Sidan 1 av 2 12 Sista
  1. #1

    Beta RR eller Yamaha dt50x?

    Beta RR eller Yamaha dt50x? Vilken av dom tycker ni jag borde välja? Båda är 04:or, fint skick, AM6 och ligger på 11.000.
    Vilken är bäst kvalitetsmässigt, motormässigt och hur är dom? Har ni några personliga erfarenheter av dom? Är mest sugen på Betan men mina vänner vill att jag ska ta Yamahan.

  2. #2
    DT! All the way

    Nej men jag tycker du ska fråga ifall du får testköra båda mopparna och se vilken som faller dig mest i smaken, på så vis kommer du kunna välja mycket lättare tror jag.
    Lycka till!

  3. #3
    Tack! Har provkört dt, dock inte dt50x utan en gammal dt50r-92 :/ Dom enda personliga erfarenheterna jag har av Yamaha dt50x är att dom är väldigt låga jämfört med andra crossmopder..

  4. #4
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Dt'n
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av LaserJet Visa inlägg
    Tack! Har provkört dt, dock inte dt50x utan en gammal dt50r-92 :/ Dom enda personliga erfarenheterna jag har av Yamaha dt50x är att dom är väldigt låga jämfört med andra crossmopder..

    Stor skillnad på de gammla DT'sarna och de nya, de nya är grymt mycket skönare att köra och har bättre bromsar, väghållning etc

  6. #6
    Ingen som vet ngt om Beta?

  7. #7
    Beta är också riktigt bra mopeder har jag hört! Går som fan urpluggat sägs det. Dock aldrig testat en eller så.

  8. #8
    Men det är en sak jag inte förstår.. eftersom det är AM6 på dom flesta mopeder vrf säger vissa att Beta går bättre urpluggad än tex Rieju när det är i princip samma sak?

  9. #9
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    Beta RR, finare och goare.
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  10. #10

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av LaserJet Visa inlägg
    Tack! Har provkört dt, dock inte dt50x utan en gammal dt50r-92 :/ Dom enda personliga erfarenheterna jag har av Yamaha dt50x är att dom är väldigt låga jämfört med andra crossmopder..
    Den är inte alls speciellt låg... högre än rrx och min polares senda.

  12. #12
    Lökens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Norrköping & Gamleby
    Inlägg
    368
    Beta är ganska snygga, men dem är trånga som fan att meka med. As jobbigt att få på nått sportluft filter eller större förgasare.. sen måste man ta bort kylare o oljetank för att ta bort cylle. Så dem är jobbiga att meka med, men snygga.

  13. #13
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Jag skulle köpt en drac istället.

    Smidiga att meka med
    Bra motor, am6.
    Stryktåliga
    Bara går och går i alla väder

    Nackdelar:

    Fram+bakdämp är i regel kassa.
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Jag skulle köpt en drac istället.

    Smidiga att meka med
    Bra motor, am6.
    Stryktåliga
    Bara går och går i alla väder

    Nackdelar:

    Fram+bakdämp är i regel kassa.
    Har provkört Drac, gillar inte dom

    @Hyperlilja: Men byta förgasarmunstycke det är väl inte svårt lr krångligt?
    Senast redigerat av LaserJet den 2011-05-30 klockan 08:39.

  15. #15
    Beta rr och yamaha dt är lika bra kvalitet mässigt, yamahan är jävligt bred vid kylarvingarna, så man sitter bredbent som fan. Beta är lite snyggare tycker jag och mycket delar finns det till båda mopparna. Du lär ju inte bli besviken på någon utav mopparna, Lycka till !

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av Hyperlilja Visa inlägg
    Beta är ganska snygga, men dem är trånga som fan att meka med. As jobbigt att få på nått sportluft filter eller större förgasare.. sen måste man ta bort kylare o oljetank för att ta bort cylle. Så dem är jobbiga att meka med, men snygga.
    Jag tycket inte beta rr är svåra att meka med

