1. #1

    Avstrypning av CDI box Derbi senda modeller

    Tjena, jag undrar om någon skulle kunna göra en guide om hur man avstryper cdi boxen på derbi
    Senda modeller. Var sitter sladdarna man ska dra ur/kapa? Några sladdar man absolut inte ska
    dra ur? Skulle vara as sjysst
    Jag har en Derbi Senda drd X-treme sm 2011 så om ni vet något om den så gör gärna en guide
    om den eller om ni vet att det funkar på flera senda modeller

  2. #2
    det går inte att avstrypa den med att dra ut några sladdar köp ostrypt cdi iställe

  3. #3
    Gör det inte? En kompis drog bara ur en sladd på sin moppe som iförsig är en scooter och den hör till cdi boxen. Den drar typ 70-80 Är det svårt att koppla in en ny cdi box?

  4. #4
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    samma sladdar som ska in på samma ställen bara att den inte stryper efteråt om jag har det hela klarlagt för mig..
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  5. #5
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Nej du kan inte strypa av den, var ostrypta original till år 2004 men 2005 och framåt har dom levererats med duacti tändning med strypt cdi box som stryper vid 10 tusen varv , så du måste köpa en ostrypt cdi box
    , dvs. denna http://twostroke.se/product.asp?product=8622

    Sen så kopplar du in allting lika dant så kommer du sedan känna rejäl skilland , blev det verkligen för mig när man körde med högvarvigt mk sp rör med strypt cdi box , var värt varenda krona!
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in