1. #1

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Torslanda, gbg
    Inlägg
    41

    Stalker, går sämre och sämre, hjälp..

    Tjenare, jag har ett konstigt problem med min Gilera Stalker. När jag kör den så går den bra men om jag varvar mycket och kör lite hårdare med den t.ex. som att hålla full gas en lång raksträcka så går den sämre och blir riktigt trött ibland dör den t.o.m som om den nyper till, den har gjort det typ 3 gånger, så om den har skurit borde den inte funka längre. Förgasaren är rätt inställd och den är luftkyld så det är inget problem med kylningen. Cylindern + kolv byttes förra sommarn. Det känns som att om jag kör för hårt med den så kommer den pajja, vad ska jag göra?
    Den är lite lätt trimmad med Stage6 pro replica, dragen v-ring och 3,8 grams vikter.

    Fattar inte varför den går bara sämre om man kör för hårt med den, jag vågar aldrig köra fullgas på långa rakor längre, hjälp!
    Ett annat mindre problem som jag har är att den läcker lite bensin från förgasaren, vet inte varför.. jag har haft isär förgasaren och kolla så allt går rätt och så att flottören inte har hängt sig. Den går att köra med hyfsat normal, men den droppar pytte lite och gör den lite mer svår startad :S Varför läcker den?`Håller inte flottören tätt?

    Tack i förväg för alla svar, uppskattar dem verkligen. '

    EDIT: Det var inte membranet!!! Jag tog upp det och rengjorde och kollade. Den går likadant nu. HJÄLP!
    Senast redigerat av wajpofc den 2011-06-12 klockan 17:34.

  2. #2
    du ska egentligen inte pressa motorn några större sträckor, kan hända att den värmenyper, du kan hålla fullgas men släppa gasen då och då.

  3. #3
    sätt i tyngre vikter
    !!!GILLA SIDAN FÖR F*N!!!
    !!vid tusen likes släpper dom stunt film!!
    http://www.facebook.com/GBGX3M

  4. #4

  5. #5

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Torslanda, gbg
    Inlägg
    41
    Citat Ursprungligen postat av Born2Ride Visa inlägg
    du ska egentligen inte pressa motorn några större sträckor, kan hända att den värmenyper, du kan hålla fullgas men släppa gasen då och då.
    Men detta är inte alls som det är med andras moppar, så otroligt pressad blir den inte. Man borde kunna hålla full gas i 250-300 meter utan att moppen dör eller?

    @JonteAMP
    Har redan testat tyngre vikter, den går mycket sämre med det och kommer knappt upp för backar, det är segt nu med men iaf bättre, tror jag behöver ännu lättare vikter för den tar inte alla branta backar. Kan något annat vara fel? Förgasaren är rätt inställd.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av wajpofc Visa inlägg
    Men detta är inte alls som det är med andras moppar, så otroligt pressad blir den inte. Man borde kunna hålla full gas i 250-300 meter utan att moppen dör eller?

    @JonteAMP
    Har redan testat tyngre vikter, den går mycket sämre med det och kommer knappt upp för backar, det är segt nu med men iaf bättre, tror jag behöver ännu lättare vikter för den tar inte alla branta backar. Kan något annat vara fel? Förgasaren är rätt inställd.
    då är det som lennart sa membranet håller på att ge upp
    !!!GILLA SIDAN FÖR F*N!!!
    !!vid tusen likes släpper dom stunt film!!
    http://www.facebook.com/GBGX3M

  7. #7

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Torslanda, gbg
    Inlägg
    41
    Citat Ursprungligen postat av JonteAMP Visa inlägg
    då är det som lennart sa membranet håller på att ge upp
    Det har jag inte tänkt på, tack, ska kolla upp det direkt <3

  8. #8

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Torslanda, gbg
    Inlägg
    41
    Bump

  9. #9

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Torslanda, gbg
    Inlägg
    41
    Bump, behöver fortfarande hjälp, har kollat och rengjort membranet...vet inte vad felet är :/

  10. #10
    _Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    Kristianstad, Skåne!
    Inlägg
    258
    Läcker förgasaren mellan koppen och förgasarhus?


