Sidan 1 av 4 123 ... Sista
  1. #1

    Era framtida planer i livet!

    fick en idé, och skulle vara kul att veta era framtida planer i livet!

    Exempel, skaffa lyxvilla

    flytta till kina.. ja du bara DU vet vad DU vill göra i framtiden, så "Nu måste du dela määä dig"
    Senast redigerat av M.Larsson den 2010-07-03 klockan 00:20.

  2. #2

  3. #3
    Utbilda mig till civilingenjör, alternativt arkitekt.

  4. #4
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Göra det jag känner för och har lust med kommer jag alltid att leva efter.

  5. #5
    Laggets avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Laholm
    Inlägg
    158
    Volvo, Villa husvagn och 3 barns far.

    ...
    skämt åsido..

    Tänker fortsätta göra mina 2h rökdykning med Laholms Brandförsvar och sedan få fast anställning.
    CHA CHA alá, ville bara säga jag gillar er, och gillar inte Yellotail så mycket....

  6. #6
    HUrr...plugga till civilekonom i höst, vi syns om fem år...

  7. #7

  8. #8
    Köra ihjäl mig på moppen

    Visserligen ett mindre skämt, jag planerar inte mitt liv på det viset att jag kan göra en lista. Ska antagligen börja plugga till lärare till hösten.

    Visserligen inte en plan, men en önskning... Flytta till australien och permanent bosätta sig där. Det här jävla landet och det här jävla vädret kan dra åt helvete, är ganska less på det hela.

  9. #9
    En fråga till de som vill svara.

    Hur många blir psykiskt deprimerade av tanken om livet, vad man lever för och varför du gör vad du gör?
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  10. #10
    Jag förstår mig inte riktigt på folk som stakar ut hela sin framtid från att dom är 14-15, visst mål osv ska man ju ha, men nån måtta får det finnas.

    Hade en tjej i klassen som jag slutade i, i fredags, hon satt på endel lektioner och berättade preciis in i minsta detalj hur hennes liv skulle bli. Först ska jag gå bygg, sen ska jag göra dittan och dattan, sen ska jag göra si, och sen så. För att slutligen, vid 50-årsåldern utbilda sig till ekonom/jurist/nånting annat.
    Tänk om, OM, Säg att X skiter sig, ja då rasar allt samman.

    Själv ska jag först och främst börja gymnasiet, utbilda mig till nätverkstekniker, sedan försöka få jobb så snart som möjligt efter studenten, sen är det inte omöjligt att jag läser vidare.

    Oh, höll på att glömma! Självklart en villa i ett lugnt och barnvänligt område, ett redigt garage med rediga tillbehör, ungar, och fruga!
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

  11. #11
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Citat Ursprungligen postat av Nizor Visa inlägg
    Köra ihjäl mig på moppen

    Visserligen ett mindre skämt, jag planerar inte mitt liv på det viset att jag kan göra en lista. Ska antagligen börja plugga till lärare till hösten.

    Visserligen inte en plan, men en önskning... Flytta till australien och permanent bosätta sig där. Det här jävla landet och det här jävla vädret kan dra åt helvete, är ganska less på det hela.
    "Där torkan är som svårast, och där öknen står i brand".

  12. #12
    Köra en Trustor och bli ekonomiskt oberoende.

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    "Där torkan är som svårast, och där öknen står i brand".
    Hihi.

    Ja, jag tar fan hellre en torka än den här skiten vilken dag som helst. I Sverige är det tydligen högsommar när det är 20 grader om man får tro medierna. Kulturen här suger

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Nizor Visa inlägg
    Hihi.

    Ja, jag tar fan hellre en torka än den här skiten vilken dag som helst. I Sverige är det tydligen högsommar när det är 20 grader om man får tro medierna. Kulturen här suger
    va glad att du ändå bor i sverige.. tillgång till rent vatten. sjukhus. mat. osv osv osv. inte alla länder som har det.

    själv ska man försöka bli svetsare någon stans

  15. #15
    Gå gymnasiet, utbilda mig till elektriker. Jobba som elektriker några år sen eventuellt utbilda mig till civilingenjör.

