1. #3271
    Har börjat fundera lite inför kläder till balen som är om typ 2 månader (kanske lite tidigt men bra att vara förbered) och har nu kommit fram till att jag antingen ska ha ett par beiga chinos, en vit skjorta, en blå fluga och en marinblå kavaj eller bara en vanlig svart kostym med slips så jag skulle behöva lite tips på kavajer och kostymer Kostymen ska gärna vara slim då jag inte är så kraftigt byggd

  2. #3272
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Skippa svart skjorta. Ta hellre än ljusblå skjorta med ett par lite ljusare jeans dock inte allt för ljusa, men inte för mörkare heller eftersom att tröjan är mörk

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Jag har en ljusblå skjorta som jag älskar! Den är clean och är bara ljusblå liksom! Inga andra onödiga färger utan bara sjukt clean som det ska vara. Men tänkte jag skulle prova en svart med en lila V-ringad tröja över, då jag faktiskt aldrig använt en V-ringad tröja över en skjorta förut!

    Edit: Men vänta nu, menar du att jag skulle ha den ljusblåa skjortan under den V-ringade?
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  3. #3273
    Citat Ursprungligen postat av JesperF Visa inlägg
    Har börjat fundera lite inför kläder till balen som är om typ 2 månader (kanske lite tidigt men bra att vara förbered) och har nu kommit fram till att jag antingen ska ha ett par beiga chinos, en vit skjorta, en blå fluga och en marinblå kavaj eller bara en vanlig svart kostym med slips så jag skulle behöva lite tips på kavajer och kostymer Kostymen ska gärna vara slim då jag inte är så kraftigt byggd
    frack eller smoking ska man ha på balen, allt annat är dekadent och hädelse.

  4. #3274
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Jag har en ljusblå skjorta som jag älskar! Den är clean och är bara ljusblå liksom! Inga andra onödiga färger utan bara sjukt clean som det ska vara. Men tänkte jag skulle prova en svart med en lila V-ringad tröja över, då jag faktiskt aldrig använt en V-ringad tröja över en skjorta förut!

    Edit: Men vänta nu, menar du att jag skulle ha den ljusblåa skjortan under den V-ringade?
    Japp, menar under tröjan

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  5. #3275
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Japp, menar under tröjan

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Det är jag jävligt tveksam till faktiskt! Går ljusblå och mörklila verkligen ihop?
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  6. #3276
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Det är jag jävligt tveksam till faktiskt! Går ljusblå och mörklila verkligen ihop?
    Ja, skitsnyggt. Iallafall på en t-shirt jag har hemma
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  7. #3277
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Det är jag jävligt tveksam till faktiskt! Går ljusblå och mörklila verkligen ihop?
    Ja, det tror jag allt. Visserligen har jag ingen lila tröja, men var påväg att köpa en lila kabelstickad med ett blått emblem fastsytt på bröstet, bb.
    Så skulle säga att det passar!


    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  8. #3278
    HM:s sida har en rätt schysst grej, "dressingroom".
    http://www.hm.com/se/dressingroom/MEN
    Där kan man pröva olika plagg på en modell och se hur det ser ut! Riktigt bra faktiskt
    "Inställningen är halva grejen"

  9. #3279
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Det är jag jävligt tveksam till faktiskt! Går ljusblå och mörklila verkligen ihop?
    Det passar bra mycket bättre än en svart skjorta iallafall, det kan jag lova dig! Svart skjorta passar inte till något imo.

  10. #3280
    frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Tidaholm/Stockholm
    Inlägg
    378
    Citat Ursprungligen postat av JesperF Visa inlägg
    Har börjat fundera lite inför kläder till balen som är om typ 2 månader (kanske lite tidigt men bra att vara förbered) och har nu kommit fram till att jag antingen ska ha ett par beiga chinos, en vit skjorta, en blå fluga och en marinblå kavaj eller bara en vanlig svart kostym med slips så jag skulle behöva lite tips på kavajer och kostymer Kostymen ska gärna vara slim då jag inte är så kraftigt byggd
    Om jag vore du skulle jag satsa på en marinblå kostym, enligt mig mycket mer användbart. Svart känns som begravning och lite tråkigt då nästan alla bär svart kostym.

    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    frack eller smoking ska man ha på balen, allt annat är dekadent och hädelse.
    Beror väl på vad det är för dress code! Du kan ju inte komma i en frack eller smoking om vissa kommer i enbart kavaj eller knappt de.

  11. #3281
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Har inte bestämt mig vad det blir för kostym till studenten. Antingen en grå eller en marinblå.
    Lutar dock åt grått nu, men inte helt säker. Få se vad som är snyggast!
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  12. #3282
    JOSSYYs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Coldhell, sthlm
    Inlägg
    151
    Var också på arbetsintervju och fick också jobbet men tänker dock inte ta det.enkelt, casual och slappt vaa - BRAAAP



    Uploaded with ImageShack.us
    http://www.facebook.com/gbgx3m
    Gå in o gilla redan nu så du är uppdaterad om sommarens händelser i bild och ord!
    http://www.facebook.com/JuicyPhot0s

  13. #3283
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Vad var det för jobb? Och varför gick du på intervju om du inte ville ha det?

    Eller var det så att du under intervjun kände att detta kanske inte är något för mig?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  14. #3284
    JOSSYYs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Coldhell, sthlm
    Inlägg
    151
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Vad var det för jobb? Och varför gick du på intervju om du inte ville ha det?

