Sidan 1 av 7 123 ... Sista
  1. #1

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936

    Göra en Hyper Derbi DRD Evo

    Hejsan

    Min kompis har köpt en Derbi DRD Evo -11. Och nu så vill han göra den till en Hyper. Han vill att den ska toppa runt 105 - 115km/h och den ska ha runt 15 - 17hk. Så nu behöver han en bra setup, så nu skulle han behöva lite hjälp av er

    Setupen som vi hade tänkt:

    - Airsal Cylinderkit (Sport) 73cc (PIA) http://www.twostroke.se/product.asp?product=12151

    - 13/53 Drev (Ska han ha 420 eller 428?)

    - Stage6 - Förgasare (Mikuni) 24mm http://www.twostroke.se/product.asp?product=7594

    - STR8 - Luftfilter (Power) http://www.twostroke.se/product.asp?...1&attrib1=4286

    -
    Yasuni - Avgassystem (R3 Carrera) http://www.twostroke.se/product.asp?product=9283

    - Vev (Vet inte, behöver er hjälp)

    - Lameller (Vet inte, behöver er hjälp) Behövs det ens...?

    - Membran (Vet inte, behöver er hjälp) Behövs det ens...?

    - Tändning (Vet inte, behöver er hjälp) Behövs det ens...?


    Vad är det för fler saker han behöver köpa, för att få den här setupen så bra som möjligt?


    Tack på förhand!
    Senast redigerat av Rifat den 2011-06-25 klockan 16:18.

  2. #2
    Den där cylindern är ju inte den bästa för att få upp mopeden i 115 km/h. Köp en värre cylinder och jag skulle rekommendera ett Yasuni r3 eller metrakit prorace rör, luftfilter spelar inte så stor roll, bara det är öppet. Han kanske ska byta lameller och fjädrar och om det är en värstingcylinder så borde han kanske byta vev.

  3. #3
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    Som erkan94 sa, Yasuni r3 rör eller Metrakit prorace.

    Sedan spelar nog inte kedjan så stor roll heller faktiskt
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  4. #4
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Han verkar ju ha bra med stålar om han ska göra årets modell t hyper o gå massa minus när han väl säljer.
    Jaja , satsa på värre cyl , prorace rör , pwk 28 , vforce membran , shortneck insug , italkit selettra och en fin vev te.x barikit och prorace koppling så ska den väl gå fint
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  5. #5
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    Han verkar ju ha bra med stålar om han ska göra årets modell t hyper o gå massa minus när han väl säljer.
    Jaja , satsa på värre cyl , prorace rör , pwk 28 , vforce membran , shortneck insug , italkit selettra och en fin vev te.x barikit och prorace koppling så ska den väl gå fint
    ska han inte ha, prorace koppling är inte bra, har själv sådan
    satsa på en metrakit mrd eller mhr koppling istället
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    Han verkar ju ha bra med stålar om han ska göra årets modell t hyper o gå massa minus när han väl säljer.
    Jaja , satsa på värre cyl , prorace rör , pwk 28 , vforce membran , shortneck insug , italkit selettra och en fin vev te.x barikit och prorace koppling så ska den väl gå fint
    Är det inte prorace koppling som suger ? Skulle satsat på MRD eller Polinis 5 lamell

    Edit: Hyperperra va snabbare

  7. #7
    Original kopplingen lär det ju inte vara något fel på med tanke på att den är så ny, Så det räcker mer MHR fjädrar. En värre cylinder skulle jag rekommendera vill han spara på pengarna rekommenderar jag denna http://twostroke.se/product.asp?product=12449 är pengar inget problem satsa på MHR team , Prorace , eller någon av hebos racing cylindrar.
    Senast redigerat av Hilmersson den 2011-06-25 klockan 13:21.