  17. #17
    Beta rr ska de va, går sjukt bra urpluggad
    jag har kört båda och betan är sjukt mycket goare, dt50x:en är låg och rätt så bred medans betan är lite högre och lite smalare vilket ja tycker är mycket skönare

    och beta är inte alls svåra att meka med
    IFK GÖTEBORG <3

  18. #18
    DT Jag är dock bara kåt i äldre DT´s (A) Att Beta går som as urpluggat har jag också hört, men motorerna är fett små och bökiga, otroligt kompakta. DT kör med AM6 och till dom finns det väldigt mycket delar och är (förmodligen) mer lätt mekade. Personligen tycker jag som pensionärerna att saker var bättre förr. Gamla mopeder är mycket simplare och mer lätt mekade, men som dom andra har sagt, provkör och välj själv, huvudsaken är ju att du är nöjd

  19. #19
    min beta går som fan urpluggat och med öppet filter. mycket goare än dom flästa crosmopparna jag köra(kompisarnas) doch har jag inte heller testat nya dt men satsa på en beta. sjukt goa. dt tror jag har stryp cdi eller är jag ute och cyklar?

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av nilin36 Visa inlägg
    min beta går som fan urpluggat och med öppet filter. mycket goare än dom flästa crosmopparna jag köra(kompisarnas) doch har jag inte heller testat nya dt men satsa på en beta. sjukt goa. dt tror jag har stryp cdi eller är jag ute och cyklar?
    Du är ute o cyklar halvt, dom är strypta efter -07
    OnT: Beta verkar vara lite mer svårtskruvade men går bättre urpluggat. Och DT50 är inte alls låg, min är högre än en senda. Prova båda så du vet vad det är som skiljer

  21. #21
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Du är ute o cyklar halvt, dom är strypta efter -07
    OnT: Beta verkar vara lite mer svårtskruvade men går bättre urpluggat. Och DT50 är inte alls låg, min är högre än en senda. Prova båda så du vet vad det är som skiljer
    Okej Betan e också högre än en senda som du kanske redan visste men det är ialla fall en kanon moppe som går sjukt bra och e inte specielt tunga.

  22. #22
    hade lätt valt betan hade en men sålde den och köpte en ny moppe fan det ångrar jag man åkte ju så gött på dom speciellt när man körde med portad cylinder.. den stack iväg gött den så ja hade tatt betan, har kört båda mopederna och gillar beta:n 100ggr mer

  23. #23
    jag skulle tro att betan håller längre , lätt trimmade är de också
    Citat Ursprungligen postat av hyperperra Visa inlägg
    skänker bort en dryg syster.
    17 år gammal, irriterande tjej.
    kan skickas med bussgods men då betalar ni frakten.

  24. #24
    jag har en beta rr o den är urpluggad toppar ca 90 med gps mätare o min brosha hade en yamaha dtx 04 o han tyckte betan var goare att köra + snyggare de med

  25. #25

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av TuZx Visa inlägg
    jag har en beta rr o den är urpluggad toppar ca 90 med gps mätare o min brosha hade en yamaha dtx 04 o han tyckte betan var goare att köra + snyggare de med
    Aldrig i hela jävla helvetet gör den 90km
    Mer 75km/h som MAX

  26. #26
    bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    1 401
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Aldrig i hela jävla helvetet gör den 90km
    Mer 75km/h som MAX
    han kanske har superdrevat me NOS?
    mina mopeder är mina brudar atm, im a troubled man

  27. #27
    jag har urpluggat rör med 21mm förgasre, 80mm munstyke, 10/43 drev så ja + enligt 2st gps mätare så stämmer de bra

  28. #28

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Göteborg, Hisingen, Eriksberg
    Inlägg
    44
    Citat Ursprungligen postat av LaserJet Visa inlägg
    Beta RR eller Yamaha dt50x? Vilken av dom tycker ni jag borde välja? Båda är 04:or, fint skick, AM6 och ligger på 11.000.
    Vilken är bäst kvalitetsmässigt, motormässigt och hur är dom? Har ni några personliga erfarenheter av dom? Är mest sugen på Betan men mina vänner vill att jag ska ta Yamahan.
    Beta är skit sköna med växlarna bland annat. Men en del sega original.

  29. #29
    Beta RR! De går riktigt bra avstrypta
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  30. #30

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    60
    Yamaha skare va..... min Yamaha dt50x 2006 gick 64km'h orginal men var väldigt svag så slipade upp pluggen lite och drevade ner ett kugg fram så nu går han ca 70km'h på raksträcka och är hyfsat stark... den går 97km'h urpluggat.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in