  16. #16

  17. #17

    Reg.datum
    Apr 2007
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    113
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    En fråga till de som vill svara.

    Hur många blir psykiskt deprimerade av tanken om livet, vad man lever för och varför du gör vad du gör?
    Alla har ju olika förutsättningar. Så det är ju väldigt olika, vissa tänker "vafan är det för fråga? deprimerad för att man blir äldre? aldrig hört något dummare" medans andra tänker "Usch vill inte ens tänka på frågan".

    Själv vill jag bli motorjournalist men måste plugga som fan och det är rätt svårt att lyckas i. har inga andra intressanta val heller, så mjoo. Lite ångest finns där.

  18. #18
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Gå Fordon på gymnasiet sedan 3 år på högskolan utbildning Ekonomi sen starta egen verkstad med Bil, MC, Moped, Cykel(?)
    Sedan ha det tills man blir stormrik och skaffar fetvilla, fin fru och 2 barn

  19. #19
    Jag har väl egentligen bara en riktig framtidsdröm och det är att segla jorden runt.

  20. #20
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Som min far redan gjort för några år sedan

  21. #21

  22. #22
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Köra en Trustor och bli ekonomiskt oberoende.
    Bangar ej, göra en Posener någonstans

  23. #23
    Citat Ursprungligen postat av Anton_vbg Visa inlägg
    Alla har ju olika förutsättningar. Så det är ju väldigt olika, vissa tänker "vafan är det för fråga? deprimerad för att man blir äldre? aldrig hört något dummare" medans andra tänker "Usch vill inte ens tänka på frågan".

    Själv vill jag bli motorjournalist men måste plugga som fan och det är rätt svårt att lyckas i. har inga andra intressanta val heller, så mjoo. Lite ångest finns där.
    Mjo, det är sant det du säger
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  24. #24
    kan väl skriva jag med då.

    eventuellt flytta ihop med tjejen, eventuellt skaffa barn.

    ett fint hus osv vi får hoppas att det går som planerat

  25. #25

  26. #26
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    kan väl skriva jag med då.

    eventuellt flytta ihop med tjejen, eventuellt skaffa barn.

    ett fint hus osv vi får hoppas att det går som planerat

    Blev inte ni ihop typ i förrgår?
    F.d summertime

  27. #27
    Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    Blev inte ni ihop typ i förrgår?
    typ, men hon älskar mig och jag älskar henne, och sen är ju detta framtida "planer"
    "vi får hoppas att det går som planerat"

  28. #28

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Grängesberg
    Inlägg
    304
    hehe utbilda mig först till röris sen om de blir gruvutbildning här i byn så blir de att läsa där i ett år för att sedan skaffa jobb i gruvan här i några år.

  29. #29
    Jag har precis gått ut gymnasiet(data/elektronik) och just nu jobbar jag med att städa rastplatser, första dagen var idag (10-7, passar mig perfekt). Är ett bättre jobb än det låter som, men mina framtidsplaner är inte speciellt svåra att lösa och vissa tycker att detta är en dålig ide

    Men min plan är att bo lite avsides i ett väldigt litet hus, mer liknande stuga. Sedan vill jag inte ha något jobb som kräver 5 dagar i veckan av mig utan mer 2-3 dagar, visst är jag medveten om att jag inte kommer tjäna mycket pengar men det är verkligen inget som jag har som plan heller.

    Jag skulle vilka leva väldigt billigt tex nära en skog som jag äger och försöka odla en del saker själv
    Detta är jag inte helt säker på att jag kommer trivas med hela livet(troligtvis skulle jag inte det)men detta är en sak som jag känner att jag måste testa i mitt liv

    Det är den enda planen jag har för mitt liv för tillfället!

  30. #30
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    typ, men hon älskar mig och jag älskar henne, och sen är ju detta framtida "planer"
    "vi får hoppas att det går som planerat"
    måste bara säga:

    LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOLOLOLOLOL OOOOOOOOOOOOOOLLLLLLLOOLOLOLOL

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in