomiskt sett rör du dig? Jag rekommenderar beiga/bruna chinos, ljusblå ocbd, klubbslips, paisley bröstnäsduk och en klubbkavaj.
    chinos har jag redan, tror jag iallafall, haha! Men runt tusenlappen, kanske lite mer. Slips osv tror jag jag skippar, känns inte riktigt som min stil vid detta tillfälle eftersom jag tror övriga inte kommer klä sig överdrivet fint heller!
    Tack för tipset
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  19. #4399
    Citat Ursprungligen postat av Findus Visa inlägg
    Jag har knappt handlat några kläder de senaste tre månaderna. Fan va tiden går fort! Får änna sikta in mig på våren sommaren. Någon som har några tips?
    Ett par seglarskor, penny loafers eller tassel loafers om du inte redan har det

  20. #4400

  21. #4401
    Citat Ursprungligen postat av Findus Visa inlägg
    Det har jag redan.
    Trevligt, själv köpte jag nyligen ett par Tretorn Nylites till våren Oxfordskjortor kan man aldrig ha för många av annars, sen har Berg & Berg väldigt trevliga accessoarer.

  22. #4402

  23. #4403
    Citat Ursprungligen postat av Findus Visa inlägg
    Berg & berg alltså. Inte snubblat på det tidigare. Tack för tipset.
    Upptäckte nyligen dem, ännu roligare att det är ett svenskt företag också. Bröstnäsduken på bilden som jag postade lite längre upp är från dem

  24. #4404

  25. #4405
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av JesperF Visa inlägg
    Trevligt, själv köpte jag nyligen ett par Tretorn Nylites till våren Oxfordskjortor kan man aldrig ha för många av annars, sen har Berg & Berg väldigt trevliga accessoarer.
    Passar Oxfordskjortan i flera olika smmanhang enligt dig/er?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  26. #4406
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Passar Oxfordskjortan i flera olika smmanhang enligt dig/er?
    Jag som definierar min stil som ganska preppy älskar oxfordskjortan, den går att ha med allt från shorts till kostym. Jag har bara en skjorta just nu som inte är ocbd

  27. #4407
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av JesperF Visa inlägg
    Jag som definierar min stil som ganska preppy älskar oxfordskjortan, den går att ha med allt från shorts till kostym. Jag har bara en skjorta just nu som inte är ocbd
    Okej, så det passar att bära den både i skolan, på krogen och lite "finare stunder"? Får ta och köpa en sådann från Polo RL då.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  28. #4408
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Okej, så det passar att bära den både i skolan, på krogen och lite "finare stunder"? Får ta och köpa en sådann från Polo RL då.
    Precis! PRL gör riktigt sköna oxfordskjortor, dock har de en lite för liten krage. Jag kan tipsa om Brooks Brothers, lite ovanligare i Sverige men de gör underbara kläder

  29. #4409
    En oxfordskjorta är visserligen ett användbart plagg, men knappast något som man ska använda vid finare tillfällen.

  30. #4410
    Citat Ursprungligen postat av Joha Visa inlägg
    En oxfordskjorta är visserligen ett användbart plagg, men knappast något som man ska använda vid finare tillfällen.
    Definiera finare tillfällen. Oxfordskjortan fungerar till i princip allting förutom smoking, http://manligheter.se/2010/12/03/en-...d-button-down/

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in