Sidan 2 av 3 Första 123 Sista
  1. #31

  2. #32
    Citat Ursprungligen postat av Isaxon Visa inlägg
    Dra ut nu o prova!
    Ingen soppa bräää... :/

  3. #33

  4. #34
    Citat Ursprungligen postat av Isaxon Visa inlägg
    Rulla till statoil?
    Körde ju nyss haha

  5. #35
    Lite bumpning med frågor.

    Tror ni det kan vara någonting med tändspolen, tändhatten, tändkabeln eller någon jordning som glappar? Är som sagt bara när den blir varm, först då misständer den. Verkar iaf inte vara någon kabel som ligger och blir varm, har inte hittat den kabeln ännu om det nu skulle vara en. Tändstift har jag testat med både b8es och br10eix, tänkte ifall jag körde med ett för varmt stift men det verkar inte vara problemet. Det är som att stiftet blir för varmt iaf, och att den då inte kan ge full gnista sedan svagare och svagare till slut ingen alls. Som sagt, kan det vara något av det ovanstående jag skrev? Eller något annat?

    MVH

    EDIT: Ska ringa till cykelkraft och fråga imorgon. Förut när min inte startade och det kom avgassmällar så beskrev jag problemet och dom sa att det va krysskilen direkt. Va det som va felet också, så får se om han har någon aning
    Senast redigerat av engert den 2011-06-21 klockan 02:49.

  6. #36
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Min gjorde precis likadant, orkade inte med skiten..så köpte en ny tändplatta och vips! Så var problemet borta!

  7. #37
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Min gjorde precis likadant, orkade inte med skiten..så köpte en ny tändplatta och vips! Så var problemet borta!
    Känns konstigt ifall något ska ha hänt så plötsligt med tändplattan. Ska den ha spruckit eller hur menar du?

  8. #38

  9. #39
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Får hoppas du får ordning på problemet snart!
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  10. #40

  11. #41
    Citat Ursprungligen postat av Fläcken Visa inlägg
    kolla packningarna, tändspole, matarspole, kondensator, cdi.har du mätverktyg så att du kan kontroll mäta så att inte kardelerna smält eller rentav brunnit av i nån av kablarna? hade du testat ett helt nytt tändstift? kan göra underverk om det börjar bli dåligt.
    Nej har kört med mitt br10eix tidigare men inte alls mycket. Och b8es stiftet har jag använt typ 2 uppstarter och 1 testrun.

    EDIT: Det är ju som sagt bara när den blir varm. Den går hur bra som helst på lite lägre temperaturer. Så vad i tändningen påverkas av värme? Tändstiftet är det jag jag VET. Något annat som kan påverkas?
    Senast redigerat av engert den 2011-06-22 klockan 02:24.

  12. #42

    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    tagaf
    Inlägg
    58
    Exakt samma fel hade jag på min roxx
    Kanske mitt eget fel då jag kör som ett fucko runt på badstranden vid folket och sprutar sand på allt och alla
    Jag tog lös luftfiltret rengjorde det noga och visst var det lite sand där (a) tog lös föggen samtidigt när jag väl höll på och nu går den exakt som vanligt igen

    Så om du inte har testat göra detta så gör det på din moppe ( ids inte läsa igenom allt ni har skrivit så jag vet inte om du har skrivit att du redan har gjort det eller inte )
    Såg ju även att du hade biltemas luftfilter såååå kanske behövs ett nytt ?

  13. #43
    Citat Ursprungligen postat av Wettaz Visa inlägg
    Exakt samma fel hade jag på min roxx
    Kanske mitt eget fel då jag kör som ett fucko runt på badstranden vid folket och sprutar sand på allt och alla
    Jag tog lös luftfiltret rengjorde det noga och visst var det lite sand där (a) tog lös föggen samtidigt när jag väl höll på och nu går den exakt som vanligt igen

    Så om du inte har testat göra detta så gör det på din moppe ( ids inte läsa igenom allt ni har skrivit så jag vet inte om du har skrivit att du redan har gjort det eller inte )
    Såg ju även att du hade biltemas luftfilter såååå kanske behövs ett nytt ?
    Alltså, den misständer. Den blöddrar inte eller går ojämnt, och det sker bara när den är varm. Hade det varit sand och ett smutsigt luftfilter hade den gått dåligt även när den var kall.

