1. #1

    Derbi Senda -99 Problem!!

    Hej
    Jag har en Derbi som det står i rubriken. Den går bra när den har varit kall och sen startar. Men när jag åker och blir varmare och varmare så går den sämre och sämre. Till slut dör den och vill inte starta.

    Kan det vara packboxen som har gått??
    Jag behöver hjälp sist kunde jag inte komma till Frihmnen
    .:Värmer Du Saft Smakar Det Glögg:.

  2. #2
    Troligtvis inte, förmodligen får den alldeles för mycket för mycket bensin.
    Du har inte choken ligger i eller?'
    Har du pillat på förgasaren den sista tiden?
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

  3. #3
    Prova byt ner munstycket i förgasaren med några storlekar.

  4. #4
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    nejnejnej, prova ge den mer bensin istället! eftersom den går bra när den är kall tyder det på det. när den är kall behöver den inte riktigt lika mycket bensin som när den är varm. den kan gärna blöddra när den är kall, det gör inget. byt upp dig i storlek på munstycket några storlekar.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av hyperperra Visa inlägg
    nejnejnej, prova ge den mer bensin istället! eftersom den går bra när den är kall tyder det på det. när den är kall behöver den inte riktigt lika mycket bensin som när den är varm. den kan gärna blöddra när den är kall, det gör inget. byt upp dig i storlek på munstycket några storlekar.
    Dumfan, sluta ge fel information.
    Vad tror du choken gör? inte stryper den soppaflödet iaf.

    Det är mindre munstycke du ska ha.
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av hyperperra Visa inlägg
    nejnejnej, prova ge den mer bensin istället! eftersom den går bra när den är kall tyder det på det. när den är kall behöver den inte riktigt lika mycket bensin som när den är varm. den kan gärna blöddra när den är kall, det gör inget. byt upp dig i storlek på munstycket några storlekar.
    Men vänta lite, om den går bra när den är kall och dåligt när den är varm så kan man ju anta att den behöver MINDRE bensin eftersom den behöver mer när den är kall och sen när den blir varm får den för MYCKET.Tror du har fått något om bakfoten där

  7. #7
    Det är så att den har gått bra men nu lägger den bra av. Det var med detta munstyke. Man behöver choka för att starta och sen går det bra till sen den blir seg och dör då är den också varm. Kan det vara kondusatorn?
    Senast redigerat av Perre den 2011-06-09 klockan 18:19.
    .:Värmer Du Saft Smakar Det Glögg:.

  8. #8
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Dumfan, sluta ge fel information.
    Vad tror du choken gör? inte stryper den soppaflödet iaf.

    Det är mindre munstycke du ska ha.
    haha, vem är det här som är dumfan? hur kan du då förklara att mopeder ibland blöddrar och går dåligt när dom är kalla, och sedan går riktigt när dom är varma?
    när en moped blöddrar får den för mycket. och om den då går bra med exakt samma munstycke när den är varm, hur fan förklarar du det? idiot.
    Citat Ursprungligen postat av marre94 Visa inlägg
    Men vänta lite, om den går bra när den är kall och dåligt när den är varm så kan man ju anta att den behöver MINDRE bensin eftersom den behöver mer när den är kall och sen när den blir varm får den för MYCKET.Tror du har fått något om bakfoten där
    som jag skrev ovan.
    och hade den fått för mycket när den är varm(?) och inte kall, så hade den blöddrat. och dessutom behöver mopeden mer bränsle när den blir varm!
    om du inte förstår och inte ställt in en moped förut. vi säger såhär, du sätter i ett för stort munstycke och startar mopeden. mopeden blöddrar nå så in i helvete när den är kall. när du har kört den varm så går den bättre.
    Senast redigerat av hyperperry den 2011-06-09 klockan 18:42.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av hyperperra Visa inlägg
    haha, vem är det här som är dumfan? hur kan du då förklara att mopeder ibland blöddrar och går dåligt när dom är kalla, och sedan går riktigt när dom är varma?
    när en moped blöddrar får den för mycket. och om den då går bra med exakt samma munstycke när den är varm, hur fan förklarar du det? idiot.

    som jag skrev ovan.
    och hade den fått för mycket när den är varm(?) och inte kall, så hade den blöddrat. och dessutom behöver mopeden mer bränsle när den blir varm!
    om du inte förstår och inte ställt in en moped förut. vi säger såhär, du sätter i ett för stort munstycke och startar mopeden. mopeden blöddrar nå så in i helvete när den är kall. när du har kört den varm så går den bättre.
    Ok men du kan ju göra så och se vad som händer, du kan komma tillbaks när du har läst på lite grann. Logiken lyder såhär
    MOPEN STARTAR KALL BEHÖVER MER BRÄNSLE > DEN GÅR BRA > DEN BLIR VARM > FÅR FÖR MYCKET BRÄNSLE> BLIR SEG >DÖR.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av hyperperra Visa inlägg
    haha, vem är det här som är dumfan? hur kan du då förklara att mopeder ibland blöddrar och går dåligt när dom är kalla, och sedan går riktigt när dom är varma?
    när en moped blöddrar får den för mycket. och om den då går bra med exakt samma munstycke när den är varm, hur fan förklarar du det? idiot.

    som jag skrev ovan.
    och hade den fått för mycket när den är varm(?) och inte kall, så hade den blöddrat. och dessutom behöver mopeden mer bränsle när den blir varm!
    om du inte förstår och inte ställt in en moped förut. vi säger såhär, du sätter i ett för stort munstycke och startar mopeden. mopeden blöddrar nå så in i helvete när den är kall. när du har kört den varm så går den bättre.
    HAhahahahahah <3333
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

  11. #11
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av marre94 Visa inlägg
    Ok men du kan ju göra så och se vad som händer, du kan komma tillbaks när du har läst på lite grann. Logiken lyder såhär
    MOPEN STARTAR KALL BEHÖVER MER BRÄNSLE > DEN GÅR BRA > DEN BLIR VARM > FÅR FÖR MYCKET BRÄNSLE> BLIR SEG >DÖR.
    får den för mycket blöddrar den, får den för lite blir den seg och går snålt.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  12. #12
    kasta moppen i sjön

  13. #13
    jag har fortfarande inte byt munstycke och den har gått bra innan
    .:Värmer Du Saft Smakar Det Glögg:.

  14. #14
    _Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    Kristianstad, Skåne!
    Inlägg
    258
    *


    Respektera varandra. Annars håll käften. Jag skiter i vem som börjar. Alla inblandade åker ut.


    Hur länge går moppen bra? Några minuter eller så? Tanken slog mig att med tanke på moppens ålder så kan det sitta fel stift monterat. Har du ett stift med ett för lågt värmetal så kan moppen bete sig såhär. BR8ES kan man använda till den motorn. Kan även vara som så att stiftet är uttjänt.
    Mnf is back in blue, Sjuan too!

  15. #15
    ja tack det ska jag testa
    .:Värmer Du Saft Smakar Det Glögg:.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in