Sidan 1 av 2 12 Sista
  1. #1

    Exclamation Aerox dör på tomgång !!

    Tjenahej, min aerox går igång på första kicken och låter som den ska, sen dör den efter ett par sekunder. Varför? snabb hjälp sökes tack!

    Jag har kollat/gjort:
    Tändstift, Gnista
    Att den får bensin
    Sotat ur röret ( den startade utan röret, fast den dog när man gasade)
    Rengjort Förgasaren

    Jag får igång moppen nu, Men nu dör den på tomgången efter typ 2 sek, jag gasar lite å släpper sen dör den Har skruvat på både luft- och tomgångsskruven men den dör ändå. När jag startar den måsta jag gasa vilket jag inte behövde förrut. Elstarten fungerar inte över huvud taget, helt död. Kan de ha nått med problemet att göra?

    Hoppas på svar även på denna fråga
    Senast redigerat av Hatten den 2011-06-14 klockan 13:51.

  2. #2

  3. #3
    tjuvluft?

    Edit : byt topic för fan!

  4. #4
    som Born2Ride säger...

    får den bensin?

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Janzen Visa inlägg
    som Born2Ride säger...

    får den bensin?
    Ja den får bensin, Hur kollar man om den tar tjuvluft? Har haft en tanke på att de kan vara det.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Hatten Visa inlägg
    Ja den får bensin, Hur kollar man om den tar tjuvluft? Har haft en tanke på att de kan vara det.
    Jag ska ge dig ett tips, sätt på moppen och spruta startgas på alla möjliga tänkbara ställen där den kan tänkas dra tjuvluft, går den då upp i varv av startgasen så drar den tjuvluft bus enkelt

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Born2Ride Visa inlägg
    Jag ska ge dig ett tips, sätt på moppen och spruta startgas på alla möjliga tänkbara ställen där den kan tänkas dra tjuvluft, går den då upp i varv av startgasen så drar den tjuvluft bus enkelt
    Med sätt på moppen menar du att jag ska slå på tändningen eller? för den startar ju inte så då kan jag inte veta om den går upp i varv. Skulle du kunna förklare lite nogrannare plz??

  8. #8

  9. #9
    Spruta startgas runt insuget till att börja med. Blir det skillnad så är det där den tar tjuvluft! Annars kan du kolla luftburken eller så!

  10. #10
    gör rent filtret =)

  11. #11
    haru uppet luftfilter mä förlitet munstycke kanske =)?

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Robertsson Visa inlägg
    haru uppet luftfilter mä förlitet munstycke kanske =)?
    Har org luftburken me org munstycke...

  13. #13
    Titta så att flottören inte har hängt sig, blev så på min och då gick den i gång i några sekunder sen la den av.

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av tobbe_aerox Visa inlägg
    Titta så att flottören inte har hängt sig, blev så på min och då gick den i gång i några sekunder sen la den av.
    Har ingen koll på vart den sitter, lite hjälp?

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av Hatten Visa inlägg
    Har ingen koll på vart den sitter, lite hjälp?
    Den sitter i förgasaren, på undersidan i koppen. Skruva loss koppen och känn lite på flottören.

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av hudik95 Visa inlägg
    Den sitter i förgasaren, på undersidan i koppen. Skruva loss koppen och känn lite på flottören.
    okej, ska kolla det. Tack för svar

  17. #17
    Flottören är väl den där vita ringen? den gick att röra på så tror inte att den har hängt sig, Några mer tips? Har ingen aning va jag ska göra med skiten...

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av Hatten Visa inlägg
    Flottören är väl den där vita ringen? den gick att röra på så tror inte att den har hängt sig, Några mer tips? Har ingen aning va jag ska göra med skiten...
    Yes, det äre
    Har du kollat tjuvluft?

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av hudik95 Visa inlägg
    Yes, det äre
    Har du kollat tjuvluft?
    Har försökt att kolla men har lite svårt med det, för jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Har sprutat lite startgas runt insuget utan att något hände...

  20. #20
    Ingen som vet vad jag skulle kunna göra? Annars får man lägga ett par tusen på verkstan Sorry för att jag bumbar mig själv.

  21. #21

  22. #22
    Citat Ursprungligen postat av Hatten Visa inlägg
    Flottören är väl den där vita ringen? den gick att röra på så tror inte att den har hängt sig, Några mer tips? Har ingen aning va jag ska göra med skiten...
    Testa att ta bort den och sätta tbx den igen och se om det funkar.

  23. #23

  24. #24
    Citat Ursprungligen postat av Fläcken Visa inlägg
    har du ställt in förgasaren? när började den vara så där? är den original?
    Jag tror inte att jag har ställt in förgasarn förutom att skruva på luft- och tomgångsskruven. Det blev så när jag hade varit i frihamnen och åkt en hel dag, dagen därpå stog den hela dan och dagen efter det skulle jag ut och åka och då blev det så. Nej den är inte orginal, har bytt rör å vikter å tagit av v-ringen.
    Citat Ursprungligen postat av tobbe_aerox Visa inlägg
    Testa att ta bort den och sätta tbx den igen och se om det funkar.
    Men jag tror inte att det spelar ngn roll eftersom att den var rörlig.
    Citat Ursprungligen postat av Isaxon Visa inlägg
    Simon, köp ett nytt stift o sätt i det.
    Jag ska men det var slut i lagret när jag skulle köpa det.
    Kan de vara nått i cylindern?

  25. #25

  26. #26
    Citat Ursprungligen postat av Isaxon Visa inlägg
    Kan vara dåliga kolvringar...
    Bara dra på en 70cc då!

  27. #27
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Bara dra på en 70cc då!
    Ska ändå sälja skiten

  28. #28

  29. #29
    Nu har jag fått igång moppen Jag gjorde bara rent luftfiltret så startade den. Men nu har jag fått ett nytt problem den dör på tomgången efter typ 2 sek, har skruvat på tomgångsskruven och luftskruven men det gör ingen skillnad... Den startar inte heller utan att man gasar vilket den gjorde förrut.

  30. #30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in