1. #1

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Torslanda, gbg
    Inlägg
    41

    Min efterblivna Stalker är slö som FAN

    Hej..... nu har min Stalker helt plötsligt börjat bete sig jävligt konstigt. Den går som om den hade 11 grams vikter i fast än den har 3,8 grams. Den varvar upp skiiiit långsamt och är enormt slö.

    Jag har suttit på hårdare kopplingsfjädrar, tvättat membranet, byt till en fräschare rem, kolv och cylinder är bytt förra sommarn samt att förgasaren ska vara rätt inställd dvs mitt tändstift är gyllenbrunt, jag rengjorde även förgasaren för ett tag sedan, fast bara genom att blåsa rent den med högtrycksluft, är det möjligt att det kan vara skit i förgasaren ändå?

    Det jag kör med är ett urpluggat Stage6 rör, dragen v-ring, 3,8 gr vikter och gröna kopplingsfjädrar.
    Jag är inte helt säker på när den har börjat bete sig såhär, men den gick bra innan med samma setup.

    Hjälp snälla...

  2. #2
    Kan vara så att kolvringarna är dåliga när den börjar slöa

    Dock så är jag inte 100% säker, så vänta på fler svar innan du börjar pilla

  3. #3
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Bytte kolv på min förra veckan, blev som en helt ny moppe, helt annan respons och mycket bättre axx. värt ett försök? iaf kolvringarna
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  4. #4

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Torslanda, gbg
    Inlägg
    41
    Citat Ursprungligen postat av Crippa Visa inlägg
    Bytte kolv på min förra veckan, blev som en helt ny moppe, helt annan respons och mycket bättre axx. värt ett försök? iaf kolvringarna
    Mjo, den har ganska dålig kompression.. eller jag har inte kollat med nån kompmätare men kicken går väldigt lätt. Men jag bytte ju kolv och cylinder förra sommarn så det är ju inte så otroligt länge sedan. Kanske kollar det, fårse.. Inget annat det kan vara?

  5. #5

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Torslanda, gbg
    Inlägg
    41
    Känns nästan mer värt att lämna in den, orkar fan inte hålla på mer med den moppen känner jag.

  6. #6
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    testa byta kolv innan du lämnar in, bara för att testa, om det inte funkar så kan du ju lämna in, onödigt dyrt annars. se över diverse packningar och sånt oxå
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in