    Vad har du för färg på stiftet?


    Vilken olja kör du på?
    Mnf is back in blue, Sjuan too!

  11. #11

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Torslanda, gbg
    Inlägg
    41
    Citat Ursprungligen postat av _Sjuan Visa inlägg
    Läcker förgasaren mellan koppen och förgasarhus?


    Vad har du för färg på stiftet?


    Vilken olja kör du på?
    Jag tror att den läcker där, annars kanske den läcker från dräneringshålet
    Det är gyllenbrunt, men det konstiga är att just nu kör jag på original munstycke, har testat en massa olika munstycken. Ska se på de imon och evt testa större igen.
    Just nu kör jag på syntetisk biltema 2T olja.

  12. #12
    _Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    Kristianstad, Skåne!
    Inlägg
    258
    Citat Ursprungligen postat av wajpofc Visa inlägg
    Jag tror att den läcker där, annars kanske den läcker från dräneringshålet
    Det är gyllenbrunt, men det konstiga är att just nu kör jag på original munstycke, har testat en massa olika munstycken. Ska se på de imon och evt testa större igen.
    Just nu kör jag på syntetisk biltema 2T olja.

    Är det en gammal stalker eller ? Dem där Weber-tolvorna som sitter på dem lite äldre såna är riktiga skitförgasare. Har du en sådan så råder jag dig till att leta upp något schysst begagnat. Hade inte lagt tid på en Weber dvs. En Dellorto 17.5mm går att både köra original med och lite småtrimmat ifall man känner för det. Schysst allroundförgasare helt enkelt


    Oavsett vad det är för en förgasare så ska den inte läcka någonstans. Det kan vara att flottören är sprucken på något ställe, eller att något inte sitter korrekt monterat så flottören inte får löpa fritt i koppen. Om vi låtsas att du hade hållt förgasaren i handen. Hör du att flottören löper fritt då? Den ska gå fritt och fint. Annars hänger den sig! Pinnen som flottören sitter fast i måste vara rak, om den är lite sne så kan flottören gå segt av den anledningen också


    Varför jag undrar om oljan är för att jag körde en sportkittad BW´s med sån där skitolja man kan handla på Maxi. Mest för att testa om den var så himla dålig som en del säger. 100 mil intensiv körning blev det, efter inkörning gick den bara sämre och sämre. Sen var moppen mer eller mindre komplös.. Ny kolv och ny olja så var problemet borta
    Mnf is back in blue, Sjuan too!

  13. #13

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Torslanda, gbg
    Inlägg
    41
    Citat Ursprungligen postat av _Sjuan Visa inlägg
    Är det en gammal stalker eller ? Dem där Weber-tolvorna som sitter på dem lite äldre såna är riktiga skitförgasare. Har du en sådan så råder jag dig till att leta upp något schysst begagnat. Hade inte lagt tid på en Weber dvs. En Dellorto 17.5mm går att både köra original med och lite småtrimmat ifall man känner för det. Schysst allroundförgasare helt enkelt


    Oavsett vad det är för en förgasare så ska den inte läcka någonstans. Det kan vara att flottören är sprucken på något ställe, eller att något inte sitter korrekt monterat så flottören inte får löpa fritt i koppen. Om vi låtsas att du hade hållt förgasaren i handen. Hör du att flottören löper fritt då? Den ska gå fritt och fint. Annars hänger den sig! Pinnen som flottören sitter fast i måste vara rak, om den är lite sne så kan flottören gå segt av den anledningen också


    Varför jag undrar om oljan är för att jag körde en sportkittad BW´s med sån där skitolja man kan handla på Maxi. Mest för att testa om den var så himla dålig som en del säger. 100 mil intensiv körning blev det, efter inkörning gick den bara sämre och sämre. Sen var moppen mer eller mindre komplös.. Ny kolv och ny olja så var problemet borta
    Japp det är en 12mm på ! Men nu har jag gjort såhar!! Jag har beställt 17,5 mm fögge 70cc polini och speed control variator, så nu ska jag fan få sprutt på den.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in