Sidan 1 av 2 12 Sista
  1. #1

    moppe Köpa ciao, behöver feedback!

    Tjenare Tjenare!

    Ska köpa ciao snart och har faktiskt redan fixat en affär! Men behöver eran hjälp.
    http://www.blocket.se/uppsala/Piaggi....htm?ca=11&w=2
    Det är den jag ska köpa och undrar bara;
    Hur svårt är det att få bort rost på bakdäcket och hur gör man, likaså på pegsen?
    Vad ska jag göra så att den ser snyggare ut från eran synvinkel?

    Tack som fan för svaren, hoppas också på svar!

  2. #2

  3. #3
    ''Förslag och feedback''

    Hahahaha! :palmface:
    ''Knäpp och noobig fråga nån ställt''

  4. #4
    Vadå felpostad? Jag behöver ju förslag och hjälp?

  5. #5
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Forum: Förslag och Feedback
    Här kan du komma med lite konstruktiv kritik, kommentarer eller frågor angående forumet.
    Som sagt, felpost, ska ligga i veteran delen! där finns även en tråd kallad ''Frågetråden Ciao'' och där kan du fråga
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  6. #6
    Svinto borde nog funka. Ang pegsen kan du köpa nya på biltema för 50kr, vilket jag tror blir snyggare.
    Kolla gärna in mina fordon:Yamaha Aerox, Speedciao'n, Masai db50, flakmoppe

  7. #7

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Jag tycker inte du borde köpa den ,det enda som är värt nåt är motorn , ramen som dessutom är söndersvetsad och röret är värt max 200 beggat.

    Jag hade inte gett mer än 1500 för den.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  8. #8

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Jag tycker inte du borde köpa den ,det enda som är värt nåt är motorn , ramen som dessutom är söndersvetsad och röret är värt max 200 beggat.

    Jag hade inte gett mer än 1500 för den.
    Hur menar du med söndersvetsad ? Grejen är väl att jag bara ska lalla lite och köra på sommaren.
    Jag ska också köpa detta, http://www.cykelimporten.se/produkter/7060.html
    http://shop.textalk.se/se/article.ph...98&art=8457558 och köpa något BMX styre. Kan ett BMX sättas där på ens?

  10. #10

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av Aijo Visa inlägg
    Hur menar du med söndersvetsad ? Grejen är väl att jag bara ska lalla lite och köra på sommaren.
    Jag ska också köpa detta, http://www.cykelimporten.se/produkter/7060.html
    http://shop.textalk.se/se/article.ph...98&art=8457558 och köpa något BMX styre. Kan ett BMX sättas där på ens?
    Om det är 22mm styre så antar jag det.

    Ramförstärkningen ser ut som skit och om du vill ha bort den så måste du kapa bort den med vinkelkap.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Om det är 22mm styre så antar jag det.

    Ramförstärkningen ser ut som skit och om du vill ha bort den så måste du kapa bort den med vinkelkap.
    Äh behöver inte ta bort det, ska bara chilla och ser faktiskt lite bättre ut Men men, vad tycker du? Ska man ha BMX styre eller sånt där kort? Tänkte bara på att jag vill lära mig köra på bakhjulet och så.

  12. #12

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Ramförstärkningen ser ut som skit och om du vill ha bort den så måste du kapa bort den med vinkelkap.
    Vad är det för fel på den? Din ramförstärkning sitter ju bara några cm högre... är det fyrhörnigt du inte gillar eller?

  13. #13

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    Vad är det för fel på den? Din ramförstärkning sitter ju bara några cm högre... är det fyrhörnigt du inte gillar eller?
    den sitter ju fan nere vid fotplattan , ser konstigt ut
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  14. #14
    Men grabbar när jag står och tittar på den, vad ska jag fråga om den osv ?

  15. #15

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av Aijo Visa inlägg
    Men grabbar när jag står och tittar på den, vad ska jag fråga om den osv ?
    Fråga om trim, om insuget är urpluggat osv. Fråga om han har papper på den. Fråga om han har lackat den själv eller om de är en firma. Begär/fråga att få provköra den. Om den inte startar frågar du om det är möjligt att "sälja" tbx den ifall den är helt pajjad motormässigt. Allt du tycker ser skumt ut frågar du också om :p

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    Fråga om trim, om insuget är urpluggat osv. Fråga om han har papper på den. Fråga om han har lackat den själv eller om de är en firma. Begär/fråga att få provköra den. Om den inte startar frågar du om det är möjligt att "sälja" tbx den ifall den är helt pajjad motormässigt. Allt du tycker ser skumt ut frågar du också om :p
    Tack för svaret!!
    En sista fråga för mig är bara, hur snabbt tror ni denna går? Om motorn är helt OK och ett trimrör?
    Jag skulle nöja med mig 40-45, vad tror ni jag behöver göra? Om jag ens behöver göra något?
    Senast redigerat av Aijo den 2011-06-02 klockan 00:55.

  17. #17

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av jabo Visa inlägg
    ett trim rör räcker inte för att dra upp den i 40 - 45... (på mina ciaos har det inte gjort det) skulle dra pluggen och borra/köpa 13 förgasare, så kommer den säkert ligga runt 50kmh
    Ah okej, tack! Vet du hur man gör så? Finns det någon guide eller något? Hur mycket kan det kosta?

  19. #19

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av Aijo Visa inlägg
    Ah okej, tack! Vet du hur man gör så? Finns det någon guide eller något? Hur mycket kan det kosta?
    http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=15

    Kan vara lite pilligt om man inte är van vid att mecka, men de brukar ge sig om man inte har hela tummen i handflatan. Pris: 25-30kr då du troligtvis behöver byta munstycke. Dock förutsätter ju det här att du har alla verktyg och sånt hemma. Brännare behövde inte jag, och pelarborr kan man ersätta med filar och dremel.