  8. #8
    kör på barikit 80cc

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Hilmersson Visa inlägg
    Original kopplingen lär det ju inte vara något fel på med tanke på att den är så ny, Så det räcker mer MHR fjädrar. En värre cylinder skulle jag rekommendera vill han spara på pengarna rekommenderar jag denna http://twostroke.se/product.asp?product=12449 är pengar inget problem satsa på MHR team , Prorace , eller någon av hebos racing cylindrar.
    Den cylindern du rekommenderade är bra, skulle dock inte köra på någon hyper om man frågar i en sån här tråd om vad för setup man ska ha

  10. #10

  11. hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av whizzlarn Visa inlägg
    Är det inte prorace koppling som suger ? Skulle satsat på MRD eller Polinis 5 lamell

    Edit: Hyperperra va snabbare
    Pr koppling slirar för mig och jag har high-end saker förutom att jag har 21 mm föggen och org tändning
    Skriver från mobil så det blir lite luddigt
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  12. #12
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  13. #13

  14. Inget illa menat, men det där är ingen bra setup. Sen måste du ha ny vev osv när du kör sån setup.

  15. #15

  16. Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Varför skulle de inte vara en bra setup? haha
    Jag menar inte så, klart det är en bra setup, men det behövs ju mycket mer än det han länkade

  17. #17

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936
    Citat Ursprungligen postat av whizzlarn Visa inlägg
    Jag menar inte så, klart det är en bra setup, men det behövs ju mycket mer än det han länkade
    Vad mer måste han byta med den setupen? Vev och sen?

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av RifatTV Visa inlägg
    Vad mer måste han byta med den setupen? Vev och sen?
    Lameller
    Membran
    Tändning (går väl med org, men rekommenderar en bättre)

    sen skulle jag kört på en 28mm pwk istället för den han länkade

  19. #19

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936
    Citat Ursprungligen postat av whizzlarn Visa inlägg
    Lameller
    Membran
    Tändning (går väl med org, men rekommenderar en bättre)

    sen skulle jag kört på en 28mm pwk istället för den han länkade

    Vad tror du den toppar med 28mm PWK?

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av RifatTV Visa inlägg
    Vad tror du den toppar med 28mm PWK?
    Jag vet inte riktigt, men jag är säker att den skulle va en bra bit över 100

  21. #21

  22. Elliotts avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Sala
    Inlägg
    1 238
    Sen för gudsskull beställ inte från twostroke, priserna är ju hutlösa.. kan rekomendera www.gearparts24.de
    FD rkan

  23. #23
    Citat Ursprungligen postat av rkan Visa inlägg
    Sen för gudsskull beställ inte från twostroke, priserna är ju hutlösa.. kan rekomendera www.gearparts24.de
    Ja, man tjänar sjukt mycket på att beställa utomlands, akta dig för att beställa sånt som inte finns i lager dock. Kan varmt rekommendera www.dam-sport.net

  24. #24
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Lameller behöver han inte byta, membranet är inte så viktigt att byta heller, men tändningen kan ju vara bra med en annan.
    Org lameller kommer väl slira rätt duktigt med pr 80 setup ?

  25. #25

  26. Elliotts avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Sala
    Inlägg
    1 238
    Citat Ursprungligen postat av whizzlarn Visa inlägg
    Ja, man tjänar sjukt mycket på att beställa utomlands, akta dig för att beställa sånt som inte finns i lager dock. Kan varmt rekommendera www.dam-sport.net
    Ja om man beställer mkt så spelar inte frakten så stor roll heller
    FD rkan

  27. #27

    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    ingelstad (växjö)
    Inlägg
    302
    kör på :

    hebo manstorn revo 70cc
    pro race 2
    doppler endurance 18.000 rpm
    italkit
    MRD koppling
    MHR fjädrar
    malossi VL15
    barikit insug
    24/28mm förgasare

  28. #28
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Nej, inte med Malossi-fjädrar.
    Undrar hur länge det håller isåfall

    Citat Ursprungligen postat av rkan Visa inlägg
    Ja om man beställer mkt så spelar inte frakten så stor roll heller
    Betalade 15 euro för frakten & då fick jag det levererat fram till min dörr

  29. #29

  30. Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Minst lika länge som PRlameller eller sånt skit.
    Okej

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in