    Och vad är det för fel på biltemas luftfilter om jag får fråga?

  14. #44

    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    tagaf
    Inlägg
    58
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Alltså, den misständer. Den blöddrar inte eller går ojämnt, och det sker bara när den är varm. Hade det varit sand och ett smutsigt luftfilter hade den gått dåligt även när den var kall.

    Och vad är det för fel på biltemas luftfilter om jag får fråga?
    Samma sak var det för mig, gick hur bra som helst när den var varm, sen när den blev varm och man höll jämn gas så dog den för en halv sekund typ sen blev det bra igen och sen igen osv osv. Samma att om jag stanna efter jag hade kört hårt så small den till och dog. Efter jag rengjorde det jag har skrivit där uppe så funka allt som det ska igen

    Och om biltemas luftfilter, jag har ingen aning men biltema har ju sin tendens att gör allt billigt å dåligt

  15. #45
    Citat Ursprungligen postat av Wettaz Visa inlägg
    Samma sak var det för mig, gick hur bra som helst när den var varm, sen när den blev varm och man höll jämn gas så dog den för en halv sekund typ sen blev det bra igen och sen igen osv osv. Samma att om jag stanna efter jag hade kört hårt så small den till och dog. Efter jag rengjorde det jag har skrivit där uppe så funka allt som det ska igen

    Och om biltemas luftfilter, jag har ingen aning men biltema har ju sin tendens att gör allt billigt å dåligt
    Visst kan jag testa göra rent luftfilter och förgasare bara för sakens skull.

    Biltema är billiga men är faktist bra kvalité

  16. #46

    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    tagaf
    Inlägg
    58
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Visst kan jag testa göra rent luftfilter och förgasare bara för sakens skull.
    Ja gör det
    Skriv sen här om det funkade eller om det är samma fel

  17. #47
    Skulle testa lite idag och nu börjar den misstända nästan direkt, räcker med 100-150 körning i LUGNT tempo innan den börjar. Ska kolla upp krysskilen ifall det är den som spökar igen...

    Cylindern såg iaf jättefin ut så den har inte värmenypt och gått för varmt vad det verkar som iaf

  18. #48
    Testa byta tändhatt
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  19. #49
    Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    Testa byta tändhatt
    Jo kan vara så enkelt som det faktist. Men ska ta och kolla krysskilen imorgon tror jag

  20. #50
    Tjena, gör en liten uppdatering.

    Idag så testade jag lite saker med moppen. Först drog jag ut och körde och drog full gas, den började misstända som vanligt efter ett tag och jag körde hem och stod och varvade i typ 5 sekunder sen dog den (va meningen att den skulle dö denna gång hehe) som vanligt. Tog av stiftet direkt och stoppade i det i tändhatten och kickade. Ingen gnista alls. Tänkte då: stiftet har säkert blivit för varmt så jag testade att stoppa i mitt andra stift direkt (b8es) och det va ingen gnista då heller med det helt kalla stiftet.

    Så det vi kan utesluta (tror jag) är att stiftet blir för varmt/dåligt stift. Lånade även min polares NGK racing tändkabel med hatt och det vart inte mkt skillnad.

    Senare under dagen skruvade jag av tändningen och kollade krysskilen, inget fel med den verkade det som. Då tänkte jag att jag får testa lite saker. Så jag vred tändplattan MEDSOLS ungefär 0,5-1cm och det vart lite bättre. Kunde göra lite längre innan den började misstända kändes det som.