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=15

    Kan vara lite pilligt om man inte är van vid att mecka, men de brukar ge sig om man inte har hela tummen i handflatan. Pris: 25-30kr då du troligtvis behöver byta munstycke. Dock förutsätter ju det här att du har alla verktyg och sånt hemma. Brännare behövde inte jag, och pelarborr kan man ersätta med filar och dremel.
    Tackar igen! En sak till, jag prata med han som säljer moppen nyss och han sa att lacken var liten sprucken här och var och att den INTE var i nyskick. Tycker ni jag borde lägga ner 3,5 för en sådan moppe? Jag ska ringa upp igen och fråga hur den funka när han körde med den igår, om den funkade dåligt och gick segt tycker ni jag borde köpa den?

  21. #21

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    Fråga om trim, om insuget är urpluggat osv. Fråga om han har papper på den. Fråga om han har lackat den själv eller om de är en firma. Begär/fråga att få provköra den. Om den inte startar frågar du om det är möjligt att "sälja" tbx den ifall den är helt pajjad motormässigt. Allt du tycker ser skumt ut frågar du också om :p
    Det är en 30 moppe , 98% av alla ciaoar är papperlösa =/
    Citat Ursprungligen postat av Aijo Visa inlägg
    Tack för svaret!!
    En sista fråga för mig är bara, hur snabbt tror ni denna går? Om motorn är helt OK och ett trimrör?
    Jag skulle nöja med mig 40-45, vad tror ni jag behöver göra? Om jag ens behöver göra något?
    Det går inte med bara trimrör men nästan alla som har trimrör har också urpluggat och större/uppborrad fögge så den går antagligen runt 45.
    Citat Ursprungligen postat av jabo Visa inlägg
    ett trim rör räcker inte för att dra upp den i 40 - 45... (på mina ciaos har det inte gjort det) skulle dra pluggen och borra/köpa 13 förgasare, så kommer den säkert ligga runt 50kmh
    Citat Ursprungligen postat av Aijo Visa inlägg
    Tackar igen! En sak till, jag prata med han som säljer moppen nyss och han sa att lacken var liten sprucken här och var och att den INTE var i nyskick. Tycker ni jag borde lägga ner 3,5 för en sådan moppe? Jag ska ringa upp igen och fråga hur den funka när han körde med den igår, om den funkade dåligt och gick segt tycker ni jag borde köpa den?
    Jag hade som sagt inte gett mer än 1500 för den.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  22. #22
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Det är en 30 moppe , 98% av alla ciaoar är papperlösa =/


    Det går inte med bara trimrör men nästan alla som har trimrör har också urpluggat och större/uppborrad fögge så den går antagligen runt 45.




    Jag hade som sagt inte gett mer än 1500 för den.
    Jo jag tror jag ska titta på någon annan. Får se hur den ser ut imorgon. Om allt ser bra ut osv så kanske jag köper den men då ska jag pruta.
    Är denna värd 3,6? http://www.blocket.se/vastmanland/Pi....htm?ca=11&w=2

  23. #23
    Citat Ursprungligen postat av Aijo Visa inlägg
    Jo jag tror jag ska titta på någon annan. Får se hur den ser ut imorgon. Om allt ser bra ut osv så kanske jag köper den men då ska jag pruta.
    Är denna värd 3,6? http://www.blocket.se/vastmanland/Pi....htm?ca=11&w=2
    Mycket mer värd än den andra iaf!

  24. #24
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Mycket mer värd än den andra iaf!
    Tror du det ? Maila han nyss om den fanns kvar men färgen. Kan man ändra på den eller ska man ha den röd?

  25. #25
    Citat Ursprungligen postat av Aijo Visa inlägg
    Tror du det ? Maila han nyss om den fanns kvar men färgen. Kan man ändra på den eller ska man ha den röd?
    Ja, det är roligare att köpa en fin original. Då slipper du märka när du tar isär motorn att det gängor som är sönder tex. Jag tycker röd är helt okej men om du ska förstärka den kommer du ju ändå behöva lacka om den.

  26. #26
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Ja, det är roligare att köpa en fin original. Då slipper du märka när du tar isär motorn att det gängor som är sönder tex. Jag tycker röd är helt okej men om du ska förstärka den kommer du ju ändå behöva lacka om den.
    Aa sant, men vart får man tag på en förstärkning?

  27. #27
    Citat Ursprungligen postat av Aijo Visa inlägg
    Aa sant, men vart får man tag på en förstärkning?
    Närmaste plåtslageri. Sen får du ju lämna in den på svetsning om du inte har tillgång till svets.

  28. #28

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Närmaste skrot skulle jag säga

    Hittade min förstärkning hos en bläster/svetsfirma här i närheten på deras skrotupplag bakom huset
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  29. #29
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Närmaste plåtslageri. Sen får du ju lämna in den på svetsning om du inte har tillgång till svets.
    Haha vad kostar det då ? Kommer ha ungefär 1,5kr kvar till köpa grejer till den ciao jag köper. Hade tänkt att köpa bmx styre och hastighetsmätre(200kr).

  30. #30
    Citat Ursprungligen postat av Aijo Visa inlägg
    Haha vad kostar det då ? Kommer ha ungefär 1,5kr kvar till köpa grejer till den ciao jag köper. Hade tänkt att köpa bmx styre och hastighetsmätre(200kr).
    Haha du menar 1.5K ? Vet inte var det kostar, själva ramförstärkningen i sig kostar inte många ören men om du vill ha det svetsat så kan det väl kosta 500 iaf. Kanske mer eller mindre, vi har svets så jag lämnade aldrig in min så jag kan inte säga exakt.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in