    Eller var det så att du under intervjun kände att detta kanske inte är något för mig?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Säljare. Var astaggad som fan på jobbet redan efter och innan intervjun. Men påvägen till intervjun så fick jag ett samtal av en förskola (jag har precis skrivit in mig som vikarie på dagis/förskolor) att dom ville att jag skulle komma dit. Åkte dit o jobbade, jobbade där dagen efter och kände att det är något jag verkligen vill göra + att jag går inte på provision som man gör som säljare = säkrare inkomst. Men ska dock ge det en chans på måndag då jag ska ut med en säljare o checka läget och se vad jag ska göra av det. Men är inte dock inte så taggad på det, men somsagt ska ge det en chans.
    http://www.facebook.com/gbgx3m
    Gå in o gilla redan nu så du är uppdaterad om sommarens händelser i bild och ord!
    http://www.facebook.com/JuicyPhot0s

  15. #3285
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av JOSSYY Visa inlägg
    Säljare. Var astaggad som fan på jobbet redan efter och innan intervjun. Men påvägen till intervjun så fick jag ett samtal av en förskola (jag har precis skrivit in mig som vikarie på dagis/förskolor) att dom ville att jag skulle komma dit. Åkte dit o jobbade, jobbade där dagen efter och kände att det är något jag verkligen vill göra + att jag går inte på provision som man gör som säljare = säkrare inkomst. Men ska dock ge det en chans på måndag då jag ska ut med en säljare o checka läget och se vad jag ska göra av det. Men är inte dock inte så taggad på det, men somsagt ska ge det en chans.
    Okej, då förstår jag. Skönt att du ändå har två att välja på och framför allt, att du hittat något som du verkligen vill göra. Om man hade det så.
    Aja, hoppas det går som du tänkt dig i alla fall!
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  16. #3286
    JOSSYYs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Coldhell, sthlm
    Inlägg
    151
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Okej, då förstår jag. Skönt att du ändå har två att välja på och framför allt, att du hittat något som du verkligen vill göra. Om man hade det så.
    Aja, hoppas det går som du tänkt dig i alla fall!
    Man kan väl säga såhär, har just nu 4 jobb totalt. två handlar om barn, ett är catering och sedan säljare då. Så kommer ha 3 arbeten.
    Sjukt hur det plötsligt smäller till från att gå som arbetslös i 5 månader och denna veckan föll allt på plats. Sen är det som du sa skönt att faktiskt hitta något man känner passar en som handen i handsken!
    http://www.facebook.com/gbgx3m
    Gå in o gilla redan nu så du är uppdaterad om sommarens händelser i bild och ord!
    http://www.facebook.com/JuicyPhot0s

  17. #3287
    Blev en ny t-shirt och ett halsband i fredags

  18. #3288
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av JOSSYY Visa inlägg
    Var också på arbetsintervju och fick också jobbet men tänker dock inte ta det.enkelt, casual och slappt vaa - BRAAAP



    Uploaded with ImageShack.us
    snyggt
    btw, en liten random fråga. vad står det på din arm?
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  19. #3289
    JOSSYYs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Coldhell, sthlm
    Inlägg
    151
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    snyggt
    btw, en liten random fråga. vad står det på din arm?
    Klyshiga "live for the moment"
    http://www.facebook.com/gbgx3m
    Gå in o gilla redan nu så du är uppdaterad om sommarens händelser i bild och ord!
    http://www.facebook.com/JuicyPhot0s

  20. #3290
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av JOSSYY Visa inlägg
    Klyshiga "live for the moment"
    okej
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  21. #3291

  22. #3292
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Vad fan är det här, fyra dagar har gått och mina pikéer är inte ens skickade från lagret. Mailade Johnells igår och fick inget svar idag, svarar dom inte imorgon (då har fem dagar gått vilket var absolut längsta tänkbara leveranstid) får jag väl gå till butiken och be dom kolla upp det.
    Har det gått fyra arbetsdagar?

  23. #3293

  24. #3294
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Ja räknar självklart inte med helgen, la beställningen i onsdags så rent tekniskt sett tre arbetsdagar då det var runt 7 tiden. Men återstår väl o se om något händer imorgon, kan alltid pröva o ringa också
    Okej då bör de skickas imorgon annars får du väl helt enkelt ringa som du sa

  25. #3295

  26. #3296
    Bara jag som tycker det skriker glesbygd och ingen smak om sådana piké tröjor?
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

  27. #3297
    Mattyyys avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    649
    Citat Ursprungligen postat av Gilera runner Visa inlägg
    Bara jag som tycker det skriker glesbygd och ingen smak om sådana piké tröjor?
    Jag är på din sida
    You're so homo that even Justin Bieber look straight!

  28. #3298

  29. #3299
    Jag gillar faktiskt såna pikéer. Men det det skriker lite för mycket. Kolla, jag har råd att köpa en tröja för 2000:-.
    Dessutom är det så många som går runt med fejk, så det är inte speciellt roligt.
    Men däremot tycker jag att det bör var något på en piké, exempelvis den lilla hästen, lilla krokodilen eller liknande. För det är snyggt.

    Hade ju dock inte tackat nej. Men AH, nja. Där går min gräns. Möjligtvis om man ska på semester och vill haffa småtjejer.
    Tshirtar med Ah på bröstet, som en ficka.

    Det är ju dina pengar. Du gör som du vill. Men är de värda 1695:- styck?
    Inte en chans..

  30. #3300
    frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Tidaholm/Stockholm
    Inlägg
    378
    Namn:  tumblr_lydjn4dgWM1r9jd5qo1_500.jpg
Visningar: 354
Storlek:  65,9 KB

    Vad tror ni(quuz mfl.) om att använda skokrämen till mina skor på portföljen för att få en lmer liknande nyans som på skorna? Eller funkar de bra ihop ändå?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in