    Så nu har kan vi utesluta några fel. Nu är får ni gärna komma med förslag va för övriga saker det kan vara eller om jag ska försöka vrida plattan lite till?

    MVH

  21. #51
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Tjena, gör en liten uppdatering.

    Idag så testade jag lite saker med moppen. Först drog jag ut och körde och drog full gas, den började misstända som vanligt efter ett tag och jag körde hem och stod och varvade i typ 5 sekunder sen dog den (va meningen att den skulle dö denna gång hehe) som vanligt. Tog av stiftet direkt och stoppade i det i tändhatten och kickade. Ingen gnista alls. Tänkte då: stiftet har säkert blivit för varmt så jag testade att stoppa i mitt andra stift direkt (b8es) och det va ingen gnista då heller med det helt kalla stiftet.

    Så det vi kan utesluta (tror jag) är att stiftet blir för varmt/dåligt stift. Lånade även min polares NGK racing tändkabel med hatt och det vart inte mkt skillnad.

    Senare under dagen skruvade jag av tändningen och kollade krysskilen, inget fel med den verkade det som. Då tänkte jag att jag får testa lite saker. Så jag vred tändplattan MEDSOLS ungefär 0,5-1cm och det vart lite bättre. Kunde göra lite längre innan den började misstända kändes det som.

    Så nu har kan vi utesluta några fel. Nu är får ni gärna komma med förslag va för övriga saker det kan vara eller om jag ska försöka vrida plattan lite till?

    MVH
    Köp en ny, min var likadan..kunde köra i typ någon minut sen dog den, då fick den stå och svalna i 5-10 minuter sen starta den igen och samma sak hände

  22. #52
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Köp en ny, min var likadan..kunde köra i typ någon minut sen dog den, då fick den stå och svalna i 5-10 minuter sen starta den igen och samma sak hände
    Jo men vad hade hänt med din tändplatta?

  23. #53
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Jo men vad hade hänt med din tändplatta?
    Vet icke, inga synliga skador..orkade inte med det Köpte en ny copy platta
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  24. #54
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Vet icke, inga synliga skador..orkade inte med det Köpte en ny copy platta
    Okej, men jag vill inte köpa nya delar om jag inte är säker på vad problemet är ännu.

  25. #55
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Okej, men jag vill inte köpa nya delar om jag inte är säker på vad problemet är ännu.
    Hojta till om du löser problemet
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  26. #56

  27. #57
    Citat Ursprungligen postat av Thorseeeen Visa inlägg
    Men om det löst alla andras problem alltså att köpa ny tändplatta så får du väll testa det? Man måste ju experimentera lite?
    Läs ett av mina inlägg på denna sida så får du se vad jag har testat med...

  28. #58

  29. #59
    Citat Ursprungligen postat av Fläcken Visa inlägg
    alla spolar och kablar i tändplattan påverkas av värmen. om isoleringen e lite sönder/smält så kommer det påverka funktionen. kolla resistans och kontinuitet i spolar och kablar. det kan bli upp till 70 grader innan för svänghjulet

    EDIT: när du kört och den inte får gnista kör in den i garaget och släck så det blir helt kol svart. sen testar du starta utan att ha tändstiftet i topplocket, låt det bara ligga mot blocket eller lämpligt jordat ställe. så ser du om gnistan hoppar nånstans där den inte ska vara.
    Förstod lite grann med spolarna/kablarna. Kan ju vara någon som blir för varm som sagt.

    Hur menar du med gnistan? Alltså förstod inte riktigt "hoppar nånstans där den inte ska vara".

    EDIT: Under gårdagen när jag körde lite så började den faktist inte misstända någon gång, fast då körde jag inte så långa sträckor. Men jag körde iaf 700-800 meter i tät trafik och drog om bilar och så. Körde den varm iaf, verkar ha blivit bättre efter att jag vred tändplattan lite iaf, men inte helt löst ännu TROR jag

  30. #60

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in